Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno. Respondenti venujú symbolický honorár za hlasovanie v TREND Barometri na rozvoj ekonomického myslenia študentov stredných škôl v rámci projektu Myslím ekonomicky.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Myslíte si, že sa Slovensko dokáže navonok, ale aj dovnútra vizuálne predať? branding krajiny, tvorba log a vizuálnej identity štátnej správy

  1. rozhodne áno 5 %
  2. skôr áno 10 %
  3. skôr nie 50 %
  4. rozhodne nie 25 %
  5. neviem / nevyjadrujem sa / iné 11 %

Počet respondentov: 105. Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
skôr nie
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
skôr áno
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
skôr nie
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
skôr nie
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
HANALEX, s.r.o.
rozhodne nie V názoroch nie sme konzistentní ... "Predávajú" nás len osobnosti v oblastiach, v ktorých sú výnimoční ...
V názoroch nie sme konzistentní ... "Predávajú" nás len osobnosti v oblastiach, v ktorých sú výnimoční ...
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr nie
Bobovnický Artur Bobovnický
Managing Partner
Innovative Management Partner
neviem / nevyjadrujem sa / iné Táto otázka ukazuje ako hlboké je nepochopenie témy brandingu krajiny. Bohužiaľ nielen na úrovni predstaviteľov štátu, ale aj na úrovni mienkotvorných médií (inak by nemohla takáto otázka vzniknúť). Odporúčam prečítať si hocičo od pána Anholta - stačí rozhovor, ktorý som s ním robil bol na Slovensku v decembri uverejnený. Len škoda, že tí, ktorí o brandingu krajiny môžu rozhodovať takéto veci nečítajú a potom rozprávajú úplne mimo témy.....
Táto otázka ukazuje ako hlboké je nepochopenie témy brandingu krajiny. Bohužiaľ nielen na úrovni predstaviteľov štátu, ale aj na úrovni mienkotvorných médií (inak by nemohla takáto otázka vzniknúť). Odporúčam prečítať si hocičo od pána Anholta - stačí rozhovor, ktorý som s ním robil bol na Slovensku v decembri uverejnený. Len škoda, že tí, ktorí o brandingu krajiny môžu rozhodovať takéto veci nečítajú a potom rozprávajú úplne mimo témy.....
Benedek Bohuslav Benedek
predseda predstavenstva
PARTNERS GROUP SK
rozhodne nie
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
skôr áno
Polák Branislav Polák
Chief Inovation Officer
STARMEDIA Co., s.r.o.
skôr nie Hodnotim z pohladu spotrebitela ( kedze som nikdy na tomto projekte neparticipoval a nevidim vsetky suvislosti) a na zaklade reakcii ludi, ktorych poznam. Prajem si, aby to bolo ovela lepsie a co najskor.
Hodnotim z pohladu spotrebitela ( kedze som nikdy na tomto projekte neparticipoval a nevidim vsetky suvislosti) a na zaklade reakcii ludi, ktorych poznam. Prajem si, aby to bolo ovela lepsie a co najskor.
Lichardus Branislav Lichardus
CEO
City University of Seattle, spol. s r.o.
skôr nie
Abrahám Daniel Abrahám
Group CEO, Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Relations consulting, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Som presvedceny ze ani Slovaci sami nevedia dnes povedat o com vlastne Slovensko je. Na medzinarodne navstevy posleme Lucnicu a Diabolske husle. Posledna vec ktora rezonovala je Mala velka krajina. To aspon bolo konzistentne aj ked dnes uz davno prezite. Problem je, ze vizualita - kreativita - to nie je demokracia. Musi byt silny leader ktory zakceptuje ze je cast ludi VZDY nespokojna a nebude sa snazit uspokojit vsetkych. To potom konci katastrofou ktoru volame - sivy priemer. A do nej lejeme peniaze a vsetky prilezitosti na nu spalujeme. Ale sivy priemer je na konci dna neviditelny. Nicim neurazi nikoho - lebo nic nepovie.
Som presvedceny ze ani Slovaci sami nevedia dnes povedat o com vlastne Slovensko je. Na medzinarodne navstevy posleme Lucnicu a Diabolske husle. Posledna vec ktora rezonovala je Mala velka krajina. To aspon bolo konzistentne aj ked dnes uz davno prezite. Problem je, ze vizualita - kreativita - to nie je demokracia. Musi byt silny leader ktory zakceptuje ze je cast ludi VZDY nespokojna a nebude sa snazit uspokojit vsetkych. To potom konci katastrofou ktoru volame - sivy priemer. A do nej lejeme peniaze a vsetky prilezitosti na nu spalujeme. Ale sivy priemer je na konci dna neviditelny. Nicim neurazi nikoho - lebo nic nepovie.
