Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Z drogérií dm miznú produkty Alnatura. Ich šéfovia sú na nože

26.01.2016 | Lenka Sameková | © 2016 News and Media Holding

Zakladateľ drogéristického reťazca dm drogeriemarkt Götz Werner a šéf firmy špecializovanej na bio výrobky značky Alnatura Götz Rehn toho mali v minulosti okrem mena veľa spoločného. Rozbiehali spolu biznis a spájali ich aj rodinné vzťahy. Teraz sa stretávajú na súde. Koniec 30-ročného partnerstva môže Alnaturu potopiť do červených čísiel.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Obchodné a priateľské puto sa začalo trhať v roku 2014, keď dm zaviedla do sortimentu bio výrobky pod vlastnou privátnou značkou. Tie postupne vytláčali Alnaturu z regálov. Z pôvodných 600 produktov vyradila drogéria v Nemecku ku koncu minulého roka 200 a v redukovaní naďalej pokračuje.

Do konca apríla 2016 by malo z predajní dm zmiznúť 70 percent produktov Alnatury. V minulom roku sa bio tovary od dm objavili po prvýkrát aj v slovenských predajniach reťazca.

Na stratu prominentného zastúpenia v regáloch sa Alnatura vopred pripravovala. Firma však nečakala, že to bude mať taký rýchly a radikálny spád.

Nalomené vzťahy definitívne rozsekol šéf dm žalobami. Od svojho švagra žiada práva na obchodnú značku Alnatury, ktorá sa podľa neho stala úspešnou iba vďaka dm.

„Je to veľká škoda, 30 rokov sme spolu veľmi úzko a úspešne spolupracovali,“ uviedla hovorkyňa výrobcu bio produktov pre nemecké médiá.

Žalobu dm o priznanie obchodných práv k značke frankfurtský krajský súd zamietol. G. Werner podal odvolanie a v súčasnosti čaká na vyhlásenie nového termínu pojednávania.

dm vytasila druhú zbraň

Hádka o značku vyústila aj v ďalší súdny spor. Sieť dm na Alnaturu podala žalobu kvôli nedodržiavaniu záväzkov plynúcich z ich kooperačnej zmluvy. Aby výrobca bio potravín dokázal nahradiť výpadok tržieb od dm, začal produkty umiestňovať aj do iných sietí. Počet predajní, kde sa dali kúpiť výrobky Alnatura, narástol za rok z 3 900 na 7 500.

To sa však dm nepáčilo. Sieť drogérií si naďalej chce uplatňovať právo zasahovať do výberu obchodných partnerov Alnatury. Tá sa naopak po vyhodení sortimentu z drogérií dm necíti byť zmluvou naďalej viazaná.

Ak majiteľ dm tvrdí, že Alnatura vďačí za úspech práve drogériám, nie je ďaleko od pravdy. Sieť dm pokrývala výrobcovi až tretinu ročného obratu.

Šéf Alnatury podľa denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung neprejavuje veľké nadšenie z 10-percentného nárastu obratu na 760 miliónov eur v uplynulom fiškálnom roku. Možno je za tým sklamanie, že nepokoril 16-percentný medziročný rast z roku 2014 alebo obavy z toho, ako sa konflikt s dm odzrkadlí na výsledkoch v tomto roku.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy biopotraviny, DM Drogerie Markt