Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno. Respondenti venujú symbolický honorár za hlasovanie v TREND Barometri na rozvoj ekonomického myslenia študentov stredných škôl v rámci projektu Myslím ekonomicky.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Aký vplyv majú podľa vás zľavy na budovanie lojality zákazníka?

  1. rozhodne pozitívny 14 %
  2. skôr pozitívny 46 %
  3. neutrálny 26 %
  4. skôr negatívny 8 %
  5. rozhodne negatívny 5 %

Počet respondentov: 99. Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Kohút Aleš Kohút
konateľ
Mayer/McCann-Erickson
skôr pozitívny
Novotná Alexandra Novotná
majiteľka
Klinika Esthetic
skôr pozitívny Zmysluplné zľavy v rámci vernostného programu zvyšujú lojalitu klientov, ale podstupovanie zdravotníckych zákrokov zakúpených na zľavomatoch predstavuje neskutočné riziko, ktoré klienti ani nie sú schopní odhadnúť, vzhľadom na to, že nepoznajú ceny kvalitných certifikovaných materiálov, používané predpísané množstvá materiálov alebo rozdiely v kvalite medicínskych prístrojov. Niektoré zľavy sa poskytujú na zákroky ktoré sú vykonávané na prístrojoch ktorých nákupná cena sa pohybuje v hladine ceny náhradnej súčiastky na naše lasery. V takomto prípade je víťazstvom už to keď klient odíde nepoškodený o účinku sa hovoriť nedá.
Zmysluplné zľavy v rámci vernostného programu zvyšujú lojalitu klientov, ale podstupovanie zdravotníckych zákrokov zakúpených na zľavomatoch predstavuje neskutočné riziko, ktoré klienti ani nie sú schopní odhadnúť, vzhľadom na to, že nepoznajú ceny kvalitných certifikovaných materiálov, používané predpísané množstvá materiálov alebo rozdiely v kvalite medicínskych prístrojov. Niektoré zľavy sa poskytujú na zákroky ktoré sú vykonávané na prístrojoch ktorých nákupná cena sa pohybuje v hladine ceny náhradnej súčiastky na naše lasery. V takomto prípade je víťazstvom už to keď klient odíde nepoškodený o účinku sa hovoriť nedá.
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
neutrálny Dnes sú žiaľ zľavy niečo samozrejmé a vyskytujú sa celoplošne a v každom čase, čo nedáva zmysel. Som rozhodne za to, aby obchod mal seriózne kalkulované ceny pre všetkých zákazníkov a nie len pre tých, ktorí sú "lojálni". Zľavy patria len k sezónnym výpredajom a lojalitu zákazníka si treba vybudovať kvalitnými produktami a službami.
Dnes sú žiaľ zľavy niečo samozrejmé a vyskytujú sa celoplošne a v každom čase, čo nedáva zmysel. Som rozhodne za to, aby obchod mal seriózne kalkulované ceny pre všetkých zákazníkov a nie len pre tých, ktorí sú "lojálni". Zľavy patria len k sezónnym výpredajom a lojalitu zákazníka si treba vybudovať kvalitnými produktami a službami.
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
skôr pozitívny
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
neutrálny
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
skôr pozitívny
Bobovnický Artur Bobovnický
Managing Partner
Innovative Management Partner
neutrálny Lojalita a zľavy navzájom súvisia len okrajovo. Lojalita je veľmi citlivá na iné aspekty - plnenie sľubov, ktoré značka vysiela prostredníctvom svojej komunikácie, kvalita, ocenenie lojality zo strany značky.Ide o dlhodobý nástroj budovania značky a sekundárne podpory predaja. Zľava je na druhej strane štandardný nástroj podpory predaja, ktorý sa nasadzuje na určité obdobie (sezónu). Samozrejme príliš veľa zliav a ich príliš časté nasadzovanie môžu zničiť samotnú značku a mať nepriaznivý vplyv aj na lojalitu.