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
skôr nie A ma Slovensko vobec nejaku identitu inymi slovami hodnotu o nakup ktorej by mal niekto zaujem? Ak nie je o nieco zaujem, tak je tazko hovorit o predaji. Dusan Synak
A ma Slovensko vobec nejaku identitu inymi slovami hodnotu o nakup ktorej by mal niekto zaujem? Ak nie je o nieco zaujem, tak je tazko hovorit o predaji. Dusan Synak
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
rozhodne áno
Fitoš Emil Fitoš
Country Manager a CEO, SR a ČR
Atos IT Solutions and Services, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie Slovensku chýba niečo, čo sa v komerčnom svete nazýva "Corporate Image". Dokonca ani nie je jasné, kto by mal na takomto brandingu pracovať.
Slovensku chýba niečo, čo sa v komerčnom svete nazýva "Corporate Image". Dokonca ani nie je jasné, kto by mal na takomto brandingu pracovať.
Vítek Filip Vítek
CRM director
Mediworx software solutions, a.s.
rozhodne áno Určite áno. Ale iba ak by sme pripustili platnosť starého, dobre známeho: "Aj negatívna reklama je reklama"
Určite áno. Ale iba ak by sme pripustili platnosť starého, dobre známeho: "Aj negatívna reklama je reklama"
Zászlós Gábor Zászlós
predseda predstavenstva
TriGranit Centrum, a.s.
skôr áno Som optimista! Možno v tejto chvíli nie je to 100%, ale spomeňme si hneď na mimoriadny úspech slovenských vín v Paríži. Tento úspech si zasluhuje pozornosť hlavne z titulu uplatnenia v cestovnom ruchu. Rezorty by sa mali prierezovo postarať o systémový prístup posilňovania marketingu pre tento artikel. Takisto rezort školstva by mal urobiť inventúru aj sólo športových disciplín, kde máme úspechy na európskej, svetovej úrovne, ale aj olympionikov. S hrôzou som sa dočítal, že sereďský príslušník PZ, ktorý si vystrieľal účasť na olympiáde, nemá takmer žiadnu inštitucionálnu podporu. Je niekoľko segmentov v rôznych oblastiach, ktoré si zasluhujú zásadnú zmenu v systéme podporovania. Pričom práve pre cestovný ruch je príznačná rýchloobrátkovosť kapitálu. Som si istý, že okrem výsledkov vedy a výskumu, práve v cestovnom ruchu môžeme dynamizovať našu prítomnosť na európskom trhu.
Som optimista! Možno v tejto chvíli nie je to 100%, ale spomeňme si hneď na mimoriadny úspech slovenských vín v Paríži. Tento úspech si zasluhuje pozornosť hlavne z titulu uplatnenia v cestovnom ruchu. Rezorty by sa mali prierezovo postarať o systémový prístup posilňovania marketingu pre tento artikel. Takisto rezort školstva by mal urobiť inventúru aj sólo športových disciplín, kde máme úspechy na európskej, svetovej úrovne, ale aj olympionikov. S hrôzou som sa dočítal, že sereďský príslušník PZ, ktorý si vystrieľal účasť na olympiáde, nemá takmer žiadnu inštitucionálnu podporu. Je niekoľko segmentov v rôznych oblastiach, ktoré si zasluhujú zásadnú zmenu v systéme podporovania. Pričom práve pre cestovný ruch je príznačná rýchloobrátkovosť kapitálu. Som si istý, že okrem výsledkov vedy a výskumu, práve v cestovnom ruchu môžeme dynamizovať našu prítomnosť na európskom trhu.
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
skôr nie
Homola Igor Homola
konateľ
Homola, s.r.o., Bratislava
rozhodne nie
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Obávam sa, že balenie ešte o veľa predbieha obsah.
Obávam sa, že balenie ešte o veľa predbieha obsah.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr nie
Paule Ivan Paule
konateľ
TPA Horwath, s.r.o., Bratislava
skôr nie Myslím si, že dôležitejšie ako televízne spoty, branding, logá a podobne, sú osobné skúsenosti a odporúčania ľudí ktorý krajinu navštívili. Pokiaľ aspoň 60%-70% nových návštevníkov nepríde na základe osobných odporúčaní ľudí, ktorí tu už boli, sústredil by som sa na iné oblasti ako branding, logá, televízne spoty. Myslím si, že ešte nemáme celkom urobenú domácu úlohu ohľadne kvality nášho produktu, t.z. aby pobyt zahraničných turistov u nás bol zaujímavý a zároveň aj "user friendly".
