Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Manažér Deloittu dokonale predviedol, ako nemotivovať svojich zamestnancov

19.01.2016 | Peter Brejčák | © 2016 News and Media Holding

Príchod Nového roka je pre mnoho firiem ideálny čas na zhodnotenie roka predošlého a zamyslenie sa nad dôležitými cieľmi pre najbližšie mesiace. Samozrejme, často ide o prázdne reči plné všeobecných fráz, ktoré si zamestnanci poriadne ani neprečítajú.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 5

Takéto veľkolepé frázy šéfstva zamestnancov žiadnym spôsobom nemotivujú, skôr v nich môžu vyvolať pocit, že na čele firmy stoja rečníci, ktorí nevedia, čo ďalej. Ako si všimol denník Financial Times, takýto demotivujúci prejav predniesol aj topmanažér spoločnosti Deloitte Punit Renjen.

Firma ponúkajúca služby v oblasti auditu zamestnáva viac ako 225-tisíc ľudí vo vyše 150 krajinách sveta. Celosvetovo sa každoročne umiestňuje na popredných priečkach najžiadanejších zamestnávateľov medzi študentmi a absolventmi biznis odborov. Spolu s PwC, EY a KPMG patrí do takzvanej Big Four (veľkej štvorky) audítorských spoločností.

Vďaka tomuto postaveniu si môže dovoliť náročné prijímacie konania a od zamestnancov vyžaduje silné pracovné nasadenie. Ako si ale všimla Lucy Kellaway v stĺpčeku pre denník Financial Times, globálny riaditeľ Deloitte Punit Renjen v tohtoročnej správe zamestnancom „spísal niečo také škaredé, také prázdne a tak úplne hlúpe, že je ťažké sa na tom [vôbec] smiať.“

„Mnoho z ľudí, ktorí v Deloitte pracujú, sú bystrí. Napriek tomu ktokoľvek s aspoň normálnym IQ nemôže túto správu prečítať bez toho, aby sa čudoval, prečo tam ešte pracuje,“ hodnotí L. Kellaway známa komentovaním korporátnych záležitostí.

Ako príklad uvádza hneď prvý odsek, v ktorom P. Renjen píše, že jedným z jeho predsavzatí je: „Ponúkať výnimočné a konzistentné globálne talentované zážitky naprieč sieťou Deloitte.“ Ako môže byť niekto výnimočný neustále? Pointou výnimočnosti je, že sa nedeje neustále, ale len výnimočne.

S tým súvisí ďalšia veta z listu: „...bez ohľadu na vaše pôsobenie, budete mať rovnako výnimočné schopnosti ako vaši kolegovia.“

Obratom potom P. Renjen zamestnancov žiada, aby sa aj oni pridali na „cestu za nespochybňovaným vedením“. Pravdepodobne sa tak snaží zamestnancov povzbudiť, aby pracovali ešte tvrdšie. Prečo je ale potrebné vydávať sa pritom na cestu? A ešte za nedosiahnuteľným cieľom, ako je nespochybňované vedenie?

Také niečo totiž Deloitte dosiahnuť ani nemôže – pôsobí na trhu s tromi veľmi konkurenčnými a silnými firmami, ktoré priťahujú rovnaký druh zamestnancov. Tí pritom medzi týmito korporátmi často fluktuujú.

Najzaujímavejší je záver celého listu, keď si P. Renjen myslí, že tento nedosiahnuteľný cieľ dokáže splniť – a to vďaka podpisovaniu „Deklarácie cesty Deloitte“. Tú zatiaľ podpísalo 7 400 ľudí, čo z celkového počtu viac ako 220-tisíc nie je až tak veľa.

Na záver P. Renjen pridáva podpis: „My best, Punit.“ L. Kellaway k tomu dodáva: „No, ak je toto naozaj to vaše najlepšie, Punit, bojím sa o vás – a aj o vašu spoločnosť.“

Podeľme sa o predsavzatia: Žiť to, čo je naše poslanie #12

(Celé znenie listu globálneho riaditeľa Deloitte Punita Renjena zamestnancom.)

Kolegovia,

povedali sme „Ahoj, 2016!“ a teraz nastal čas na predsavzatia. Jedným z mojich predsavzatí je, spoločne s členmi vedenia firmy, ponúkať výnimočné a konzistentné globálne talentované zážitky naprieč sieťou Deloitte.

Tento sľub prinášame cez štyri základné piliere: 1) pomôcť vám pri vytváraní dopadu, 2) inšpirovať vás ako profesionálov, 3) akcelerovať vaše ambície, a 4) spájať a oslavovať vaše unikátne silné stránky (viac o týchto pilieroch čoskoro).

Aby sme tento sľub dodržali, Deloitte bude investovať do nastavovania očakávaní a pomáhať tvorbe konzistentných schopností na každej úrovni. Takže bez ohľadu na vaše pôsobenie budete mať rovnaké výnimočné schopnosti ako vaši kolegovia.

Na výmenu vás žiadam, aby ste si predsavzali žiť poslaním Deloittu a pridali sa na našu cestu za nespochybňovaným vedením.

Na svetovom mítingu minulý jún účastníci podpísali Deklaráciu cesty Deloitte, čím potvrdili, že sa na túto cestu vydáme – spoločne. Odvtedy som cestoval po svete a pýtal sa partnerov a riaditeľov, aby sa na cestu pridali (podpísalo sa ich už viac ako 7 400). Teraz nastal čas, aby všetci profesionáli v Deloitte (vy) prijali rovnaký záväzok, pretože na dosiahnutie našej globálnej túžby budeme potrebovať všetkých!

Tieto predsavzatia pramenia zo základov toho, čo znamená byť Deloitte. Vydáme sa na túto cestu, aby sme mohli hrdo vyhlásiť, že plníme sľuby, ktoré sme si dali sami, ktoré sme si dali navzájom, a ktoré sme dali všetkým, ktorým slúžime.

My best, Punit

P.S. K mojim novoročným predsavzatiam patrí aj taký prístup k mojej pozícii [vo firme], že „všetko pozitívne je v našej organizácii možné“ a tiež dosiahnutie o čosi väčšej rovnováhy medzi prácou a životom.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 5

Tagy Deloitte, motivácia, Punit Renjen, zamestnanci