Lojalita a zľavy navzájom súvisia len okrajovo. Lojalita je veľmi citlivá na iné aspekty - plnenie sľubov, ktoré značka vysiela prostredníctvom svojej komunikácie, kvalita, ocenenie lojality zo strany značky.Ide o dlhodobý nástroj budovania značky a sekundárne podpory predaja. Zľava je na druhej strane štandardný nástroj podpory predaja, ktorý sa nasadzuje na určité obdobie (sezónu). Samozrejme príliš veľa zliav a ich príliš časté nasadzovanie môžu zničiť samotnú značku a mať nepriaznivý vplyv aj na lojalitu.
Danko Attila Danko
konateľ
IBG International Battery Group, s.r.o., Pezinok
neutrálny Zákazník, ktorý ide po zľavách, bude vždy nakupovať to najlacnejšie. My budujeme lojalitu na službách, na pridanej hodnote, na filozofii "vždy niečo naviac".
Zákazník, ktorý ide po zľavách, bude vždy nakupovať to najlacnejšie. My budujeme lojalitu na službách, na pridanej hodnote, na filozofii "vždy niečo naviac".
Lichardus Branislav Lichardus
CEO
City University of Seattle, spol. s r.o.
skôr pozitívny
Vaculčiak Branislav Vaculčiak
konateľ
Indexpodnikatela.sk
skôr pozitívny
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
neutrálny
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
rozhodne pozitívny
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
skôr pozitívny
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
skôr pozitívny Ak su dobre nastavene a riadene tak, aby motivovali klienta k pokrytiu dalsich potrieb, ktore si momentalne v danej firme nepokryva.
Ak su dobre nastavene a riadene tak, aby motivovali klienta k pokrytiu dalsich potrieb, ktore si momentalne v danej firme nepokryva.
Homola Igor Homola
konateľ
Homola, s.r.o., Bratislava
neutrálny žiaden, zákazníka musíte neustále presviedčať o svojej kvalite
žiaden, zákazníka musíte neustále presviedčať o svojej kvalite
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
rozhodne negatívny Zlavy su cesta do pekla, kazdy pozaduje zlavu na druhej strane by ale chcel co najvyssiu cenu za svoje tovary alebo pracu. Slovensko je drahe, nech da ludom zlavy stat.
Zlavy su cesta do pekla, kazdy pozaduje zlavu na druhej strane by ale chcel co najvyssiu cenu za svoje tovary alebo pracu. Slovensko je drahe, nech da ludom zlavy stat.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
skôr pozitívny
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
rozhodne pozitívny
Novák Ivan Novák
predseda predstavenstva
PPA Controll, a.s.
rozhodne pozitívny
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
skôr pozitívny
Chodák Ivan Chodák
partner
Accuratio, s.r.o.
skôr pozitívny Téma cenotvorby a zliav predstavuje významnú zložku stratégie spoločnosti. Ich vplyv môže byť pozitívny - napr. zľavy pre stálych zákazníkov,ktoré efektívne budujú vzťah k značke a posilňujú lojalitu zákazníkov. Zľavy pre nových zákazníkov (napr. telekom operátori) však môžu mať na stálych zákazníkov práve opačný účinok a majú za následok ich oportunistické správanie sa. A preto tak, ako pri všetkých strategických činnostiach firmy, aj pri zlavách treba rozmýšľať komplexne a v súľade s dlhodobými cieľmi. Spolupracujeme aj so spoločnosťami, ktoré zľavy nepoužívajú prakticky vôbec. Dokážu zákazníkovi efektívne odkomunikovať, že ich produkty a služby sú férovo nacenené a zákazník už tak dostáva viac, ako zaplatí.
Téma cenotvorby a zliav predstavuje významnú zložku stratégie spoločnosti. Ich vplyv môže byť pozitívny - napr. zľavy pre stálych zákazníkov,ktoré efektívne budujú vzťah k značke a posilňujú lojalitu zákazníkov. Zľavy pre nových zákazníkov (napr. telekom operátori) však môžu mať na stálych zákazníkov práve opačný účinok a majú za následok ich oportunistické správanie sa. A preto tak, ako pri všetkých strategických činnostiach firmy, aj pri zlavách treba rozmýšľať komplexne a v súľade s dlhodobými cieľmi. Spolupracujeme aj so spoločnosťami, ktoré zľavy nepoužívajú prakticky vôbec. Dokážu zákazníkovi efektívne odkomunikovať, že ich produkty a služby sú férovo nacenené a zákazník už tak dostáva viac, ako zaplatí.