Myslím si, že dôležitejšie ako televízne spoty, branding, logá a podobne, sú osobné skúsenosti a odporúčania ľudí ktorý krajinu navštívili. Pokiaľ aspoň 60%-70% nových návštevníkov nepríde na základe osobných odporúčaní ľudí, ktorí tu už boli, sústredil by som sa na iné oblasti ako branding, logá, televízne spoty. Myslím si, že ešte nemáme celkom urobenú domácu úlohu ohľadne kvality nášho produktu, t.z. aby pobyt zahraničných turistov u nás bol zaujímavý a zároveň aj "user friendly".
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
skôr nie
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne nie Je to ale úloha pre tri generácie. A možno by sme sa mali zmieriť s tým že zdrojom pre branding Slovenska nie je minulosť, ale súčasnosť a budúcnosť.
Je to ale úloha pre tri generácie. A možno by sme sa mali zmieriť s tým že zdrojom pre branding Slovenska nie je minulosť, ale súčasnosť a budúcnosť.
Novák Ivan Novák
predseda predstavenstva
PPA Controll, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
rozhodne nie Klíčové ale vždy je co prodáváte a jestli máte obsah. Na ten je potřeba se zaměřit v první řadě (podnikatelské prostředí, kvalita státní správy, vymahatelnost práva, kvalita služeb apod.). Jen o logu a reklamě to fakt není.
Klíčové ale vždy je co prodáváte a jestli máte obsah. Na ten je potřeba se zaměřit v první řadě (podnikatelské prostředí, kvalita státní správy, vymahatelnost práva, kvalita služeb apod.). Jen o logu a reklamě to fakt není.
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
neviem / nevyjadrujem sa / iné Krajina sa predsa nepredáva dovnútra alebo von logami, brandingom a vizuálmi, ale profesionálnymi službami ľuďom, infraštruktúrou, slušnosťou, poctivosťou, bezpečnosťou, úctou a rešpektom k obyvateľom a cudzincom - teda tým, čo tak veľmi u nás chýba. Vizuálov s hviezdami, kosákmi a kladivami sme si užili dosť a nefungovalo to.
Krajina sa predsa nepredáva dovnútra alebo von logami, brandingom a vizuálmi, ale profesionálnymi službami ľuďom, infraštruktúrou, slušnosťou, poctivosťou, bezpečnosťou, úctou a rešpektom k obyvateľom a cudzincom - teda tým, čo tak veľmi u nás chýba. Vizuálov s hviezdami, kosákmi a kladivami sme si užili dosť a nefungovalo to.
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr nie
Majer Jiří Majer
CEO
Accace k.s.
rozhodne nie Bohužel ne. Slovensko je úžasná země s velkým potenciálem na rozvoj turistického byznysu a potom návštěvník vystoupí z vlaku na Hlavnej stanici v Bratislave - jaký je jeho první vizuální dojem? Logo může být sebekrásnější, ale rozhodující je realita.
Bohužel ne. Slovensko je úžasná země s velkým potenciálem na rozvoj turistického byznysu a potom návštěvník vystoupí z vlaku na Hlavnej stanici v Bratislave - jaký je jeho první vizuální dojem? Logo může být sebekrásnější, ale rozhodující je realita.
Galdun Jozef Galdun
riaditeľ pobočky Žilina
Cofely
skôr nie
Hajko Jozef Hajko
člen Výkonnej rady
Podnikateľská aliancia Slovenska
skôr nie
Bojčík Jozef Bojčík
konateľ
Medi Cool, s.r.o., Košice
rozhodne nie
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
skôr nie Začal by som so zlepšovaním predaja dovnútra, aby sme sa nemuseli navonok hanbiť.
Začal by som so zlepšovaním predaja dovnútra, aby sme sa nemuseli navonok hanbiť.
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
skôr nie
Veršovský Ladislav Veršovský
predseda predstavenstva
YIT Reding a.s.
skôr nie
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
rozhodne nie
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
skôr áno
Lopatka Ľuboš Lopatka
generálny riaditeľ
Svet zdravia, a.s., Bratislava
skôr nie Domnievam sa, že bez ohľadu na formálny vizuálny výsledok kameňom úrazu je, že Slovensko čoraz viac pripomína smetisko ako turistickú destináciu. Ak si nedokážeme upraviť ani vlastné hlavné mesto naše očakávania by nemali byť vysoké.
