Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Osud slovenského Volkswagenu závisí od emisného škandálu a Číny

Automobilový priemysel na Slovensku má za sebou hviezdny rok. Nárast produkcie v troch výrobných závodoch zrejme prelomí míľnik milióna vyrobených vozidiel. Expanzia existujúcich subdodávateľov, príchod nových investorov a k tomu ohlásený plán výstavby závodu automobilky Jaguar Land Rover tak namiešali kokteil, ktorý ešte viac zvýraznil postavenie Slovenska ako centra automobilového klastra v strednej Európe.

04.01.2016 | Lukáš Kvašňák | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rastúce predaje v Európe, nízke ceny ropy a stabilizovaný rast ekonomík eurozóny vytvárajú dobrý predpoklad na budúcoročný optimizmus. Ohroziť ho môže rozrastajúci sa škandál nemeckej automobilky Volkswagen, ako aj ďalšie oslabovanie dopytu po nových autách v Číne.

Okrem globálnych faktorov si musí Slovensko upratať aj na vlastnom ihrisku, keď nedostatok kvalifikovaných zamestnancov vytvára tlak na rastúce mzdy a ohrozuje tak konkurencieschopnosť tunajších závodov. Ak sa chce Slovensko udržať v prvej lige, musí preto začať vytvárať prostredie, ktoré bude firmy motivovať rozvíjať tu výskum a vývoj na najvyššej úrovni.

Neprehliadnite

Automobilky rastú

Všetky tri tunajšie automobilky majú z hľadiska produktov a investícií pred sebou silný rok. Žilinská Kia začala s produkciu omladeného modelu Cee‘d ako aj s novou generáciou úspešného SUV Sportage, vďaka čomu v tomto roku prevýši vlaňajšiu produkciu.

Tento rok by mala produkcia v žilinskom závode presiahnuť 330-tisíc vozidiel, keď výpadok na kľúčovom ruskom trhu kompenzovali juhoeurópske krajiny a vozidlá zo slovenského závodu smerovali aj do krajín Blízkeho východu, Mexika, Nového Zélandu alebo Austrálie.

Trnavský PSA Peugeot Citroën zase začne koncom roka vyrábať nový model, ktorým má byť najpredávanejšie vozidlo značky Citroën zo segmentu malých mestských vozidiel. Všetko nasvedčuje tomu, že pôjde o tretiu generáciu populárneho modelu Citroën C3. Spolu s Peugeot 208 tak bude trnavská automobilka vyrábať už dva masové modely, čím si zaistí naplnenie kapacity. Po aktuálne rekordnom roku ráta závod do troch rokov s výrobou na úrovni 360-tisíc vozidiel.

Bratislavský Volkswagen pokračuje v rozbehnutých investíciách. Stavia novú karosáreň pre model Porsche Cayenne, ktorého nová generácia sa už bude kompletne vyrábať na Slovensku. V prípravnej fáze je preto aj výstavba novej montážnej haly. Závod v Devínskej Novej Vsi bude takmer určite vyrábať aj novú generáciu obľúbeného SUV Volkswagen Touareg. K tomu treba prirátať aj produkciu karosérií pre superluxusný model Bentley Bentayga a vozidlá z rodiny New Small Family.

Emisné mraky nad Bratislavou

Je to práve bratislavský závod nemeckého koncernu, pred ktorým stoja najväčšie otázniky. Dôvodom je

Dočítajte celý článok
Článok vyšiel v týždenníku TREND 50/2015. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Objednať predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Slovensko a svet v roku 2016

Tagy automobilový priemysel, Dieselgate, Volkswagen

Top články

Žena, ktorá mení pornobiznis zvnútra

Žena, ktorá mení pornobiznis zvnútra

30-ročná pornoherečka Stoya priznala, že porno, v ktorom pracovala, je odpad. Chce poukázať na násilie, ktoré sa v tejto brandži stáva bežným 11

Doping: Ako východonemeckí farmaceuti vyrobili z guliarky muža

Ako „podniká“ Ladislav Bašternák

Aké veľké je porno. Ovláda ho Česko

Kažimír skúša, čo mu dovolíme

Diskusia (0 reakcií)