Paule Ivan Paule
konateľ
TPA Horwath, s.r.o., Bratislava
neutrálny V určitých situáciách zľavy môžu pomôcť ale aj uškodiť. Ich neposkytnutie dlhoročným zákazníkom, pokiaľ ich ponúkame novým, môže byť deštruktívne.
V určitých situáciách zľavy môžu pomôcť ale aj uškodiť. Ich neposkytnutie dlhoročným zákazníkom, pokiaľ ich ponúkame novým, môže byť deštruktívne.
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
rozhodne negatívny Pretože je to jednorázová, plztká motivácia, ktorú začne zákazník reflexne očakávať a už nikdy nebude brať akúkoľvek, aj fair cenu vážne.
Pretože je to jednorázová, plztká motivácia, ktorú začne zákazník reflexne očakávať a už nikdy nebude brať akúkoľvek, aj fair cenu vážne.
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
rozhodne negatívny Zľavy sú nezmysel, všetko má svoju hodnotu. Kto dáva zľavy znehodnocuje svoju produkt alebo službu, alebo spochybňuje svoju dôveryhodnosť (z čoho môže dať poctivý podnikateľ zľavu 30-40% ?) Nemám rád zľavy, mám rád poctivé ceny, dôveru a partnerstvo.
Zľavy sú nezmysel, všetko má svoju hodnotu. Kto dáva zľavy znehodnocuje svoju produkt alebo službu, alebo spochybňuje svoju dôveryhodnosť (z čoho môže dať poctivý podnikateľ zľavu 30-40% ?) Nemám rád zľavy, mám rád poctivé ceny, dôveru a partnerstvo.
Halgašová Jarmila Halgašová
riaditeľka
Potravinárska komora Slovenska
skôr pozitívny Zľava je len jedným z viacerých faktorov ovplyvňujúcich lojalitu zákazníka. Zákazníka zaujíma kvalita poskytovaných služieb, kvalita tovaru a zľava je len tou čerešničkou na torte, ktorá ho vo finále poteší.
Zľava je len jedným z viacerých faktorov ovplyvňujúcich lojalitu zákazníka. Zákazníka zaujíma kvalita poskytovaných služieb, kvalita tovaru a zľava je len tou čerešničkou na torte, ktorá ho vo finále poteší.
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
skôr negatívny
Bojčík Jozef Bojčík
konateľ
Medi Cool, s.r.o., Košice
skôr pozitívny
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
skôr pozitívny
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
rozhodne pozitívny Zľavy sa v súčasnosti žiaľ stali štandardnou položkou pri vytváraní cenových kalkulácií a zákazníci si na ne zvykli, pričom paradoxne často pri rozhodovaní koncových zákazníkov rozhoduje výška zľavy viac, ako výsledná cena po zľave.
Zľavy sa v súčasnosti žiaľ stali štandardnou položkou pri vytváraní cenových kalkulácií a zákazníci si na ne zvykli, pričom paradoxne často pri rozhodovaní koncových zákazníkov rozhoduje výška zľavy viac, ako výsledná cena po zľave.
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
skôr pozitívny
Topolová Karolína Topolová
generálna riaditeľka
AAA Auto, a.s.
rozhodne pozitívny Snažíme sa vždy nájsť možnosti, ako zákazníkom poskytovať zľavy. Je to však len jeden z nástrojov, ako získať ich loajalitu. Tými ďalšími sú široký výber aut, garancie, ktoré na nich poskytujeme a kvalita zákaznického servisu, vrátane mnohých možností financovania.
Snažíme sa vždy nájsť možnosti, ako zákazníkom poskytovať zľavy. Je to však len jeden z nástrojov, ako získať ich loajalitu. Tými ďalšími sú široký výber aut, garancie, ktoré na nich poskytujeme a kvalita zákaznického servisu, vrátane mnohých možností financovania.