Domnievam sa, že bez ohľadu na formálny vizuálny výsledok kameňom úrazu je, že Slovensko čoraz viac pripomína smetisko ako turistickú destináciu. Ak si nedokážeme upraviť ani vlastné hlavné mesto naše očakávania by nemali byť vysoké.
van der Hoek Marcel van der Hoek
generálny riaditeľ
ABB, s.r.o.
skôr nie Myslím si, že branding Slovenska je v poriadku a Slovensko má naozaj čo ukázať zo svojich krás. Na druhej strane však musím povedať, že som mnoho rokov žil v zahraničí v rôznych štátoch sveta a takmer nikdy som sa nestretol s proaktívnou propagáciou brandu Slovakia.
Myslím si, že branding Slovenska je v poriadku a Slovensko má naozaj čo ukázať zo svojich krás. Na druhej strane však musím povedať, že som mnoho rokov žil v zahraničí v rôznych štátoch sveta a takmer nikdy som sa nestretol s proaktívnou propagáciou brandu Slovakia.
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
skôr nie
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
rozhodne nie My sa vobec nevieme predat - ani vizualne a ani realne. P rave dnes som videla najkrajsie kuty slovesnka- opustene, mlkve, cakajuce na Godota. Co by dali holnandania za to, ak by krajina vychodneho slovenska sa presunula k nim?! A tie nase vybrne slovesnak jedla- zdrave a fakt chutne cakajuce zmilovanie v ociach " odbornikov" mame pekne lastovicky ale potrebujeme cele krdle zanietenych ludi ktori prebudia nasu krajinu, ludi a potm sa tompreda samo.
My sa vobec nevieme predat - ani vizualne a ani realne. P rave dnes som videla najkrajsie kuty slovesnka- opustene, mlkve, cakajuce na Godota. Co by dali holnandania za to, ak by krajina vychodneho slovenska sa presunula k nim?! A tie nase vybrne slovesnak jedla- zdrave a fakt chutne cakajuce zmilovanie v ociach " odbornikov" mame pekne lastovicky ale potrebujeme cele krdle zanietenych ludi ktori prebudia nasu krajinu, ludi a potm sa tompreda samo.
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
skôr nie Myslím si, že Slovensko má momentálne slabú schopnosť vizuálne sa predať. Avšak sa domnievam, že prilákať turistov na Slovensko by sme mali nie len viditeľným brandingom a logami, ale hlavne kvalitnými službami, ochotou a profesionalitou personálu a primeranými cenami, aby sa k nám návštevníci nielen radi vracali ale aj odporúčali návštevu Slovenska svojim známym.
Myslím si, že Slovensko má momentálne slabú schopnosť vizuálne sa predať. Avšak sa domnievam, že prilákať turistov na Slovensko by sme mali nie len viditeľným brandingom a logami, ale hlavne kvalitnými službami, ochotou a profesionalitou personálu a primeranými cenami, aby sa k nám návštevníci nielen radi vracali ale aj odporúčali návštevu Slovenska svojim známym.
Lelovský Mário Lelovský
prezident
IT Asociácia Slovenska
skôr nie Určite by nebolo zlé definovať jednotnú stratégiu a konzistentný branding aby sme sa vyhli "prezentáciám" Slovenska ako v na výstave EXPO 2010 v Šanghaji kde bol náš pavilón vo farbách žltá, zelená a modrá.
Určite by nebolo zlé definovať jednotnú stratégiu a konzistentný branding aby sme sa vyhli "prezentáciám" Slovenska ako v na výstave EXPO 2010 v Šanghaji kde bol náš pavilón vo farbách žltá, zelená a modrá.
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
skôr nie
Kostič Martin Kostič
riaditeľ
Emark, s.r.o.
skôr nie Podľa môjho názoru nie je jasne zadefinovaná hlavná téma, na ktorej by stál marketing krajiny. Niečo, čo si človek bez rozmýšľania predstaví, keď sa o tretej hodine v noci zobudí a niekto sa ho spýta, prečo by mal ísť práve na Slovensko. Tu by bolo treba popracovať. Aspekty ako vizuálna identita a branding by sa mali potom od tohto odvodiť tak, aby to korešpondovalo.
Podľa môjho názoru nie je jasne zadefinovaná hlavná téma, na ktorej by stál marketing krajiny. Niečo, čo si človek bez rozmýšľania predstaví, keď sa o tretej hodine v noci zobudí a niekto sa ho spýta, prečo by mal ísť práve na Slovensko. Tu by bolo treba popracovať. Aspekty ako vizuálna identita a branding by sa mali potom od tohto odvodiť tak, aby to korešpondovalo.
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.
skôr nie Nie, na jednej strarane sa o to ani príliš nesnaží.
Nie, na jednej strarane sa o to ani príliš nesnaží.
