Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Michael Jacobsen: Slovákom chceme ukázať, aké jednoduché je začať podnikať

Pôvodom Austrálčan Michael Jacobsen má za sebou toľko svetových úspechov v biznise, že by už pokojne mohol ísť do „dôchodku“. V súčasnosti sa rozhodol prebudiť podnikateľského ducha v krajine pod Tatrami.

10.10.2015 | Dominik Orfánus | © 2015 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Práve spúšťa pod záštitou rezortu hospodárstva iniciatívu Enterprise Slovakia, ktorá má posmeliť Slovákov k podnikaniu. Zároveň chce pomáhať slovenským inovatívnym firmám a budovať biznisové mosty medzi našou krajinou a Britániou.

Ako ste objavili Slovensko?

Bol som v jednej austrálskej sieti kaviarní s globálnou pôsobnosťou a z Londýna som riadil jej európsky biznis. Kvôli pobočkám som veľa cestoval do Poľska či Rumunska. Môj kamarát Slovák mi raz navrhol, aby som prišiel na víkend na Slovensko. Je to prekrásna krajina – Tatry, Banská Štiavnica, pulzujúce mestá. Cítil som, že sa tu niečo deje.

Pozrel som sa na parametre štátu a v istom momente som si povedal, prečo nepridať hodnotu tejto krajine, ale aj celému regiónu. Viete, nikdy nerobím biznis tam, kde nemám osobné sympatie alebo zanietenie. A v Bratislave vždy, keď vystúpim z lietadla, mám pocit radosti.

Neprehliadnite

Posledné roky ste budovali biznis vo Veľkej Británii.

Áno, tri roky som pomáhal britskému podnikateľskému ekosystému. Pred šiestimi rokmi bola Veľká Británia krajinou v recesii, biznis bol mŕtvy a technologický sektor strnulý. Vláda dala na stôl dve iniciatívy – jednou bolo budovanie TechCity, čo je dnes európske Silicon Valley v Londýne. Druhou sociálna kampaň na založenie biznisu Startup Britain, ktorú som pomáhal vytvoriť. Po tejto iniciatíve začal podnikať milión ľudí. Dnes je Británia jedna z najpodnikavejších krajín na svete a stala sa silným inovačným hubom sveta.

Prečo vás popri tom zaujalo malé Slovensko?

Slovensko je tá správna vstupná brána medzi východom a západom, nielen k strednej Európe. Navyše to, že krajina je malá, vnímam ako jej najväčšie aktívum. Má všetko, čo veľká krajina – ako butikový hotel. Biznis tu môže mať veľkú dynamiku. Funguje to tak v Singapure, v Izraeli. A bude aj na Slovensku.

Čo môžu mať slovenskí podnikatelia z vašej iniciatívy?

Dočítajte celý článok
Článok vyšiel v týždenníku TREND 40/2015. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Objednať predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Rubrika Rozhovor

Tagy podnikanie

Súvisiace články

Odišiel z vedenia Microsoftu, učí manažovať energiu

Odišiel z vedenia Microsoftu, učí manažovať energiu Nájdete v TRENDE

Hlavný dôvod úspechu je sebapoznanie. Úspešný manažér musí rozumieť najmä sám sebe, hovorí český manažér a kouč

Karol Csontó: Manažovanie futbalistov je ako manželstvo

Harabinov voľný pád

Načo sú Deutche Bahn slovenské autobusy a vlaky

Mýty o starnutí Európy