Veršovský Ladislav Veršovský
predseda predstavenstva
YIT Reding a.s.
rozhodne pozitívny
Zelingrová Lenka Zelingrová
výkonná riaditeľka
Koučink Centrum, s.r.o., Bratislava
skôr negatívny Každé zboží má svou hodnotu a svého zákazníka. Sleva by měla být vždy spojena s nějakým smysluplným důvodem, který by měl zákazníka motivovat. Ne trendem a nutností prodat. Různá cena znamená různou kvalitu. Bohužel si toto spojení zákazník často neuvědomí a prodávající na to důrazně neupozorňuje. Z mé zkušenosti vím, že je lepší stát si za kvalitou svých produktů, držet jejich cenu a zákazníkovi nabídnout bonus ve formě přístupu, péče a zákaznické podpory, které nejsou standardem. Ocenit zákaznickou loajalitu. Zapojovat je do soutěží a nabízet jim stále něco nad rámec, co zákazník ocení více než že aktuálně ušetří pár Euro. Bezdůvodné slevy nevedou ke spokojenosti ani jedné ani druhé strany. A v podnikání jde přeci o pravý opak.
Každé zboží má svou hodnotu a svého zákazníka. Sleva by měla být vždy spojena s nějakým smysluplným důvodem, který by měl zákazníka motivovat. Ne trendem a nutností prodat. Různá cena znamená různou kvalitu. Bohužel si toto spojení zákazník často neuvědomí a prodávající na to důrazně neupozorňuje. Z mé zkušenosti vím, že je lepší stát si za kvalitou svých produktů, držet jejich cenu a zákazníkovi nabídnout bonus ve formě přístupu, péče a zákaznické podpory, které nejsou standardem. Ocenit zákaznickou loajalitu. Zapojovat je do soutěží a nabízet jim stále něco nad rámec, co zákazník ocení více než že aktuálně ušetří pár Euro. Bezdůvodné slevy nevedou ke spokojenosti ani jedné ani druhé strany. A v podnikání jde přeci o pravý opak.
Lopatka Ľuboš Lopatka
generálny riaditeľ
Svet zdravia, a.s., Bratislava
skôr pozitívny
van der Hoek Marcel van der Hoek
generálny riaditeľ
ABB, s.r.o.
neutrálny Zľavy určite môžu na nejaký čas prilákať zákazníka. Väčšinou to však platí, len pokiaľ si zľavu vie aj uplatniť. Skúste zľavy odstrániť a uvidíte čo sa stane s lojalitou. Na lojalite zákazníka treba pracovať tým, že zakaždým splníte (či dokonca prekonáte) očakávania zákazníkov a dodržíte svoje slovo.
Zľavy určite môžu na nejaký čas prilákať zákazníka. Väčšinou to však platí, len pokiaľ si zľavu vie aj uplatniť. Skúste zľavy odstrániť a uvidíte čo sa stane s lojalitou. Na lojalite zákazníka treba pracovať tým, že zakaždým splníte (či dokonca prekonáte) očakávania zákazníkov a dodržíte svoje slovo.
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
neutrálny
Ráno Marián Ráno
riaditeľ
Solidita, s.r.o., Bratislava
skôr pozitívny Dnes už bez zľavy pomaly nikto nič nekúpi. Často však podľa mňa ide o fiktívne zľavy len pre marketingové a psychologické účely.
Dnes už bez zľavy pomaly nikto nič nekúpi. Často však podľa mňa ide o fiktívne zľavy len pre marketingové a psychologické účely.
Bodi Marián Bodi
finančný riaditeľ
IBM Slovensko
skôr pozitívny Jedna sa vsak len o rozumne poskytnutu zlavu, kde je zrejme preco je poskytnuta a je premyslena strategia dopadu zlavy na dalsie spravanie zakaznika. V opacnom pripade moze byt jej dopad skor negativny.
Jedna sa vsak len o rozumne poskytnutu zlavu, kde je zrejme preco je poskytnuta a je premyslena strategia dopadu zlavy na dalsie spravanie zakaznika. V opacnom pripade moze byt jej dopad skor negativny.
