Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Slováci prepadajú kultu tela

Nezáleží na tom, ako vyzeráš, ale čo máš v hlave. Takto zrejme väčšinu z nás v čase dospievania upokojovali rodičia pri večnom postávaní pred zrkadlom. Vtedy tomu ešte možno sami verili, dnes už matky svoju šestnásťročnú dcéru rovno berú k plastickému chirurgovi. Samozrejme, z lásky, lebo čo si budeme nahovárať, pekný zovňajšok uľahčuje život. A plastickým klinikám zvyšuje tržby. Ako veľmi? Čísla hovoria jasne – Slováci začínajú prepadať kultu tela.

22.01.2016 | Mária Hunková | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Pôrod a vlastná nespokojnosť donútili Timeu Nagyovú z Nových Zámkov k návšteve plastického chirurga. Má sedemročné dieťa a nové, o dve čísla väčšie prsia. Od silikónov ju neodhovoril ani jej druh, ktorý je dnes už sám z výsledku nadšený.

37-ročná T. Nagyová nie je na poli estetickej medicíny žiadny nováčik. Pravidelne chodí na vyplnenie vrások kyselinou hyalurónovou, mezoterapiu, botox a vyskúšala si už aj zväčšovanie pier. Od túžby po krajšom vzhľade niekedy ženy neodradia ani pooperačné komplikácie. Príkladom je Dominika Gajdošová, ktorá si rovnako dala zväčšiť prsia. „Pol roka sa mi nevedela zahojiť rana a hrozilo, že mi budú musieť vybrať implantáty, ale nakoniec sme to s pánom primárom dobojovali. A s výsledkom som absolútne spokojná,“ povedala TRENDU fitneska z Nitry, ktorá by si pokojne zákrok zopakovala.

Podľa štatistík Medzinárodnej spoločnosti estetickej plastickej chirurgie bolo v roku 2014 na celom svete vykonaných viac ako 20 miliónov kozmetických úkonov. Len americký trh z nich vykázal 13 miliárd dolárov. V Južnej Kórei biznis s plastikami dokonca využívajú na podporu ekonomiky. Aby zvýšili počet turistov, od apríla zavádzajú daňové úľavy na estetické chirurgické zákroky. Tí, ktorí tam podstúpia face-lifting, liposukciu alebo zväčšenie poprsia, tak nebudú musieť platiť daň z pridanej hodnoty.

Neprehliadnite

Lídri na trhu

Najviac estetických zákrokov v prepočte na počet obyvateľov sa vykonáva v Južnej a Latinskej Amerike. Motívom je často vďaka lepšej vizáži získať lepšie sociálne postavenie. Lídrom v tejto oblasti je Brazília. Aj keď s dvomi miliónmi ročne vykonaných plastík je vo svetovom rebríčku „až“ na druhom mieste za USA, práve tejto krajine kradne klientelu. Nízkymi cenami.

Nízkou cenou služieb aj ich kvalitou môžu v európskom priestore konkurovať ostatným krajinám práve slovenské plastické kliniky. Spokojnosť s počtom zahraničnej klientely sa mení v závislosti od zariadenia. Pre niektoré je postačujúci, iné by čakali väčší dopyt, hlavne zo susedného Rakúska.

Pred niekoľkými rokmi sa bratislavská Interklinik snažila vyvinúť aktivitu na rozšírenie medicínskeho turizmu v spolupráci s konkurentmi a Bratislavským samosprávnym krajom, no neúspešne. Jednou z prekážok boli aj kultúrne predsudky. Miestne kliniky tak žijú hlavne z domácej klientely. Našťastie pre ne, Slováci ich služby vyhľadávajú čoraz viac.

Podľa analýzy, ktorú robil Finstat v spolupráci s TRENDOM, je medzi rokmi 2010 až 2014 viditeľný nárast tržieb u takmer všetkých firiem špecializujúcich sa na plastickú chirurgiu. Kým priemerné hodnoty tržieb vybraných spoločností roku 2010 boli približne 370-tisíc, do roku 2014 vzrástli na takmer 850-tisíc eur. Zisky, ktoré nie sú až také vysoké, stúpli z 31 500 na vyše 56-tisíc eur.

Obrovský vzostup tržieb zaznamenala napríklad trnavská klinika Belleza, v priebehu štyroch rokov o 2 500 percent. Zisk jej stúpol o 4 800 percent. Belleza má zároveň podľa Finstatu aj najvyššiu maržu 17 percent. Na vrchole rebríčka v tržbách sa však dlhodobo drží spomínaná Interklinik.

Bez sebareflexie

Interklinik so svojou 23-ročnou históriou patrí k najstarším súkromným zariadeniam tohto druhu na Slovensku. V roku 2008 značku odkúpili Tomáš Stern a Lukáš Alner. Aj keď vtedy plastické operácie ešte neboli také rozšírené, verili, že estetická medicína je progresívny odbor, a nasvedčovali tomu aj svetové trendy.

„Snažili sme sa vytvoriť niečo, čo na Slovensku ešte nie je, a predbehnúť tak trh. Bolo tu síce veľa súkromných kliník, ale ,garážových‘, ktoré fungovali niekedy v katastrofických podmienkach a nevyhovovali základným štandardom,“ spomína T. Stern. Dodáva, že aj v Interklinik museli

Dočítajte celý článok
Článok vyšiel v týždenníku TREND 3/2016. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Objednať predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Rubrika Téma - biznis s krásou

Tagy chirurgia, plastické operácie

Diskusia (0 reakcií)