Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Hokejový Slovan čaká najdlhšia cesta v KHL: 6 dní, 3 mestá, 28 hodín letu

23.01.2017 | Ján Blažej

Pondelok 23. januára je pre HC Slovan Bratislava najdlhší v tejto sezóne Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL). Asi 35 hodín na nohách, korčuliach, v kresle lietadla. Predpoludním absolvovali tréning a o 17:30 odlietajú do Chabarovska na ruskom Ďalekom východe.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Najprv po vyše štvorhodinovom lete ich Boeing 737-800 českej spoločnosti Travel Service pristane v hlavnom meste Baškirska Ufe, aby vzal na palubu svojho útočníka Jonathana Cheechooa, ktorý ich reprezentoval v tradičnom exhibičnom Zápase hviezd. Potom s plnými nádržami vzlietne na vyše 7-hodinový let do Chabarovska, kde je o deväť hodín viac ako v Bratislave, kde by mal byť v utorok popoludní miestneho času. Z letiska pôjdu rovno na štadión, lebo večer o pol ôsmej (o 10:30 nášho času) budú hrať proti miestnemu klubu Amur.

„Hrať zápas už v deň príletu po diaľkovom lete je z hľadiska záťaže organizmu rovnocennou alternatívou k snahe o aspoň minimálnu aklimatizáciu na výrazný časový posun. Nedá sa jednoznačne povedať, čo je lepšie,“ hovorí Milan Vajda, marketingový riaditeľ HC Slovan.

Pre toto riešenie sa rozhodol tréner Miloš Říha, ktorý päť rokov trénoval ruské tímy v KHL a je presvedčený, že hra v deň príletu je pre hráčov výhodnejšou alternatívou než prípadná kratučká jednodňová miniaklimatizácia. Tak to praktizuje aj väčšina európskych účastníkov KHL.

Po prvý raz sa na tomto tripe dostanú hráči do postele až v noci na stredu. Ihneď po zápase, sprche a večeri ich totiž čakajú ešte ďalšie tri hodiny v lietadle do čínskeho hlavného mesta Peking a vo štvrtok večer zápas s nováčikom v KHL Kunlun Red Star, ktorý v Bratislave vyhral. Z Pekingu hneď večer po zápase poletia asi dve hodiny do Vladivostoku, najvýchodnejšieho mesta na mape KHL. V sobotu večer tam odohrajú tretí zápas tejto série a odletia domov, kde budú na prelome soboty a nedele. Let s medzipristátím v kazašskej Astane kvôli tankovaniu potrvá približne dvanásť hodín.

Zdroj: HC Slovan

Potom ich čakajú už iba štyri zápasy doma a cesta autobusom do Záhrebu. Ak Slovan postúpi do play-off, čakajú ho ďalšie lety – určite aspoň do Moskvy alebo Sankt Peterburgu.

Na päťdňovej ceste strávia v lietadle približne 29 hodín a preletia 19-tisíc kilometrov. Pretože Slovan je po Záhrebe druhým najzápadnejším mestom, kde sa hrá KHL, bratislavský tím absolvuje v tejto sezóne k súperom desať leteckých ciest a prelieta počas svojho pôsobenia v tejto súťaži najviac - takmer 110 hodín. Iba štyri lety trvali do hodiny a deväť razy leteli najmenej štyri hodiny.

Väčšinu letov absolvovali českými boeingmi, niekoľké však aj starým tupolevom letky slovenského ministerstva vnútra. Cestovné náklady, lety, ubytovanie, stravovanie a ďalšie služby predstavujú v Slovane asi jednu osminu (takmer 13 percent) všetkých nákladov z celkového rozpočtu na sezónu, ktorý dosahuje dvanásť miliónov eur.

Na cestách, ktoré sú zväčša dlhšie než prelety v NHL, hrajú teda nielen proti súperom, ale aj ôsmim časovým pásmam a sibírskej zime. V Chanty-Mansijsku zažili mínus tridsať. „Každý hráč má v lietadle vyhradené tri kreslá vedľa seba, takže si môže poležiačky zdriemnuť lepšie než posediačky,“ hovorí manažér Slovanu pre nové médiá Tomáš Lederer, ktorý s tímom absolvoval všetky cesty. Let okrem spánku trávi každý podľa seba, niekto číta, iný má so sebou filmy alebo počúva hudbu, niektorí debatujú.

Zdroj: HC Slovan

Na prvý let majú jedlo z Bratislavy, na ďalšie úseky ho tím objednáva u odporučených miestnych dodávateľov. Každý si podľa svojej chuti vopred vyberie niečo z tradičnej trojkombinácie: buď kurča na prírodný spôsob, cestoviny, alebo losos, zásadne to nesmie byť nič ťažké, ani príliš mastné či vyprážané, dezert v podobe palaciniek alebo cheesecaku. Na kratších letoch sú to aj studené nárezy zo šunky, syrov a zelenina.

Spolu s hráčmi cestujú štyria tréneri, kondičný tréner, masér, kustód a ďalší ľudia zo športového úseku klubu. V podpalubí je najmenej tona nákladu, hokejky, dresy, prilby a ďalšia výbava hráčov, nápoje, batožina.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy HC Slovan Bratislava

Diskusia (0 reakcií)

TREND 8/2017
Objednať predplatné