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
skôr pozitívny
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
skôr pozitívny
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.
neutrálny Ide o kombináciu krátkodobého efektu (zľava) a dlhodobého úsilia (mať lojálnych zákazníkov). Niekde efekt môže byť pozitívny, ale máme aj mnoho negatívnych príkladov.
Ide o kombináciu krátkodobého efektu (zľava) a dlhodobého úsilia (mať lojálnych zákazníkov). Niekde efekt môže byť pozitívny, ale máme aj mnoho negatívnych príkladov.
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
skôr negatívny
Urban Martin Urban
konateľ
Jungheinrich
skôr negatívny
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
skôr pozitívny Zľava je jedným zo spôsobov, ako si udržať zákazníka. No ak sú ostatné skúsenosti zákazníka negatívne, nepomôže ani zľava vo výške 100%.
Zľava je jedným zo spôsobov, ako si udržať zákazníka. No ak sú ostatné skúsenosti zákazníka negatívne, nepomôže ani zľava vo výške 100%.
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
neutrálny
Meško Michal Meško
CEO
Martinus.sk
skôr negatívny Hovorí sa, že ak zákazníci prídu kvôli zľavám, odídu kvôli zľavám. Zľava môže byť zaujímavá na zaujatie nového zákazníka, ale lojalitu chápem ako neuchopiteľný súbor vecí, vďaka ktorým sa ku vám človek vracia znovu a znovu - nie jeden, ktorý je väčšinou okopírovateľný najľahšie, teda zľava.
Hovorí sa, že ak zákazníci prídu kvôli zľavám, odídu kvôli zľavám. Zľava môže byť zaujímavá na zaujatie nového zákazníka, ale lojalitu chápem ako neuchopiteľný súbor vecí, vďaka ktorým sa ku vám človek vracia znovu a znovu - nie jeden, ktorý je väčšinou okopírovateľný najľahšie, teda zľava.
Pašmík Milan Pašmík
generálny riaditeľ
McCarter Slovakia, s.r.o.
skôr pozitívny
Kalnický Milan Kalnický
finančný riaditeľ
Viena International
skôr pozitívny
Hrbek Milan Hrbek
advokát, partner
Černejová & Hrbek
skôr pozitívny
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
neutrálny Dnes, keď veľká časť nákupov prebieha elektronickým obstarávaním a všetci odberatelia sú "money driven" je zľava vhodná len na získanie konkrétnej zákazky. Lojalita zákazníka sa získava najmä spoľahlivosťou a servisom, ale prejav takejto lojality je skôr v tom, že Vás zaradia do výberových konaní.A potom sa s cenou bite s konkurenciou.
Dnes, keď veľká časť nákupov prebieha elektronickým obstarávaním a všetci odberatelia sú "money driven" je zľava vhodná len na získanie konkrétnej zákazky. Lojalita zákazníka sa získava najmä spoľahlivosťou a servisom, ale prejav takejto lojality je skôr v tom, že Vás zaradia do výberových konaní.A potom sa s cenou bite s konkurenciou.
Kraus Miloš Kraus
generálny riaditeľ
Danfoss Power Solutions, a.s.
neutrálny
Zelina Miron Zelina
člen predstavenstva a vrchný riaditeľ úseku privátneho bankovníctva
Privatbanka, a.s.
skôr pozitívny Z otázky nie je jasné, či ide o plošné zľavy napr. cez zľavové portály a podobne. Myslím si, že vernostné zľavy majú pozitívny vplyv na budovanie lojality zákazníkov.
Z otázky nie je jasné, či ide o plošné zľavy napr. cez zľavové portály a podobne. Myslím si, že vernostné zľavy majú pozitívny vplyv na budovanie lojality zákazníkov.
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
skôr pozitívny
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
skôr pozitívny
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
rozhodne pozitívny
Sukeľ Ondrej Sukeľ
prezident
Slovenská lekárnická komora
rozhodne negatívny Lojalita postavená na podliezaní cien (a niekedy aj na takmer vydieraní zákazníkom) je krátkodobá.
