Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Test Nissan NV200 Evalia: Vtipná dodávka

11.01.2017 | Ľuboš Mistrík | © 2017 News and Media Holding

Čitatelia TREND.sk zrejme očakávajú testy veľkých luxusnejších áut alebo sivých sedanov do firemného vozového parku. Ale určite sú medzi nimi aj takí, ktorí hľadajú praktickú stránku pre rodinu, prípadne rozvážanie rôznych tovarov. Nissan NV200 vôbec netají, že je dodávka, čo sa prejavuje na zážitku z jazdy, ale praktickou stránkou teší.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Šikovná do tesných miest

Celým menom Nissan NV200 Evalia má japonské tvary. Ide o malú dodávku, akú poznáme z japonských komiksov alebo záberov v spravodajstve. Je postavená vysoko, ale úzko, na minimalistických kolesách. Nečudo, že na ceste v bielej farbe vzbudzuje skôr úsmevy než rešpekt.

Ide o protiklad aktuálneho trendu SUV, dizajnových výstrelkov a boja o čo najmasívnejšiu prednú masku, čo najviac terénny a drsný vzhľad. Uprostred zimnej krajiny vyzerá viac ako veľká snehová vločka než seriózny kus. Vlastne celé auto je vtipné, vrátane toho, že výrobca ani neudáva parameter zrýchlenia na sto kilometrov.

Ale práve na tom stavia. NV200 je o viac než dvadsať centimetrov kratšia ako Octavia Combi, a pritom vnútri ponúka trikrát toľko priestoru. Nissan sa chváli miniatúrnym polomerom otáčania, len 11,1 metra. Nemeral som to, ale krátky rázvor s malými kolesami dokáže divy a parkovať v centre mesta je s touto dodávkou hračka.

Nissan NV200 EvaliaZdroj: Ľuboš Mistrík

Vnútri ako v autobuse

Najmä po usadení sa dovnútra vidno, že Japonci auto postavili čo najviac úžitkovo, je len málo iných modelov, kde platí pravidlo, že je vybudované zvnútra von. Je to, akoby ste si dom stavali tak, že začnete kuchynskou linkou, k nej pridáte obývačku, dve, tri spálne a potom tento priestor nejako už ohraničíte. V NV200 je veľa miesta všade, na nohy, nad hlavou a vzadu aj vpredu.

Taktiež tu možno nájsť viacero odkladacích priestorov, ale chýba jeden veľký medzi prednými sedadlami, kde by sa zišla aj lakťová opierka. Je tu len čudesná odklápacia polička vhodná tak pre utajené predmety. V tejto verzii chýba aj variabilnosť sedadiel, zadné sa nedajú posúvať, len sklopiť. Za príplatok možno prikúpiť tretí rad.

Zato objem kufra je obrovský, cca dvetisíc litrov. Konkrétne rozmery ložnej plochy sú 1495 x 1305 mm po rolovacie zadné plátno. Znamená to dostatok priestoru na prakticky čokoľvek, život lyžiara uľahčuje aj fakt, že pod sedadlami je prázdny priestor, kde možno lyže zasunúť. Je to jedno z mála osobných áut na trhu, ktoré pojme viac batožiny než ľudí.

Nissan NV200 EvaliaZdroj: Ľuboš Mistrík

Zábavu hľadajte inde

Za volantom sedím nadmerne vysoko a spätné zrkadlá sú rovnako obrovské ako v aute kuriéra, ktorý dnes ráno priviezol darčeky. Radiaca páka manuálnej šesťstupňovej prevodovky je tiež vysoko, a tak za volantom získavam pocit tradičnej dodávky. K tomu sa pridávajú aj veľké prepínače manuálnej jednozónovej klimatizácie a archaické autorádio.

Na druhej strane má NV200 už v základnej výbave parkovaciu kameru, i keď umiestnenú nesmierne neprakticky tam, kde aj palubný počítač, na prístrojovom paneli. Odhliadnuc od toho, že je ozaj miniatúrna, pri každom točení volantom si pohľad na ňu zacloním. Ale jej prítomnosť treba hodnotiť určite pozitívne.

Nissan jazdí presne podľa očakávaní. Nakláňa sa a spotreba je citlivá na vietor. Ovláda sa však ľahko a vďaka rozmerom a dobrým výhľadom na všetky strany nie je potrebné mať absolvovaný kurz parkovania kamiónov s návesom, práve naopak. Do mesta ide o ďaleko vhodnejšie auto, než je kamerami a senzormi vybavené luxusné SUV.

Nissan NV200 EvaliaZdroj: Ľuboš Mistrík

Spotreba malého 1,5-litrového naftového motora dosiahla celkovo 6,7 litra na 100 km, no medzi mestami nie je problém sa udržať blízko piatich litrov. I keď jazdu sprevádza uhrkaný, typicky dodávkový prejav auta.

Verdikt

Nissan NV200 Evalia nechce byť najpredávanejším autom na trhu, ani najobdivovanejším kúskom na firemnom parkovisku či sídlisku. Chce mať od všetkých pokoj okrem svojho majiteľa, jeho rodiny a množstva harabúrd, ktoré s veľkou radosťou dopraví kamkoľvek. Potom sa utiahne do tmavého kúta a bude svedomito čakať, kým bude zase môcť so zahrkaním naštartovať.

Plusy Mínusy
obrovský vnútorný priestor uhrkaný jazdný prejav
praktické rozmery chýba variabilnosť sedadiel
jednoduché manévrovanie chýbajú lakťové opierky vpredu
slušná spotreba

Nissan NV200 EvaliaZdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Nissan NV200 Evalia
Parameter Hodnota
Motor 1,5 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 81 (110) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 240 pri 2000
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) n
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 5,5/4,6/4,9
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de 6.16
Objem kufra - základ (l) 2000
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1431
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4400/1695/1865
Cena (eur s DPH) úplný základ 17 560; tento kus 17 560
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Nissan, TREND.sk Auto test