Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Nový Mercedes triedy E oficiálne odhalili

12.01.2016 | jmr | © 2016 News and Media Holding

V Detroite predviedol Mercedes novú generáciu sedanu vyššej strednej triedy, triedu E. Nové Éčko jasne zapadá do súčasnej dizajnovej štruktúry automobilky. Veľa prvkov zdieľa s triedou C a triedou S. Podobnú schému využíva aj BMW a Audi.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

V ponuke nového sedanu sa objavia dve predné masky. Podobne to bolo aj doteraz, keď športovejšiu výbavu odlišoval aj počet líšt na prednej maske. Tradičnejšia bude mať hustejšie chrómové lišty a znak stojaci na kapote, športovejšia zase znak zakomponuje priamo do masky, cez ktorú budú prechádzať iba dve lišty.

Mercedes pri jednom z najdôležitejších modelov nezabudol na predné svetlá Multibeam LED, ktoré budú v ponuke príplatkovej výbavy. Dokážu sa prispôsobiť podmienkam a automaticky sústreďujú svetelný kužel podľa získaných údajov. Príplatok za zadné svetlá popisuje názov hviezdny prach. Po zapnutí majú evokovať buď Mliečnu dráhu alebo žiarenie prúdového motora.

Mercedes triedy E Elegance - aj na prezentačných fotkách vidno schovaný reálny výfukZdroj: Mercedes-Benz

Z rozmerov narástla dĺžka. Pribudlo 43 milimetrov a celkovo sa trieda E dostala na 4 923 milimetrov. Ešte viac narástol rázvor, ktorý dostal naviac 65 milimetrov. Zastavil sa s hodnotou 2 939 milimetrov tesne pod tromi metrami. Na zadných sedadlách tak priestor chýbať nebude.

Vnútro svoj pôvod tiež nezaprie a podobne ako trieda S bude mať v strede štyri výduchy vzduchu pre lepšie rozdelenie prúdenia. Úplnou novinkou budú dotykové tlačidlá na volante, ktoré budú rozoznávať posuny prstu.

Mercedes triedy E - dotykové ovládače na volante nemusia byť praktickéZdroj: Mercedes-Benz

Podobne ako pri väčšom súrodencovi, príplatok za audiosystém prinesie aparatúru Burmester 3D s 23 reproduktormi. Kým základné verzie budú disponovať klasickými ručičkovými prístrojmi pred vodičom, za príplatok ich možno nahradiť dvoma 12,3-palcovými displejmi. Aby nebolo elektroniky málo, príde nepriame LED osvetlenie interiéru, pri ktorom sa bude dať voliť zo 64 farieb.

Na začiatok Mercedes ponúkne dva agregáty. Európska verzia dostane ako základ E 200. Dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaním ponúka 135 kW (184 k) a 300 Nm. Zaujímavejší je naftový motor. E 200 d už nebude mať 2,1-litrový štvorvalec. Bude mať objem iba dva litre, ale výkon sa dostane na 143 kW (195 k) a krútiaci moment na 400 Nm.

Mercedes triedy E AMG Line - športovo vyzerajúca verzia prináša agresívnejší nárazníkZdroj: Mercedes-Benz

Neskôr sa pod kapotu dostanú aj šesťvalce. E 350 d bude trojliter s 190 kW (258 k) a 620 Nm. Šesť valcov sa objaví aj v benzínovom E 400 4Matic. Výkon sa zastaví na 245 kW (333 k) a krútiaci moment na 480 Nm.

Kombináciu spaľovacieho motora a elektromotora pripraví E 350 e. Štvorvalec a elektrické prvky sústavy dosiahnu kombinovaných 205 kW (279 k) a 600 Nm. Na jedno nabitie zo štandardnej elektrickej siete dokáže prejsť až 30 kilometrov.

Mercedes triedy E - za príplatok bude v ponuke aparatúra Burmester 3DZdroj: Mercedes-Benz

Nové Éčko sa bude prezentovať aj autonómnymi technológiami. Na diaľnici bude zvládať samostatnú jazdu až do rýchlosti 210 km/h. Postará sa o ňu systém Drive Pilot. V niektorých prípadoch sa bude hodiť aj parkovanie pomocou aplikácie v smartfóne, bez nutnosti sedenia v aute.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Mercedes-Benz

Diskusia (0 reakcií)