Zlá nálada vo firme

23.02.2011 | Ján Uriga

Ako zmeniť zle naladených zamestnancov?

Každý manažér vie, že zlá nálada vo firme škodí a dobrá jej prospieva. Málokto však dokáže tento pocit vyčísliť a povedať presne, čo získa spoločnosť s dobre naladenými ľuďmi, ktorých práca napĺňa a baví, v porovnaní s takou, čo je preplnená demotivovanými pracovníkmi bez energie a štipky nadšenia.

Štúdia, ktorú cituje psychológ Daniel Goleman v magazíne Harvard Business Review, tvrdí, že klíma v organizácii má takmer 30-percentný vplyv na finančné výsledky (merané kľúčovými výkonovými ukazovateľmi ako rast tržieb, produktivita či profitabilita). A podľa autorov knihy The Enthusiastic Employee (Nadšený zamestnanec) spoločnosti s vysokou morálkou podávajú zhruba o pätinu vyšší výkon ako ich konkurenti. Lebo ak sú ľudia znechutení, neplytvajú zbytočne energiou a robia len nevyhnutné veci.

Na zobrazenie celého článku je potrebné predplatné TRENDU alebo TRENDU Digital

Článok vyšiel v týždenníku TREND 8/2011. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte si predplatiteľský prístup. Ak ešte predplatiteľom nie ste, vyberte si:

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Rubrika

Nájdi vydanie