Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Firma za tridsať sekúnd

27.06.2012 | Dominik Orfánus | © 2012 News and Media Holding

Drew Houston bol otrávený prácou na viacerých počítačoch, z ktorých si musel svoje súbory vždy posielať alebo prenášať na kľúči. Ako študent Massachusettského technologického inštitútu sa to v roku 2007 rozhodol vyriešiť. Predstavil si virtuálnu škatuľku na všetky dáta prístupnú hocikde na svete – Dropbox. Namiesto toho, aby dotiahol službu do prevádzky aspoň v beta verzii, spravil si kratučké video o tom, akoby už jeho služba fungovala. A zavesil ho na You- Tube. Tam si ho iba cez noc prezrelo okolo desaťtisíc ľudí a po pár dňoch sa im počet prihlášok na testovanie beta verzie zvýšil z päť- na 75-tisíc. Pre Drewa už bolo maličkosťou postaviť sa pred investorov a žiadať o peniaze na tento nápad. Video „prieskum trhu“ sa nemýlilo, dnes je z 29-ročného Drewa milionár (odhad hodnoty jeho pätnástich percent vo firme Dropbox je šesťsto miliónov dolárov). Každú sekundu má Dropbox nového registrovaného používateľa.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Príbeh Dropboxu ukazuje, že firma sa dá vybudovať neuveriteľne rýchlo. A nielen v Spojených štátoch. Netreba mesiace a roky produkt vyvíjať a až potom ho začať predávať, ale oplatí sa ísť s kožou na trh aj s „polotovarom“. V start-upovskom slangu sa tomu hovorí „minimum viable product“ (MVP), teda v preklade minimálne životaschopný produkt. Aj na takýchto teraz pracujú Slováci, niektorí start-upisti sa už stihli vrátiť zo Silicon Valley.

Skratka do údolia

Richard Voda sa do podnikania pustil až po kariére v korporátnom biznise. Vyštudovaný ekonóm pracoval dokonca v deväťdesiatych rokoch dva roky v Silicon Valley ako produktový manažér v Netscape – firme, ktorá dala na trh prvý internetový prehliadač. Po návrate vystriedal niekoľko manažérskych pozícií, kým si uvedomil, že „život je príliš krátky na to, aby pracoval v nudnej spoločnosti“. Toto start-upovské heslo, ktoré počul z rádia v Silicon Valley, mu spolu s túžbou po väčšej slobode začalo dávať väčší zmysel. K prechodu do podnikateľského neznáma prispela aj jeho skúsenosť manažéra v Slovensko-americkom podnikateľskom fonde: „Keď som videl, že nemáme do čoho investovať, povedal som si, že musím niečo spraviť.“

Dočítajte celý článok
Článok vyšiel v týždenníku TREND 25/2012. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Objednať predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Téma - slováci v silicon valley

Súvisiace články

Zabaviť státisíce na Facebooku

Zabaviť státisíce na Facebooku

Bratislavskí vývojári z firmy Pixel Federation prerazili hrou na sociálnej sieti 1

Papierový milionár

Autá rozpálili ekonomiku

Koniec sveta, ako ho poznáme

Ľudia v podozrení

Top články

Žena, ktorá mení pornobiznis zvnútra

Žena, ktorá mení pornobiznis zvnútra

30-ročná pornoherečka Stoya priznala, že porno, v ktorom pracovala, je odpad. Chce poukázať na násilie, ktoré sa v tejto brandži stáva bežným 11

Doping: Ako východonemeckí farmaceuti vyrobili z guliarky muža

Ako „podniká“ Ladislav Bašternák

Aké veľké je porno. Ovláda ho Česko

Kažimír skúša, čo mu dovolíme

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iPad, iPhone a tablet s Androidom
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Pracovný stolový kalendár
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt: (02) 3215 3121-2, predplatne@trend.sk

Darovací list na stiahnutie

Výhody pre predplatiteľov PROFITU

  1. Zľavy

    • Úspora od 25 % až do 45 % oproti cene v stánku
  2. Pohodlie

    • Magazín Vám príde domov alebo do firmy
  3. Online služby

    • V archíve na webe si môžete prečítať všetky staršie vydania aj články z nového PROFITU
  4. Profit do tabletu

    • Bezplatné sťahovanie vydaní do tabletových aplikácií Floowie

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné

Kontakt: (02) 3237 7777
predplatne@petitpress.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Vyberáme pre Vás tituly od viacerých vydavateľstiev. Väčšinu z nich si predplatitelia TRENDU môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.