Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dôležité nie je sa matematiku nabifľovať, ale získať kultúru myslenia

20.01.2015 | Jozef Tvardzík

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

20.01.2015 | peejay

Super že aj do slovenského prehistorického školstva prišlo niečo moderné a užitočné

20.01.2015 | sona08

pekne, ale mam nejake vyhrady, mozno skor voci clanku ako voci metode:

1. Mysim, ze neargumentovat, ak sa trieda dohodne na zlom vysledku je chybne. Aj argumentaciou sa deti ucia matematickemu mysleniu, kedze musia uvazovat nad tym, preco dany postup pouzili a aku ma logiku. Inak hrozi, ze sice na druhy den pridu na spravne riesenie, ale hrozi, ze dovod preco nan prisli nie je spravny. A vediet dovody, preco je nieco spravne a preco nieco nie je pri vyucbe matematiky to najdolesitejsie. Ale pani ucitelka sa asi zle vyjadrila. Druha vec je, ze je nutne vediet aj to, preco som zvolila spravne riesenie. Tu myslim, ze sucasne vzdelavanie zlyhava. Nie je problem ludom dat vzorovy priklad, ale je nutne im vyzvetlit jeho logiku tak, aby vedeli vyriesit na jeho zaklade ine problemy.

2. Priklad ktory uvadzate ako porovnanie klasickej a novej metody je divny. Ja som potom v klasickej skolke/skole bola ucena na zaciatku 90tych rokov novou metodou, lebo objekty okolo vas sa bezne v skolke a na prvom stupni vyuzivali na ilustraciu vyucby. Hodiny su klasicky priklad. Skuste radsej porovnat vyucby riesenia jednoduchej linearnej alebo kvadratickej rovnice, vypocet objemu/obsahu, pripadne integralov a derivacii (ak sa uz teda bavime o prechode na stredne skoly). Tam by ma rodiely vyucby naozaj zaujimali.

Aj ked hovorim o vlastnych skusenostiach, a tie su statisticky asi zanedbatelne (mozem byt naozaj ojedinely pripad), ja som bola ucena matematiku diskusiou a nikdy nebol problem, ked niekto opravil ucitelku ak dokazal argumentami presvedcit o svojom postupe. A takto by to malo byt vzdy. Ucitelia, ktori matematike rozumeju a maju pedagogicky pristup to uz robia aj bez oficialneho pokynu. Problem skor vidim v nekvalifikovanych uciteloch, ktorych matematika sama nebavi/nerozumeju jej a tak sa nemozno divit.

Dufam ale, ze sa tento styl vyucby uchyti v osnovach skol, ktore pripravuju pedagogov.

21.01.2015 | Esteban

Nasobilku sa treba nabiflovat. V beznomzivote nie je cas na nejake sikovne odvodenie si kolko je 7x9. Odpoved musi v hlave bez rozmyslania naskocit. (Ze to je 56.) :))

25.01.2015 | Katarína Kate Sroková

Ak im bude v hlave naskakovat, ze 9x7 je 56, tak neviem, ci sa vyucovanie da povazovat za uspesne... :D

22.10.2016 | Mišo Compel

Najväčší problém na matematike je, že je abstraktná. Vlastne je najvyššou formou abstrakcie, aká existuje. A ľudia nemajú abstraktné myslenie - myslíme v obrazoch, emóciách, zážitkoch, atď. Ešte horšie tomu je u detí, u ktorých sa abstraktné myslenie vyvinie až po 10-tom roku.

Preto ľudia vymýšľajú všeliaké spôsoby ako matematiku skonkrétniť. Napríklad lego či hejného metóda. Môže to byť dobré, akurát takáto matematika je príliš špecifická. Čo môže byť problém. Ak túžiš skutočne pochopiť a vedieť abstraktnú matematiku, tak rady ako sa ju učiť môžeš nájsť tu: http://bezbolestneu...

16.12.2016 | Mišo Compel

Výsledky hejného metódy hovoria za všetko:

Vďaka metóde žiaci prvej triedy vedia robiť počtové operácie so zápornými číslami. Piataci a šiestaci čiastočne poznajú učivo zo siedmej a ôsmej triedy. Stane sa aj to, že zlomky v piatej triede ovládajú na úrovni siedmej triedy.

Triedy vyučované hejného metódou majú výrazne lepšie výsledky oproti bežným triedam. Českí šiestaci zo základnej školy Dedina v SCIO testoch dosiahli o 71% lepšie výsledky než český priemer. Ich výkon je porovnateľný s vedomosťami rovnako starých gymnazistov. Ide pritom o bežnú sídliskovú školu.

Rovnako dobre dopadli deti v piatej a šiestej triede. Deti dlhodobo dosahujú vynikajúce výsledky a to aj na iných školách. Napríklad základná škola Ing. M. Plesingera-Božinova v Neratovciach. A to už nie je náhoda.

Viac sa môžete dočítať tu: http://bezbolestneu...