Morháč Martin Morháč
riaditeľ
Sova Digital, a.s., Bratislava
skôr nie Žiaľ, dosť dlhú dobu sa o tom presviedčame, že toto nie je prioritou zodpovedných.
Žiaľ, dosť dlhú dobu sa o tom presviedčame, že toto nie je prioritou zodpovedných.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Bošňák Matej Bošňák
partner oddelenia auditu
EY v SR
skôr nie
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
rozhodne áno Určite áno. Práve teraz prichádza tá vhodná doba. Technika a softvér na výrobu materiálov je dostupnejšia a lacnejšia a máme aj mnoho talentovaných ľudí, ktorí vedia tieto projekty urobiť za neporovnateľné ceny ako v minulosti.
Určite áno. Práve teraz prichádza tá vhodná doba. Technika a softvér na výrobu materiálov je dostupnejšia a lacnejšia a máme aj mnoho talentovaných ľudí, ktorí vedia tieto projekty urobiť za neporovnateľné ceny ako v minulosti.
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
skôr nie Vizuálne stvárnenie by malo odrážať celkovú stratégiu, a tá je definovaná mizerne.
Vizuálne stvárnenie by malo odrážať celkovú stratégiu, a tá je definovaná mizerne.
Obeda Michal Obeda
majiteľ
Autobazar.EU, s.r.o, Nové Mesto nad Váhom
skôr nie
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
neviem / nevyjadrujem sa / iné Logo štátnej inštitúcie nie je nikdy dosť dobré na to, aby nebolo treba objednať nové..
Logo štátnej inštitúcie nie je nikdy dosť dobré na to, aby nebolo treba objednať nové..
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
skôr nie
Kalnický Milan Kalnický
finančný riaditeľ
Viena International
rozhodne nie
Kraus Miloš Kraus
generálny riaditeľ
Danfoss Power Solutions, a.s.
skôr nie
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
skôr nie
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
skôr nie
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
rozhodne nie
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
skôr nie
Sukeľ Ondrej Sukeľ
prezident
Slovenská lekárnická komora
rozhodne nie
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
neviem / nevyjadrujem sa / iné O akom brandingu hovoríte? Niečo som asi prehliadol...Vizuál a brand by mal byť reprezentáciou stratégie. A stratégia by mala byť najprv široko akceptovaná a malo by s ňou byť veľké stotožnenie. Ak to tak je, tak som opäť niečo prehliadol...
O akom brandingu hovoríte? Niečo som asi prehliadol...Vizuál a brand by mal byť reprezentáciou stratégie. A stratégia by mala byť najprv široko akceptovaná a malo by s ňou byť veľké stotožnenie. Ak to tak je, tak som opäť niečo prehliadol...
Hudec Oto Hudec
prodekan
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
rozhodne nie
Bolf Patrik Bolf
Managing Partner
Kinstellar
skôr nie Slovensko sa bohuzial viac sustredi na to, komu sa zadaju zakazky a nie na kvalitu propagacie, ktoru uspesni uchadzaci o zakazku vyprodukuju.
Slovensko sa bohuzial viac sustredi na to, komu sa zadaju zakazky a nie na kvalitu propagacie, ktoru uspesni uchadzaci o zakazku vyprodukuju.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
skôr áno
Uhrín Pavol Uhrín
generálny riaditeľ
Novofruct SK
skôr nie Pracujem v oblasti konzervovania potravín. Nemyslím si, že by pekný branding a logo mohlo zachrániť skazený obsah konzervy. Rovnako je to aj s našimi úradmi / česť výnimkám/ .Úrady sú tu pre štát a nie pre ľudí, asi preto mi okrem štátnych symbolov iné nič nehovoria.
Pracujem v oblasti konzervovania potravín. Nemyslím si, že by pekný branding a logo mohlo zachrániť skazený obsah konzervy. Rovnako je to aj s našimi úradmi / česť výnimkám/ .Úrady sú tu pre štát a nie pre ľudí, asi preto mi okrem štátnych symbolov iné nič nehovoria.
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
skôr nie
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
skôr nie
Kožík Pavol Kožík
predseda dozornej rady
PROXENTA Finance, o.c.p., a.s., Bratislava
skôr nie Na Slovensku je množstvo výnimočne talentovaných ľudí ktorí dokážu v oblasti tvorby vizuálnej identity konkurovať svetovej špičke. Nemyslím si, že práve tí najlepší dostávajú príležitosť odprezentovať náš štát. Aj táto oblasť, ako mnohé ďalšie, predstavujú priestor pre kšeftovanie so štátnymi zakázkami.
