Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Lidl vysvetlil rasistom v Česku, prečo černoch v katalógu nie je problém

04.01.2017 | Jozef Tvardzík | © 2017 News and Media Holding

Leták, v ktorom oblečenie propaguje černoch, reťazec Lidl nepovažuje za problém. Pretože žijeme v 21. storočí.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 84

Lidl v susednom Česku vydal v pondelok leták, ktorý vyvolal pohoršenie. Na niektorých stránkach oblečenie v katalógu propaguje model tmavej pleti. Na stránku obchodnej siete na Facebooku začali zákazníci písať rasistické a xenofóbne reakcie.

„Prečo sa vo vašich letákoch pre našu Českú republiku neustále objavujú modely negroidného typu,“ pýta sa Bohuslava Lobotková, ktorá má na profilovej fotografii logo hnutia Islam v ČR nechceme.

Reakcie zákazníkov Lidlu na katalógZdroj: Proti prejavom nenávisti

Už viac nebudú nakupovať

Niektorí zo spotrebiteľov sa vyhrážajú, že už v Lidli nebudú nakupovať. „Váš leták ma šokoval. Môžete nám Čechom vysvetliť, prečo pánsku módu prezentujete na černochovi? To má byť naša inšpirácia? Bývalý verný zákazník,“ napísal Robo Bezouska.

„Máte o pravidelného zákazníka menej. V Česku, kde žije 99,9 percenta belochov, mi černoch na letáku prekáža. Urobil by toto Lidl niekde v černošskej krajine? Už u vás nič nekúpim!“ vyhrážal sa zákazník pod menom Honza Jirásek von Altonaburg.

Mnohí z ďalších napísali svoju reakciu bez akýchkoľvek okolkov. „Štvete veľa ľudí, ktorí tých darmožráčov a parazitov nemôžu ani cítiť a boja sa ich. Zatiaľ ešte platí, že sme tu doma!!!“ napísala Miroslava Kapalová.

Sociálna sieť reťazca bola reakciami na leták doslova zaplavená. Našli sa ale aj takí, ktorí postup Lidla schvaľovali a vysmievali sa rasistickým poznámkam. „Situácia s letákom Lidl Česká republika ukázala, že Česi nie sú ani rasisti, ani xenofóbi. Sú len Česi, ktorí sú proti úplne všetkému, čo sa odlišuje od prostredia, ktoré poznajú. Pokiaľ ich až takto vystresuje jeden černoch, ktorý asi ani nie je imigrant, ale pravdepodobne Brit alebo Francúz. Čiže občan EÚ,“ napísal jeden z používateľov.

Mnohí Česi si zo sťažností urobili zábavu a obchodného reťazca sa zastávali. „Prosím o viac černochov v letákoch, a tým pádom menej rasistov v obchodoch,“ napísal na Facebooku Lidla Vít Marťan.

„Odporúčam miestnym vlastencom, aby si nepúšťali televíziu. Môže tam byť Eddie Murphy alebo Morgan Freeman, ktorí tam navyše hovoria po česky! To je jasná multi kulti propaganda!“ reagoval na kritiku reťazca Matěj Zapletal‎.

Reakcia Lidlu na nenávistné komentáre

Reakcia Lidlu na nenávistné komentáre

Lidl si za svojím rozhodnutím ale stojí a ukážkovo reagoval aj na sociálnej sieti. Na otázku, prečo propaguje modela „negroidného typu“ odpovedal, že v Európe 21. storočia spolu žijú rôzne rasy. „A pretože Lidl nájdete takmer v celej Európe, nevidíme rozdiely. Čím viac zo sveta totiž poznáte, tým väčšiu toleranciu voči iným máte,“ napísal Lidl. 

Černoch aj v slovenskom katalógu

Katalóg sa čiastočne týka aj Slovenska. Na náš trh Lidl rozposlal v týchto dňoch katalóg s názvom „Fit v roku 2017“. Aj v ňom je zobrazený model tmavej farby, ktorý cvičí. Slovenský Lidl podľa hovorcu Tomáša Bezáka negatívne reakcie zatiaľ na facebookovej stránke nezaregistroval. 

Leták Fit v roku 2017Zdroj: Jozef Tvardzík

„Spoločnosť Lidl Slovenská republika jednoznačne odmieta všetky formy a prejavy diskriminácie na akomkoľvek základe. Sme presvedčení, že ľudská dôstojnosť, tolerancia a rovnoprávnosť sú univerzálne hodnoty vlastné každému z nás, ktoré je potrebné chrániť a rešpektovať bez ohľadu na farbu pleti, pôvod, vierovyznanie, vek, pohlavie či sexuálnu orientáciu,“ povedal pre TREND.sk T. Bezák. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 84

Tagy černoch, leták, Lidl

TREND 8/2017
Objednať predplatné