Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Eurovea 2 sa odhaľuje, pozrite si vizualizácie centra

01.12.2016 | Daniel Suchý | © 2016 News and Media Holding

Najlepšie nové nákupné centrum na svete. S takýmto ocenením odchádzala pred piatimi rokmi z medzinárodného veľtrhu retailových nehnuteľností v Cannes bratislavská Galleria Eurovea. (doplnené o nové vizualizácie)

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 17

Rubrika

Extra reality

Pritom otvorenie štvrtého veľkého moderného nákupného centra v hlavnom meste vyšlo na čas uprostred hospodárskej krízy a klesajúcich tržieb obchodníkov. Rozbehnúť komplex so 150 predajňami bolo aj pre medzinárodného hráča z Írska mimoriadne náročné. No aj keď sa tržby dvíhali spočiatku len veľmi pomaly, Bratislavčania Euroveu rýchlo prijali za svoju.

Vďačí za to konceptu vytvorenia novej mestskej štvrte s nábrežnou promenádou. Osvedčený recept zo Západu vyšiel developerovi Ballymore Properties aj v Bratislave. Eurovea zabodovala vďaka tomu, že spojila mesto s Dunajom dvojhektárovým parkom. Najprv sem ľudia chodili najmä korzovať a kávičkovať, so zlepšujúcou sa ekonomickou situáciou sa tu naučili aj nakupovať.

Eurovea 2 - vizualizácia interiéru rozšírenia nákupného centraZdroj: J&T Real Estate

Íri spočiatku plánovali novú štvrť ďalej rozvíjať. Ohlásili druhú a tretiu fázu. Plány pôvodne počítajúce s výškovými budovami pri Moste Apollo postupne skresávali, až ich úplne odložili. Počkali si na rozbehnutie obchodov, zaplnenie kancelárií a vypredanie bytov. A potom urobili rekordný obchod. Celý komplex predali finančníkovi Petrovi Korbačkovi. Prostredníctvom cyperskej spoločnosti ho získal za nezverejnenú sumu, ktorú realitní experti odhadli na vyše 360 miliónov eur. Išlo nielen o realitný obchod roka v strednej Európe, ale zrejme o historicky najväčšiu transakciu s nehnuteľnosťami na Slovensku.

Eurovea 2 - vizualizácia druhej fázyZdroj: J&T Real Estate

V ostrej konkurencii

Nový majiteľ ihneď po ohlásení kúpy hovoril o ďalšom rozvoji Eurovey. Realitné poradenské spoločnosti od začiatku roka medzi chystané projekty zaraďovali aj rozšírenie jej obchodnej časti. „Rok 2016 je pre nás zatiaľ najlepším, čo sa týka návštevnosti a obratu nájomcov. Napriek tomu sme presvedčení, že Eurovea ešte nedosiahla maximum a má potenciál na zlepšenie,“ povedal P. Korbačka v septembri pre špecializovaný magazín o európskom obchode Across.

K rozhodnutiu rozšíriť projekt podľa neho prispelo aj dokončenie šesťsto bytov v susednom Panorama City a lepšie spojenie s Petržalkou po otvorení Starého mosta. Úlohu iste zohráva aj čoraz ostrejšia konkurencia nákupných centier v Bratislave. Pri otvorení bol konkurenciou Eurovey najmä Aupark na druhom brehu Dunaja. Odvtedy pribudol neďaleký Central a HB Reavis pripravuje zhruba na pol ceste medzi nimi Stanicu Nivy so 70-tisíc štvorcovými metrami obchodnej plochy. Otvárať chce v roku 2019, keď je plánované aj otvorenie rozšírenia Eurovey.

Eurovea 2 - vizualizácia druhej fázyZdroj: J&T Real Estate

A tak sa Eurovea minulý mesiac vrátila na prestížny canneský veľtrh MAPIC s projektom rozšírenia nákupného centra, ktorý vzniká pod vedením portugalského špecialistu na rozvoj a prevádzku nákupných centier Sonae Sierra. Investor projektu P. Korbačka však pripravuje dokončenie celého komplexu, súčasťou rozšírenia budú aj byty a kancelárie.

Druhá fáza štartuje

Pripravovaná druhá fáza s predpokladanou investíciou vo výške 300 miliónov eur rozšíri Euroveu zhruba o necelú polovicu plochy súčasného nákupného centra, zato o niečo viac bude kancelárií a bytov, pribudne ich vyše dvojnásobok oproti prvej fáze. Komplex potiahne na celé územie medzi Pribinovou ulicou a nábrežím Dunaja až po Most Apollo. Na pozemkoch je dnes čiastočne nevyužitá plocha, parkovisko, predajňa a centrum vodných športov.

„V druhej etape nadväzujeme na výškovo primeranú mestskú zástavbu prvej fázy projektu s pozvoľným zvyšovaním smerom k Mostu Apollo. Súčasťou návrhu je aj výšková dominanta, primerane umiestnená pri moste ako výrazný orientačný bod ohraničujúci celú zónu,“ hovorí Ľuboš Kaštan, projektový manažér developerskej spoločnosti J&T Real Estate (JTRE). Vo výškovej budove oproti Tower 115 sú plánované byty. Presná výška ešte nie je definitívne stanovená, podľa prvotných vizualizácií by mohlo ísť o najvyššiu budovu v Bratislave.

Eurovea 2 - vizualizácia druhej fázyZdroj: J&T Real Estate

Návrh druhej fázy počíta s novými obchodnými priestormi na troch podlažiach s prenajímateľnou plochou 25-tisíc štvorcových metrov, zhruba 32-tisíc štvorcovými metrami kancelárií, vyše 500 bytmi a viac ako dvetisíc parkovacími miestami. Euroveu 2 plánuje JTRE stavať naraz, tretia etapa už nie je v pláne.

Dostavba polyfunkčného komplexu podľa architektonického návrhu bratislavského ateliéru GFI má ambíciu vytvoriť zónu, ktorá bude žiť celých 24 hodín denne. Podporí nielen funkcie obchodov, služieb a administratívy, ale skladbou bytov rôznych kategórií chce umožniť premiešanie jej sociálnej štruktúry. Na rozdiel od prvej fázy by teda nemalo ísť iba o luxusné byty. „Druhá fáza bude odrážať princíp filozofie vybudovania novej mestskej štvrte, čomu bude zodpovedať aj skladba a ceny bytov. Nezameriavame sa iba na jednu špecifickú kategóriu klientov,“ vysvetľuje manažér projektu.

Dočítajte celý článok
Článok vyšiel v týždenníku TREND 48/2016. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Objednať predplatné od 3,90 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 17

Rubrika Extra reality

Tagy Eurovea, J&T Real Estate

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iPad, iPhone a tablet s Androidom
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Pracovný stolový kalendár
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, predplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Výhody pre predplatiteľov PROFITU

  1. Zľavy

    • Úspora od 25 % až do 45 % oproti cene v stánku
  2. Pohodlie

    • Magazín Vám príde domov alebo do firmy
  3. Online služby

    • V archíve na webe si môžete prečítať všetky staršie vydania aj články z nového PROFITU
  4. Profit do tabletu

    • Bezplatné sťahovanie vydaní do tabletových aplikácií Floowie

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné

Kontakt: (02) 3237 7777
predplatne@petitpress.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Vyberáme pre Vás tituly od viacerých vydavateľstiev. Väčšinu z nich si predplatitelia TRENDU môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.