Na Slovensku je množstvo výnimočne talentovaných ľudí ktorí dokážu v oblasti tvorby vizuálnej identity konkurovať svetovej špičke. Nemyslím si, že práve tí najlepší dostávajú príležitosť odprezentovať náš štát. Aj táto oblasť, ako mnohé ďalšie, predstavujú priestor pre kšeftovanie so štátnymi zakázkami.
Múdry Pavol Múdry
predseda správnej rady
IPI Slovensko
rozhodne nie Ani vizuálne ani obsahovo. Domáce žabomyšie vojny o tom kto a ako má propagovať krajinu zabraňujú tomu, aby mala krajina kvalitnú propagáciu. A ešte aj klientelizmus pri zadávaní zákaziek na takúto činnosť.
Ani vizuálne ani obsahovo. Domáce žabomyšie vojny o tom kto a ako má propagovať krajinu zabraňujú tomu, aby mala krajina kvalitnú propagáciu. A ešte aj klientelizmus pri zadávaní zákaziek na takúto činnosť.
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
ZUNO BANK pre Slovensko a Česko
rozhodne áno Slovensko má určite čo ponúknuť. Za jeho vizuálny predaj ale zodpovedali a zodpovedajú konkrétni ľudia. Tam by som aj hľadal strojcov dnešného stav a nastavil si očakávania pre budúcnosť.
Slovensko má určite čo ponúknuť. Za jeho vizuálny predaj ale zodpovedali a zodpovedajú konkrétni ľudia. Tam by som aj hľadal strojcov dnešného stav a nastavil si očakávania pre budúcnosť.
Papanek Peter Papanek
managing partner
Neuropea
skôr áno
Kysela Peter Kysela
konateľ
ATRIOS architects, s.r.o., Bratislava
skôr áno V posledných rokoch registrujem marketingovú kampaň Slovenska ako "malej veľkej krajiny". Na podporu cestovného ruchu je to veľmi dobrý marketing. Už horšie to vidím s prezentáciou našej krajiny v zahraničí v podnikateľskom sektore. V realitnej oblasti som na významných zahraničných veľtrhoch zastúpenie Slovenska dlho nevidel, čo je veľká škoda. Mohlo by to pomôcť prílevu investorov.
V posledných rokoch registrujem marketingovú kampaň Slovenska ako "malej veľkej krajiny". Na podporu cestovného ruchu je to veľmi dobrý marketing. Už horšie to vidím s prezentáciou našej krajiny v zahraničí v podnikateľskom sektore. V realitnej oblasti som na významných zahraničných veľtrhoch zastúpenie Slovenska dlho nevidel, čo je veľká škoda. Mohlo by to pomôcť prílevu investorov.
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr nie
Strýček Peter Strýček
generálny riaditeľ
Cofely východná Európa
skôr nie
Čavojský Peter Čavojský
partner
CLS Čavojský & Partners, s.r.o.
skôr nie
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o. , Bratislava
rozhodne nie
Pažitný Peter Pažitný
CEO
HPI
rozhodne nie
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
rozhodne nie Opakovany predaj je az 10 x efektivnejsi ako predaj jednorazovy. Otazne ale je, ci by lepsi marketing mal sancu lepsie predat produkt - v tomto pripade Slovensko.
Opakovany predaj je az 10 x efektivnejsi ako predaj jednorazovy. Otazne ale je, ci by lepsi marketing mal sancu lepsie predat produkt - v tomto pripade Slovensko.
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
rozhodne nie Nie je to prioritou "smerovania" našej vlády.
Nie je to prioritou "smerovania" našej vlády.
Dula Radúz Dula
člen predstavenstva
Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky
rozhodne nie Nedokáže. Ako jediná krajina EÚ sme v minulom roku zaznamenali pokles počtu návštevníkov. Dôvodov je veľa, okrem iného je to však stav/nestav externej komunikácie krajiny, ktorý je veľmi chabý. Finančne do propagácie krajiny investujú okolité štáty desiatky až stovky násobne viac peňazí, čo sa prejavuje aj na náraste počtu návštevníkov. Naopak, trvalé zanedbávanie a amaterizmus sa prejavujú našim poklesom.
Nedokáže. Ako jediná krajina EÚ sme v minulom roku zaznamenali pokles počtu návštevníkov. Dôvodov je veľa, okrem iného je to však stav/nestav externej komunikácie krajiny, ktorý je veľmi chabý. Finančne do propagácie krajiny investujú okolité štáty desiatky až stovky násobne viac peňazí, čo sa prejavuje aj na náraste počtu návštevníkov. Naopak, trvalé zanedbávanie a amaterizmus sa prejavujú našim poklesom.