Lojalita postavená na podliezaní cien (a niekedy aj na takmer vydieraní zákazníkom) je krátkodobá.
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
neutrálny Na zľavy rýchlo zareaguje konkurencia a preto sa pozitívny efekt stratí. Na druhej strane cenová vojna medzi konkurentmi prinesie skôr či neskôr tlak na znižovanie kvality. Neplatí to všeobecne pre všetky odvetvia, ale v niektorých je to veľmi viditeľné, napr. reštaurácie.
Na zľavy rýchlo zareaguje konkurencia a preto sa pozitívny efekt stratí. Na druhej strane cenová vojna medzi konkurentmi prinesie skôr či neskôr tlak na znižovanie kvality. Neplatí to všeobecne pre všetky odvetvia, ale v niektorých je to veľmi viditeľné, napr. reštaurácie.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
skôr negatívny
Lančarič Pavol Lančarič
generálny riaditeľ
Orange Slovensko, a.s.
skôr pozitívny Všeobecne možno povedať, že väčšina rezidenčných ako aj biznis zákazníkov očakáva pokles cien telekomunikačných služieb. Tento fakt je výsledkom intenzívneho konkurenčného prostredia ako aj technologického vývoja. Za týchto okolností si myslím, že zľava je len krátkodobá náplasť na posilnenie lojality. Vernosť zákazníkov dokážeme budovať dlhodobo len poskytovaním kvalitných a relevantných služby v spojený s nadštandardnou starostlivosťou o zákazníka. Tejto ceste veríme a preto je súčasťou našej stratégie pre najbližšie roky.
Všeobecne možno povedať, že väčšina rezidenčných ako aj biznis zákazníkov očakáva pokles cien telekomunikačných služieb. Tento fakt je výsledkom intenzívneho konkurenčného prostredia ako aj technologického vývoja. Za týchto okolností si myslím, že zľava je len krátkodobá náplasť na posilnenie lojality. Vernosť zákazníkov dokážeme budovať dlhodobo len poskytovaním kvalitných a relevantných služby v spojený s nadštandardnou starostlivosťou o zákazníka. Tejto ceste veríme a preto je súčasťou našej stratégie pre najbližšie roky.
Kubošek Pavol Kubošek
konateľ
Kvant, s.r.o., Bratislava
neutrálny
Múdry Pavol Múdry
predseda správnej rady
IPI Slovensko
neutrálny
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
neutrálny Zlava je v nasich podmienkach nastroj na znizenie zisku! Vernost si zlavou nekupite!
Zlava je v nasich podmienkach nastroj na znizenie zisku! Vernost si zlavou nekupite!
Strýček Peter Strýček
generálny riaditeľ
Cofely východná Európa
rozhodne pozitívny
Kysela Peter Kysela
konateľ
ATRIOS architects, s.r.o., Bratislava
rozhodne pozitívny Zľavy sú dnes pre mnohých ľudí dôvodom, prečo zavítajú do daného obchodu. Čím zaujímavejšie zľavy obchod ponúka, čím je masívnejšia jeho kampaň na zľavy, tým častejšie ľudia nakupujú v obchode a vytvárajú si tak návyk ho navštevovať.
Zľavy sú dnes pre mnohých ľudí dôvodom, prečo zavítajú do daného obchodu. Čím zaujímavejšie zľavy obchod ponúka, čím je masívnejšia jeho kampaň na zľavy, tým častejšie ľudia nakupujú v obchode a vytvárajú si tak návyk ho navštevovať.
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
rozhodne pozitívny
Pažitný Peter Pažitný
CEO
HPI
rozhodne pozitívny Pozitívny, ale iba v prípade, že zľava je odmena za predchádzajúce nákupy a vzťahuje sa skutočne iba na verných zákazníkov. Negatívny, a to v prípade, aj je zľava poskytnutá všetkým, bez ohľadu na predchádzajúce nákupy a vernosť.
