Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Únik čpavku nezastavil expanziu Škandinávcov na Považí

23.09.2016 | Ivan Haluza | © 2016 News and Media Holding

Považského výrobcu rastlinných margarínov Beluša Food postihol tento týždeň únik čpavku. Aj napriek tejto nepríjemnosti pokračuje firma z portfólia nórskeho potravinárskeho koncernu Orkla v prehlbovaní svojich aktivít. Už pred vyše mesiacom predložila úradom na ochranu životného prostredia nový investičný projekt na rozšírenie svojej výroby o zhruba pätinu.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Denná výkonnosť slovenskej dcéry Nórov sa ma posunúť z terajších 60 na viac ako 70 ton. Podľa projektu sa náklady blížia k miliónu eur. K rozšíreniu pracovných príležitostí v závode však nepríde. Podnik si ponechá terajšiu pol stovku zamestnancov. Rozbeh rozšírenej výroby naplánovali na budúcoročné leto.

Nórska Orkla získala podnik od holandského Royal Brinkers pred ôsmymi rokmi. Slovenská dcéra sa zameriava hlavne na dodávky margarínov pre veľké priemyselné pekárne na Slovensku i v susednom Česku. V posledných rokoch však jej predajcovia viac prenikajú aj do ďalších susedných krajín a na Pobaltie, či do krajín bývalej Juhoslávie.

Ročné tržby firmy sa za posledné štyri roky pohybujú v stabilnom pásme od jedenástich do dvanásť a pol milióna eur. Horšie je na tom s hospodárskymi výsledkami. Všetky štyri posledné roky mala stratové so sumárnym mínusom jeden a štvrť milióna eur. Úspechom je iba postupné znižovanie straty. Vlani Beluša Food prerobila už len 138-tisíc eur. A nie až skoro pol milióna eur ako v roku 2012.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy margaríny, Orkla

Diskusia (0 reakcií)