Bláhová Renáta Bláhová
partnerka
BMB Leitner k.s.
rozhodne nie
Strapko Richard Strapko
generálny riaditeľ
Aegon Životná poisťovňa, a.s., Bratislava
skôr nie Slovensko má určite čo ponúknuť domácim i zahraničným turistom. Na jednej strane krásne prírodné scenérie, na druhej bohatú históriu. V otázke, či to štátom riadené inštitúcie dokážu dostatočne spropagovať a predať, som si už nie taký istý. Zaevidoval som informáciu, že v roku 2014 malo zo všetkých krajín EÚ práve Slovensko najväčší pokles prenocovaných turistov. Tento údaj vypovedá sám za seba.“
Slovensko má určite čo ponúknuť domácim i zahraničným turistom. Na jednej strane krásne prírodné scenérie, na druhej bohatú históriu. V otázke, či to štátom riadené inštitúcie dokážu dostatočne spropagovať a predať, som si už nie taký istý. Zaevidoval som informáciu, že v roku 2014 malo zo všetkých krajín EÚ práve Slovensko najväčší pokles prenocovaných turistov. Tento údaj vypovedá sám za seba.“
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
skôr nie
Kučák Roman Kučák
managing partner
Anodius
skôr áno Z pohľadu cestovnéo ruchu: "Slovakia – Little Big Country" – výborné, práca SACR celkovo za posledné roky – veľmi dobré, virálny marketing – ostáva významný priestor pre zlepšenie do budúcna. :o)
Z pohľadu cestovnéo ruchu: "Slovakia – Little Big Country" – výborné, práca SACR celkovo za posledné roky – veľmi dobré, virálny marketing – ostáva významný priestor pre zlepšenie do budúcna. :o)
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr nie
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
skôr nie Spájať v jednej otázke branding krajiny a tvorbu log je nepochopenie problematiky. Branding krajiny z väčšej časti vytvárajú produkty a ľudia, ktoré sú s menom krajiny asociované. Tvorba log je spôsob čerpania eurofondov a iných verejných zdrojov, otázne je ako prebieha výber.
Spájať v jednej otázke branding krajiny a tvorbu log je nepochopenie problematiky. Branding krajiny z väčšej časti vytvárajú produkty a ľudia, ktoré sú s menom krajiny asociované. Tvorba log je spôsob čerpania eurofondov a iných verejných zdrojov, otázne je ako prebieha výber.
Bubánová-Tauchmanová Simona Bubánová-Tauchmanová
konateľka
CD-Creative Department, s. r. o.
skôr nie Myslim ze vzhladom na nekonzistentnost komunikacnej strategie vysledky jednotlivych kampani mozu posobit rozpacito. Je skoda pre Slovensko ze je tomu tak.
Myslim ze vzhladom na nekonzistentnost komunikacnej strategie vysledky jednotlivych kampani mozu posobit rozpacito. Je skoda pre Slovensko ze je tomu tak.
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
SWAN, a.s., Bratislava
skôr áno Potenciál na to naša krajina má, len sa to zodpovední ľudia musia ešte naučiť čo najlepšie ho aj zužitkovať. A netreba sa báť pozrieť na okolité krajiny. Napríklad Rakúsko to robí veľmi koncepčne a premyslene, a žiaľ aj Češi sú v tejto oblasti ďalej. Ale tu pomôže naozaj len dobre spracovaná koncepcia a jej trpezlivé uskutočňovanie.
Potenciál na to naša krajina má, len sa to zodpovední ľudia musia ešte naučiť čo najlepšie ho aj zužitkovať. A netreba sa báť pozrieť na okolité krajiny. Napríklad Rakúsko to robí veľmi koncepčne a premyslene, a žiaľ aj Češi sú v tejto oblasti ďalej. Ale tu pomôže naozaj len dobre spracovaná koncepcia a jej trpezlivé uskutočňovanie.
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
rozhodne áno Ide o úroveň ekonomickej diplomacie. Tá má slušnú pozíciu vo svete. Dokonca si myslím, že je uznávaná aj v medzinárodných stykoch. Aj doplnenie a obsadenie miest novými ekonomickými diplomatmi je názorným potvrdením, že sa skutočne robí niečo konkrétne, čo pomôže aj našej ekonomike.
Ide o úroveň ekonomickej diplomacie. Tá má slušnú pozíciu vo svete. Dokonca si myslím, že je uznávaná aj v medzinárodných stykoch. Aj doplnenie a obsadenie miest novými ekonomickými diplomatmi je názorným potvrdením, že sa skutočne robí niečo konkrétne, čo pomôže aj našej ekonomike.
