Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

TREND top reštaurácie a hotely 2010

19.11.2009

Reštauračný a hotelový biznis sa kríze nepoddáva

Už niekoľko rokov TREND predstavuje formou bedekra najlepšie slovenské reštaurácie a hotely a rok 2009 nie je výnimkou. Doteraz v gastronomickom a hotelovom biznise neboli také rozdielne obdobia, ako boli roky 2008 a 2009. Situácia sa totiž úplne zmenila. Ekonomické turbulencie zasiahli ako jedny z prvých reštauračný a hotelový biznis. Namiesto rozvoja teraz väčšina podnikov rieši, ako sa udržať na trhu, zefektívniť svoje prevádzky tak, aby udržali na uzde náklady a nestratili nič z kvality, na ktorú boli ich zákazníci zvyknutí. Tých, ktorým sa to darí, predstavuje táto kniha. Výber je o niečo užší ako po minulé roky, v bedekri sú informácie o 350 zariadeniach. Je to aj preto, aby zaradené reštaurácie a hotely naozaj spĺňali kritérium „top“ v názve bedekra. Napriek tomu, že sa dynamika otvárania nových reštaurácií, hotelov a penziónov zmiernila, opäť je v publikácii množstvo nových zariadení. Niektoré z nich sa ešte len budú čoskoro otvárať. Novinkou v tohtoročnom vydaní je rozšírený počet top šéfkuchárov. Už to nie je desiatka, ale dvojnásobok. Ekonomická situácia sťažila biznis podnikateľom v gastronómii a hotelierstve, ale aj tu platí, že všetko zlé je na niečo dobré. Z krízy vždy niekto profituje – a teraz je to hosť. Počas hodnotení sa hodnotitelia TRENDU stretávali s rôznymi prístupmi manažmentov k zmenenej situácii, respektíve ich dôsledkami. Bývali v hoteloch, kde boli jedinými hosťami, na druhej strane výnimkou neboli ani obsadené hotely a plné reštaurácie. Ani tento rok vydavateľ bedekra nezmenil kritériá hodnotenia. Všetky zariadenia boli hodnotené anonymne, ich majitelia o návšteve hodnotiteľov vopred nevedeli. Cieľom bedekra je uľahčiť orientáciu nielen čitateľom, ale aj ľuďom z hotelového a gastronomického biznisu, ktorí vydanie knihy chápu ako snahu pomôcť k zvyšovaniu úrovne ich zariadení.

archiv_61 Kniha46

Na zobrazenie celého článku je potrebné predplatné TRENDU alebo TRENDU Digital

Článok vyšiel v týždenníku TREND 46/2009. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte si predplatiteľský prístup. Ak ešte predplatiteľom nie ste, vyberte si:

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Nájdi vydanie