Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Cenové porovnanie: Drsné pick-upy Ford Ranger a Nissan Navara

24.12.2015 | jmr | © 2015 News and Media Holding

Vidieť, na Európu, veľký pick-up na ceste už nie je takým zriedkavým javom. Dokonca sa dokážu uplatniť aj v mestskom prostredí, kde síce trochu obťažuje celková dĺžka, ale parkovanie cez obrubníky nepredstavuje žiaden problém. A často sú práve pick-upy o niečo štýlovejšie ako klasické SUV.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Obrovia s otvorenou ložnou plochou figurujú v ponuke viacerých automobiliek. Dlhoročne nezničiteľný status si vyslúžila Toyota Hilux, ale ani pri Mitsubishi L200, Volkswagene Amarok, či Isuzu D-Max nie sú problematické z hľadiska životnosti.

Najväčšie úspechy na Slovensku však žnú Ford Ranger a Nissan Navara. Druhý menovaný prichádza s úplne novou generáciou, ktorá má rafinovanejšie a elegantnejšie tvary. Ako nové auto hneď získal aj titul Pick-up roka 2016. V tejto kategórii nie je veľmi čo vyberať.

Ford Ranger zase prichádza s výrazným faceliftom, prinášajúcim okrem novej prednej časti hlavne kvalitnejší interiér. Automobilka propaguje, že spotreba klesla až o 17 percent pri zvýšení výkonu vďaka vylepšeniam motorov.

Základná cena Navary NP300 je 26 940 eur. Základ Rangeru stojí 23 988 eur. Ale kým Navara má predĺženú kabínu, Ranger disponuje iba krátkou. Predĺžená s motorom dosahujúcim takmer totožný výkon vychádza 27 588 eur. Stále sú obe autá len pracovnými nástrojmi. Mestský kovboj s potrebou prevážať napríklad motorku, či štvorkolku siahne po bohatšej výbave a dlhej kabíne so štyrmi dverami. Pre Ranger to znamená Limited a pre Navaru Tekna.

Ford Ranger 2,2 TDCI Limited Nissan Navara dCi 160 Tekna
Prevádzková hmotnosť 1993 kg 1827 kg
Rázvor 3220 mm 3150 mm
Dĺžka ložnej plochy 1549 mm 1578 mm
Výkon 118 kW (160 k)/3700 ot/min 120 kW (163 k)/3750 ot/min
Krútiaci moment 385 Nm/1500-2500 ot/min 403 Nm/1500-2500 ot/min
Prevodovka Šesťstupňová manuálna Šesťstupňová manuálna
Maximálna rýchlosť 175 km/h 172 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s 12,0 s
Kombinovaná spotreba 7,3 l/100 km 7,7 l/100 km
Emisie 191 g CO2/km 201 g CO2/km
Prameň: technické údaje Ford a Nissan

Z porovnania technických údajov lepšie vychádza Ford Ranger, ktorý má napriek vyššej hmotnosti nižšiu spotrebu a aj lepšie dynamické parametre. Ale do karát Navare hrá možnosť zvoliť dvojspojkový sedemstupňový automat, Ranger zase drží plný počet hviezdičiek v crash testoch Euro NCAP.

Ford Ranger 2,2 TDCI Limited Nissan Navara dCi 160 Tekna
Základná cena (s DPH) 36 468 eur 35 740 eur
Metalíza 660 eur 510 eur
Ochranný rám za kabínou X -
Kožené čalúnenie X 1 470 eur
Vyhrievané sedadlá X X
Automatická klimatizácia X X
Parkovacia kamera 702 eur X
Adaptívny tempomat 1 074 eur -
Navigačný systém 426 eur X
Alarm X -
Vyhrievané čelné sklo X -
Porovnateľná cena 38 256 eur 37 720 eur
Záruka 2 roky bez obmedzenia km 3 roky/100 000 km
Prameň: Cenníky Ford a Nissan

Celková cena hovorí v prospech Nissanu. Avšak cenový rozdiel 536 eur je menší ako je cena doplnkového rámu za kabínu, ktorý má Ranger v základnej výbave. Nezanedbateľné, najmä v zime je pri Forde aj vyhrievanie čelného okna v sérii. Aj napriek trochu vyššej cene je tesným víťazom práve modrý ovál.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Ford, Nissan, Porovnanie cien áut

Top články

Žena, ktorá mení pornobiznis zvnútra

Žena, ktorá mení pornobiznis zvnútra

30-ročná pornoherečka Stoya priznala, že porno, v ktorom pracovala, je odpad. Chce poukázať na násilie, ktoré sa v tejto brandži stáva bežným 11

Doping: Ako východonemeckí farmaceuti vyrobili z guliarky muža

Halu na Vajnorskej nahradí Kmotrík stovkami bytov a apartmánov

Aké veľké je porno. Ovláda ho Česko

Ako „podniká“ Ladislav Bašternák