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
skôr áno
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
skôr nie
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
skôr nie Branding Slovenska tvoríme my všetci, naša história, úspechy našich študentov, vedcov, športovcov, umelcov, usilovnosť a skromnosť všetkých ľudí, náš pohľad do budúcnosti, túžba po slobode, ale na druhej strane takisto aj korupcia, ekonomické podrazy veľkých firiem nad malými, škaredé WC, nehostinnosť, vulgárnosť, malosť a pokrytectvo. Logá, slogany, marketing to môže krátkodobo vycibriť a zaujať svet, ale hlavný branding je to, aby na Slovensku prevládli tie pozitívne veci a vlastnosti medzi nami všetkými a potom sa Slovensko viac zviditeľní.
Branding Slovenska tvoríme my všetci, naša história, úspechy našich študentov, vedcov, športovcov, umelcov, usilovnosť a skromnosť všetkých ľudí, náš pohľad do budúcnosti, túžba po slobode, ale na druhej strane takisto aj korupcia, ekonomické podrazy veľkých firiem nad malými, škaredé WC, nehostinnosť, vulgárnosť, malosť a pokrytectvo. Logá, slogany, marketing to môže krátkodobo vycibriť a zaujať svet, ale hlavný branding je to, aby na Slovensku prevládli tie pozitívne veci a vlastnosti medzi nami všetkými a potom sa Slovensko viac zviditeľní.
Kalivoda Tomáš Kalivoda
riaditeľ
Groupama Garancia poisťovna, a.s.
neviem / nevyjadrujem sa / iné
Jurík Tomáš Jurík
výkonný riaditeľ
Euler Hermes Services Slovensko
neviem / nevyjadrujem sa / iné Či na to má Slovensko potenciál? Určite áno! Či to dokáže súčasná generácia politikov? Asi nie ...
Či na to má Slovensko potenciál? Určite áno! Či to dokáže súčasná generácia politikov? Asi nie ...
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr nie Žiaľ, Slovensko sa stále nedokáže dobre predať ani dovnútra, ani smerom navonok. Nielen vizuálne, ale ani službami, poskytnutou pridanou hodnotou. Už dvadsať rokov sa o tomto probléme vie, riešenie však neprichádza. A skoro asi ani nepríde. Základom tzv. brandingu krajiny je totiž prístup štátu k občanom. Ak ale ľudia budú mať aj naďalej pocit, že za svoje dane nedostávajú od štátu adekvátne služby, žiadna snaha štátu o jeho vizuálny "predaj" nebude mať veľkú odozvu.
Žiaľ, Slovensko sa stále nedokáže dobre predať ani dovnútra, ani smerom navonok. Nielen vizuálne, ale ani službami, poskytnutou pridanou hodnotou. Už dvadsať rokov sa o tomto probléme vie, riešenie však neprichádza. A skoro asi ani nepríde. Základom tzv. brandingu krajiny je totiž prístup štátu k občanom. Ak ale ľudia budú mať aj naďalej pocit, že za svoje dane nedostávajú od štátu adekvátne služby, žiadna snaha štátu o jeho vizuálny "predaj" nebude mať veľkú odozvu.
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
rozhodne nie Je to urobené neporiadne a bez akejkoľvek invencie. Nemyslím, že niekomu na tom koncepčne záleží, preto to aj tak vyzerá. Netuším či táto vláda vlastne chce ukazovať Slovensko navonok. Veď lepšie sa vládne, keď o Vás iní nevedia.
Je to urobené neporiadne a bez akejkoľvek invencie. Nemyslím, že niekomu na tom koncepčne záleží, preto to aj tak vyzerá. Netuším či táto vláda vlastne chce ukazovať Slovensko navonok. Veď lepšie sa vládne, keď o Vás iní nevedia.
Hoschek Zdenko Hoschek
riaditeľ
portál ZlavaDna.sk
neviem / nevyjadrujem sa / iné V súčasnosti o tom nie som presvedčený, hoci na to potenciál rozhodne máme. Slovensko ponúka krásnu prírodu, kultúru i históriu. Máme množstvo šikovných dizajnérov a umelcov, ktorí už dnes vychádzajú z národných symbolov a tradícií. Otázkou zostáva, ako sa k tomu postaví štát.
V súčasnosti o tom nie som presvedčený, hoci na to potenciál rozhodne máme. Slovensko ponúka krásnu prírodu, kultúru i históriu. Máme množstvo šikovných dizajnérov a umelcov, ktorí už dnes vychádzajú z národných symbolov a tradícií. Otázkou zostáva, ako sa k tomu postaví štát.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní