Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Seneckej cesty sa nedotkli dvadsať rokov, hovorí starosta Ivanky

V obciach na východ od Bratislavy rastie populácia, ale cesty zostávajú úzke. Po dlhom čase sa chystá rozšírenie diaľnice D1 a obchvat Bratislavy D4. Rozbehnuté projekty však komplikuje spor medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a aktivistami z občianskeho združenia Triblavina. Ide v ňom o to, či sa vedľa diaľnice vybudujú aj súbežné cesty. Starostovia okolitých obcí sa postavili na stranu NDS. Jeden z nich, Ivan Schreiner z Ivanky pri Dunaji, vysvetlil TRENDU okolnosti.

18.10.2016 | Ján Kováč | © 2016 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Prečo sú vo vašej obci také hrozné zápchy?

Sú tu lepšie podmienky na život ako v iných častiach Slovenska. Preto tu chcú ľudia bývať a preto tu je taký výrazný nárast záujmu o výstavbu. Ale pracovné príležitosti sú stále najmä v Bratislave. Takmer 62 percent áut, ktoré prejdú po Seneckej ceste, má cieľové miesto Bratislavu I. Je to tak aj inde na svete. Prímestská doprava smerom k hlavným mestám je tá najfrekventovanejšia. Naša obec je poslednou v tranzitnom reťazci pred Bratislavou. Jedným z dôvodov je, že štát má iné priority prerozdeľovania financií.

Prečo sa nestavajú cesty?

Senecká cesta je minimálne 20 rokov bez akéhokoľvek rozšírenia a úpravy. Mnohonásobne stúpol počet ľudí, ktorí ju musia dennodenne z existenčných dôvodov využívať. Okolité obce opakovane žiadali Slovenskú správu ciest ako správcu, aby ju rozšírila. V posledných rokoch bolo prezentovaných viacero variantov na zvýšenie jej kapacity. Žiaľ, k realizácii doposiaľ neprišlo.

Kto má cestu, má logistické parky, kto má logistické parky, má peniaze, kto má peniaze, môže robiť rozvoj. Kto má len tranzit, znáša len dôsledky.

Prečo?

Podľa mne dostupných informácií chýba hlavne financovanie a prekážkou sú aj zamietavé stanoviská dotknutých účastníkov. Zástupcovia Mestskej časti Vajnory síce nepovedali, že nechcú ďalej rokovať. Ale pred tromi rokmi, keď bolo na spadnutie rozšírenie Seneckej, vydali stanovisko, že predložené riešenie nezabezpečí obslužnosť ich územia. Výsledok je taký, že namiesto rozšírenia Seneckej cesty prišlo riešenie s výstavbou kolektorov po oboch stranách diaľnice D1. Kto má cestu, má logistické parky, kto má logistické parky, má peniaze, kto má peniaze, môže robiť rozvoj. Kto tieto veci nemá a má len tranzit, znáša len dôsledky. (Starosta Vajnor Ján Mrva v reakcii pre TREND vysvetlil, že Vajnory opakovane dali SSC súhlas s rozšírením na štvorpruh, žiadajú však presunúť jednu odbočku.)

Neprehliadnite

Pomôžu súbežné cesty vedľa diaľnice, čiže kolektory?

Je to čiastkové riešenie, ktoré má bez pripojovacích komunikácií obmedzený účinok. Tranzitnú dopravu z obcí 

Dočítajte celý článok
Článok vyšiel v týždenníku TREND 41/2016. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Objednať predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Rubrika Téma - upchatá Bratislava

Tagy Bratislava, Ivan Schreiner, Ivanka pri Dunaji, obchvat, Senecká cesta