Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Tesla robí vrásky tradičným automobilkám, cenu svojho SUV zrazila

26.11.2015 | bb | © 2015 News and Media Holding

Dlho očakávaná a niekoľkokrát odložená novinka od popredného tvorcu elektromobilov Tesla nebude za každú cenu až taká drahá, ako sa zdalo pri jej predstavení. Automobilke sa podarilo stiahnuť základnú cenu crossoveru s označením model X na 80-tisíc dolárov. Je tak napokon len o 5-tisíc vyššia ako pri populárnom Modeli S.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Stále je to vysoká suma, ktorá pokorí väčšinu luxusných automobilov so vznetovým či zážihovým motorom. Jej znižovanie v segmente SUV však môže vzbudzovať obavy u súčasných tradičných výrobcov.

Pôvodne sa hovorilo o tom, že Model X má byť tým vozidlom z dielne Tesly, pri ktorom sa na cenovku nepozerá. Jeho verzia P90D s 90-kilowatthodinouvou batériou sa totiž začala predobjednávať od 132-tisíc dolárov, v plnej výbave dosahuje cena 144-tisíc dolárov.

Začiatkom roka má začať Tesla prijímať objednávky aj na modely 90d (jeho cena zatiaľ známa nie je) a 70d. Slabší menovaný s batériou s kapacitou 70 kWh sa bude dať kúpiť od spomínaných 80-tisíc dolárov. Po odrátaní daňových úľav a dotácií od štátu bude dostupný aj za zhruba 70-tisíc dolárov.

„Domnievame sa, že s touto cenocou politikou sa Tesla stane konkurenčnou na trhu high-endových SUV,“ povedal agentúre Bloomberg analytik Ben Kallo zo spoločnosti Robert W. Baird & Co.

Nižšia cena, slabšie parametre

Najlacnejšia verzia crossoveru tak bude stáť zhruba o polovicu menej ako jej „najnadupanejší“ súrodenec. Tomu zodpovedajú aj slabšie parametre základného modelu. Pohon všetkých štyroch kolies si síce zachová, no dojazd bude mať približne 350 kilometrov, namiesto 400 kilometrov, ktoré ponúka P90D. Na stovku sa dostane až za 6 sekúnd, teda o 2,2 sekundy pomalšie. S upgradeom na takzvaný Ludicrous Mode to P90D dokonca zvládne už za 3,2 sekundy.

Maximálnu rýchlosť majú P90D a 90D stanovenú na 250 kilometrov za hodinu a aj tu 70 kWh verzia o niečo zaostáva. Maximálku jej tvorcovia určili na 225 kilometrov za hodinu.

Verzia s cenovkou 80-tisíc dolárov má vo výbave päť miest na sedenie. Prerobenie interiéru na 6-miestny stojí 3-tisíc dolárov, na 7-miestny 4-tisíc dolárov. V prípade vylepšenia automobilu o všetky dostupné možnosti, akými sú ťažné zariadenie, nastaviteľné vzduchové pruženie či autopilot, sa aj cena slabšieho modelu vyšplhá na 100-tisíc dolárov.

Najprv tí, čo platia viac

Automobilka upozornila, že pri vybavovaní objednávok bude najprv uprednostňovať zákazníkov, ktorí sa rozhodnú pre drahšiu P90D verziu. Dodávať tento model začne začiatkom roka 2016. 90d sa dostanú k čakajúcim majiteľom v polovici budúceho roka a najslabšie stroje až v druhej polovici roka 2016.

Na rezerváciu verzie 70d je potrebné zložiť 5-tisícovú zálohu, v prípade P90D je to až 40-tisíc.

Model X je v poradí tretie auto Tesly, ktorá doteraz vyrábala iba sedan Model S. Prvýkrát ukázala jeho koncept verejnosti už vo februári 2012. Pôvodne plánovala spustiť jeho predaj v roku 2013, neskôr v roku 2014. Verejnosti ho predstavila v septembri tohto roku so zhruba dvojročným meškaním.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Tesla Motors

Diskusia (0 reakcií)