Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Lidl reštartuje expanziu, otvoril dve nové predajne

30.11.2016 | Marek Legéň | © 2016 News and Media Holding

Obchodný reťazec Lidl pokračuje v expanzii na Slovensku. Po roku otvoril dve nové predajne – v Novej Dubnici a Moldave nad Bodvou. Filiálky v oboch menších mestách sú prvými, ktoré predstavil v rámci svojho najmodernejšieho konceptu.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

Lidl

Počet predajní nemeckej maloobchodnej siete na Slovensku sa otvorením dvojice nových prevádzok zvýšil na 126. Naposledy reťazec otváral v Piešťanoch vlani na jeseň už druhú predajňu v tomto kúpeľnom meste. Ďalším novým prírastkom na mape Lidla by mali byť na jar Bojnice.

Dve najčerstvejšie filiálky v jedenásťtisícových mestách postavil Lidl podľa nového konceptu. Okrem pokročilých technológií, ako je napríklad spätné získavanie tepla z mraziarenských a chladiarenských zariadení či úsporné LED svietidlá v celom objekte, ponúka vyšší komfort pre zákazníkov.

Na parkoviskách majú k dispozícii nabíjacie stanice pre e-biky a elektrické autá. Novinkou v Lidli sú aj zákaznícke toalety s prebaľovacími pultami. Vyšší komfort by si mali užívať tiež zamestnanci. Priestory pre nich sú umiestnené na poschodí, kde majú k dispozícii aj sprchy či školiacu miestnosť.

Neprehliadnite

O niečo väčšia predajňa v Novej Dubnici stojí na predajnej ploche s rozlohou 1 400 štvorcových metrov. Filiálka v Moldave má o dvesto štvorcov menej. V oboch našlo prácu viac ako tridsať ľudí. Špecialitou novej prevádzky na Považí, ako prvej na Slovensku, je vykurovanie a chladenie prostredníctvom centrálneho zdroja tepla fungujúceho na biomasu.

Okrem nových predajní sa Lidl momentálne venuje rekonštrukcii a modernizácii viacerých starších prevádzok. Podľa informácií z firemného webu by mal v januári nanovo otvoriť pobočky v Galante a Púchove, prerába sa tiež predajňa v Pezinku a jedna z prevádzok v bratislavskej Petržalke. V ostatných troch prípadoch reťazec búra pôvodný objekt a na tom istom mieste stavia nový.

Lidl patrí k najrýchlejšie rastúcim reťazcom na Slovensku. V ostatnom finančnom roku, ktorý uzavrel na konci februára, mu stúpli tržby o desatinu na 977 miliónov eur. Pri čistom zisku vyše 88 miliónov eur dosahuje veľmi slušnú ziskovosť tržieb blízko desiatich percent.

Nemecký reťazec vstúpil na slovenský trh v roku 2004 s minimalistickým diskontným konceptom. Za dvanásť rokov vyrástol na popredného hráča na trhu a čoraz viac načiera do prémiového segmentu potravín.

Nedávno Lidl hodil rukavicu konkurentom, keď od októbra zdvihol platy radovým zamestnancom na predajniach a v troch logistických centrách v priemere o dvadsať percent. V hrubom si prilepšili mesačne o vyše 130 eur. Reťazec tvrdí, že v porovnaní s trhovým priemerom platí ľuďom o dve pätiny viac.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Lidl

Diskusia (0 reakcií)