Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Ako vyhrať voľby na Slovensku politickou manipuláciou

07.01.2016 | Marián Leško | © 2016 News and Media Holding

Názor | Novoročný prejav prezidenta sa nepáčil vládnej strane a jednej opozičnej partaji. Smer-SD zaň prezidenta kritizoval nepriamo, kým Sloboda a Solidarita (SaS) otvorene, lebo vraj Andrej Kiska nevyužil príležitosť „posunúť úroveň verejnej diskusie dopredu“ a „vyhol sa konštruktívnej kritike vlády“.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 7

Rubrika

Názory

Vyhlásenie, ktoré podpísali Richard Sulík a Ľubomír Galko, svedčí o tom, že nielen žiaci základnej školy, ale aj osoby, ktoré sa považujú za politikov, majú problém vnímať text s porozumením. Na rozdiel od nich Robert Fico dobre pochopil, že prezident smeroval priamo k podstate.

Od čias, keď je Slovensko samostatnou republikou, v parlamentných voľbách uspeli predovšetkým tie strany či zoskupenia, ktoré získali verejnosť pre svoju verziu toho, o čo v nich vlastne ide. V roku 1994 sa viaceré subjekty pokúšali voličom vysvetliť, že v predčasných voľbách treba zabrániť valcovaciemu vládnutiu v štýle, aký načrtol Vladimír Mečiar v prejave v Zlatej Idke. Neuspeli, lebo predseda HZDS ešte dokázal ľudí presvedčiť, že on jediný ich dokáže ochrániť pred neistotou ponovembrových čias.

V rokoch 1998 a 2002 sa V. Mečiar márne pokúšal o návrat, lebo rozhodujúca časť voličov vedela, že voľby sú o tom, či Slovensko bude členom Európskej únie a Severoatlantickej aliancie. V roku 2006 uspel R. Fico, lebo veľa ľudí presvedčil, že voľby sú o sociálnej alternatíve voči vláde pravice, ktorá sa za osem rokov politicky i morálne zdiskreditovala. Po štyroch rokoch zas boli voľby o Ficovi a o tom, či systém straníckeho klientelizmu a organizovanej korupcie má pokračovať.

Samolikvidácia stredopravej vlády v októbri 2011 zadefinovala nielen zmysel, ale aj výsledok volieb v marci 2012. K tomu, o čom má byť hlasovanie v marci tohto roku, sa prezident Kiska vyjadril tak jednoznačne, ako ešte nikdy doteraz.

Zdroj: Danglár

Pozrite si všetky Danglárove ilustrácie ku komentárom M. Leška

Vyslovil sa za to, aby marcové voľby boli „hlasovaním o tom, s čím u nás doma potrebujeme pohnúť“. Aby to boli voľby o spôsobe, akým je spravovaný štát, ako fungujú jeho inštitúcie, ako si vláda plní svoje povinnosti a čo urobila pre odstránenie svojvôle, chaosu, neporiadku a klientelizmu. Vyslovil sa, že by to nemali byť politicky zmanipulované voľby o utečencoch a migrantoch. Teda o fenoméne, ktorým podľa hlavy štátu nie sme ako krajina zasiahnutí tak, že by sme „museli mať pocit ekonomického, sociálneho, kultúrneho či dokonca bezprostredného bezpečnostného ohrozenia dramatických rozmerov“.

Hoci A. Kiska nikoho nemenoval, hovoril o koncepte Smeru. Premiér Fico preto okamžite reagoval poznámkou, ako mu je ľúto, že „verejní činitelia nenesúci zodpovednosť za bezpečnosť občanov Slovenskej republiky podceňujú bezpečnostný aspekt migračnej krízy“. Ešte dva mesiace a budeme vedieť, ako vysoko sa na Slovensku dajú vyhrať voľby politickou manipuláciou.

Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 1/2016. Voľne dostupných je len niekoľko článkov z každého vydania. Predplatitelia majú neobmedzený prístup k obsahu na webe aj v mobilných aplikáciách.
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 7

Rubrika Názory

Tagy Názory, Res publica Mariána Leška

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iPad, iPhone a tablet s Androidom
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Pracovný stolový kalendár
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt: (02) 3215 3121-2, predplatne@trend.sk

Darovací list na stiahnutie

Výhody pre predplatiteľov PROFITU

  1. Zľavy

    • Úspora od 25 % až do 45 % oproti cene v stánku
  2. Pohodlie

    • Magazín Vám príde domov alebo do firmy
  3. Online služby

    • V archíve na webe si môžete prečítať všetky staršie vydania aj články z nového PROFITU
  4. Profit do tabletu

    • Bezplatné sťahovanie vydaní do tabletových aplikácií Floowie

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné

Kontakt: (02) 3237 7777
predplatne@petitpress.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Vyberáme pre Vás tituly od viacerých vydavateľstiev. Väčšinu z nich si predplatitelia TRENDU môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.