Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Koniec teroru: Ako naozaj zlepšiť vzdelávanie našich detí

19.05.2014 | Zuzana Petková

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

19.05.2014 | petervanya

Na zaciatku to vyzeral byt zaujimavy clanok, ale ku koncu sa to zvrhlo velmi zlym smerom, ktory sa podobal na ideologiu bez jasnych argumentov. Tvrdenie ako "Školský systém na Slovensku je stále viac o naháňaní známok, než o získavaní skutočných poznatkov a zručností." sice moze byt vseobecne uznavane, a vacsina ludi sa s nim moze stotoznovat, ale ma asi taku vypovednu hodnotu ako "cigani kradnu". Podobne ako aj "Školy sa pretekajú v získavaní diplomov zo súťaží, lebo majú za to plusové body."

Najhorsi je ale zaver. Vetu "Slovenské školstvo je odpoveďou na otázku, ktorú si položil autor Robert Kiosaki v knihe „Viete, prečo trojkári zamestnávajú jednotkárov a dvojkári pracujú pre štát?.“" by si medium o kvalite Trendu mohlo odpustit. Taketo lacne tvrdenie by som necakal asi ani v Novom Case. Nielen ze nam to nic mudre nepovedalo, ale naviac citovat Kiyosakiho (jeho meno je mimochodom zle napisane) je nanajvys zvlastne, kedze nie je jasne, co take hodnotne tento pan vytvoril a preco si moze dovolit taketo silne zavery.

19.05.2014 | milosmil

Koniec teroru?? To je troška prisilné a ak je nejaký teror na školách, tak ho robia arogantní žiaci a rodičia učiteľom.
Podstata mojej reakcie je ale v tomto: Za posledných 20 rokov sa nič iné nerobí v školstve, len sa hľadajú nové "zaručené" metódy vzdelávania. Taká škola, hentaký systém, onaká metóda .. Podstata vzdelávania sa však v čase nemení, stále platí to sprofanované - učiť sa, učiť sa, učiť sa. Ak sa chce dieťa naučiť čítať, musí veľa čítať, ak sa chce naučiť počítať musí veľa počítať atď. Škola je dnes len základným kameňom vzdelania, podstatnejšie je či sa rodičia venujú svojim deťom, či s nimi každý deň hodinku čítajú, počítajú, kreslia, vysvetľujú súvislosti a pod. Koľko je dnes rodičov, ktorí sú schopní a ochotní venovať svojim deťom denne 1-2 hodiny a učiť sa s nimi? Koľko detí dnes doma večer číta knižku? Žiaden systém vzdelávania nedokáže suplovať negatívne spoločenské fenomény a absenciu vzájomného rodinného učenia sa.
Na záver jedna paralela so zdravotníctvom. Všetci nadávame na nekvalitu lekárov, liekov, zdravotníctva, ale polovica z nás fajčí, druhá polovica má nadváhu, málokto pravidelne športuje, na preventívne prehliadku ideme raz za 10 rokov. Kde je problém? V zdravotníctve, v nás, niekde uprostred?

28.05.2014 | augustin.ondrejkovic

Jednoznačne: Podstata vzdelávania sa však v čase nemenila, stále platí to sprofanované - učiť sa, učiť sa, učiť sa. Ak sa chce dieťa naučiť čítať, musí veľa čítať, ak sa chce naučiť počítať musí veľa počítať atď. A učenie sa je veľmi ťažká a tvrdá práca. A do tej sa dnes iba málokomu chce. Preto sa vymýšľajú kadejaké metódy, ako učenia sa urýchliť, zefektívniť. Takú metódu, pri ktorej sa žiak naučí bez toho, aby čokoľvek preto urobil, ešte nikto nevymyslel. A ani nevymyslí.

19.05.2014 | jesa

Mna skor prekvapilo vyjadrenie, ze diktovany program skol si vypytali sami riaditelia :( Zjavne to vela hovori o kreativite skol a ucitelov. A potom skolam a ucitelom, ktori sa snazia a chcu robit veci inak, hadzu polena pod nohy. Nase deti chodili 3 roky do beznej skoly, potom sme ich prelozili do Montessori. Uzasne prepracovana pedagogika, nase deti tu skolu miluju. Samozrejme, najdu sa aj dni, ked sa nam nechce :) A okrem vzdelavania som velmi rada, ze sa venuju aj takym beznym dolezitym veciam ako je hospodarenie (dokonca najstarsi ziaci spolupracuju so vcelarom), zodpovednost a mozno niekomu pride aj smiesne, ale dokonca zodpovednost za svoj priestor - triedu - teda upratovanie. Na tieto veci sa hladi ako na zbytocne a pritom kopec deciek skonci zakladne skoly, ucnovky, stredne skoly a netusia, co maju robit so zivotom (hlavne hspodarenie), lebo ich to nikto nenaucil a nikto im to neukazal...

28.05.2014 | augustin.ondrejkovic

Montessori škôl je na Slovensku zopár a vôbec nie sú všeliekom, sú istou alternatívou pre žiakov, ktorým robí problém navštevovať bežnú školu. V žiadnej krajine sveta nemajú významný podiel. Na Slovensku ide o školy výberové, počtom žiakov de facto bezvýznamné. Myslím si, že školy Montessori ste Vašim deťom vybrali vy. Zaujímavý by bol váš dôvod. To, čo píšete o verejných školách, čosi totiž napovedá. To vo všeobecnosti totiž nie je pravda, ktorá vychádza z vašej skúsenosti. Lebo ja mám skúsenosti diametrálne iné, než sú tie vaše.

18.02.2017 | Samir Assaad A Optimsas

Ponúkame Ideálny systém
VZDELÁVACÍCH KURZOV A DOUČOVANIA
Angličtiny, Arabčiny, Slovenčiny pre cudzincov, Matematiky a Fyziky:
https://www.faceboo...
Práve otvárame nové kurzy.
Tešíme sa na Vás :)

TREND 8/2017
Objednať predplatné