Pozitívny, ale iba v prípade, že zľava je odmena za predchádzajúce nákupy a vzťahuje sa skutočne iba na verných zákazníkov. Negatívny, a to v prípade, aj je zľava poskytnutá všetkým, bez ohľadu na predchádzajúce nákupy a vernosť.
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
skôr pozitívny
Baláž Peter Baláž
vedúci Katedry medzinárodného obchodu
Ekonomická univerzita v Bratislave
skôr pozitívny Zákazníci si zvykli, že zľava je akousi povinnou výbavou nákupu a berú to ako prejav ponuky vzájomne výhodnej spolupráce a teda v konečnom dôsledku aj dôvod byť lojálny. Z dôvodu nízkej kúpnej sily len málokedy však dávajú výšku ceny do súvislosti s kvalitou toho čo nakupujú, alebo sprievodnými službami. V konečnom dôsledku im tak takáto forma lojality nemusí byť na prospech.
Zákazníci si zvykli, že zľava je akousi povinnou výbavou nákupu a berú to ako prejav ponuky vzájomne výhodnej spolupráce a teda v konečnom dôsledku aj dôvod byť lojálny. Z dôvodu nízkej kúpnej sily len málokedy však dávajú výšku ceny do súvislosti s kvalitou toho čo nakupujú, alebo sprievodnými službami. V konečnom dôsledku im tak takáto forma lojality nemusí byť na prospech.
Dostál Peter Dostál
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Aliter Technologies, a.s., Bratislava
skôr pozitívny
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
skôr pozitívny
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
neutrálny Pri zakaznikoch fokusovanych len na cenu sa lojalita nedosiahne ani zlavami ani nicim inym. Zakaznikovi musime okrem dobrej ceny ponuknut aj kvalitu sluzby/produktu a svoju spolahlivost a doveryhodnost. Zlava ako odmena obchodnemu partnerovi, ktory vie, za co ju dostava, pozitivny vplyv na vztahy ma.
Pri zakaznikoch fokusovanych len na cenu sa lojalita nedosiahne ani zlavami ani nicim inym. Zakaznikovi musime okrem dobrej ceny ponuknut aj kvalitu sluzby/produktu a svoju spolahlivost a doveryhodnost. Zlava ako odmena obchodnemu partnerovi, ktory vie, za co ju dostava, pozitivny vplyv na vztahy ma.
Papanek Peter Papanek
managing partner
Neuropea
neutrálny
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o. , Bratislava
neutrálny
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
ZUNO BANK pre Slovensko a Česko
neutrálny So zľavami je to ako s ohňom = dobrý sluha, ale zlý pán.
So zľavami je to ako s ohňom = dobrý sluha, ale zlý pán.
Leitman Radovan Leitman
konateľ
Apertum Consulting, Apertum Estate, Levice
skôr negatívny Zľava je veľmi zradný nástroj, ktorý sa po čase môže obrátiť proti obchodníkovi. Ak ju zákazník, ktorý je na zľavy už naučený, raz nedostane, hrozí, že odíde a bude hľadať zľavu inde. Som za to, že zákazníkov si treba získavať a udržiavať férovým prístupom,kvalitou a službami navyše, ktoré za rovnakú cenu nedostane u konkurencie. To je spôsob budovania dlhodobého a korektného vzťahu.
Zľava je veľmi zradný nástroj, ktorý sa po čase môže obrátiť proti obchodníkovi. Ak ju zákazník, ktorý je na zľavy už naučený, raz nedostane, hrozí, že odíde a bude hľadať zľavu inde. Som za to, že zákazníkov si treba získavať a udržiavať férovým prístupom,kvalitou a službami navyše, ktoré za rovnakú cenu nedostane u konkurencie. To je spôsob budovania dlhodobého a korektného vzťahu.
Dula Radúz Dula
člen predstavenstva
Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky
neutrálny Zľavy sú len jednou časťou vernostného systému, ktorý by mal odmeňovať verných zákazníkov, ale predovšetkým zisťovať a reagovať na ich požiadavky.
Zľavy sú len jednou časťou vernostného systému, ktorý by mal odmeňovať verných zákazníkov, ale predovšetkým zisťovať a reagovať na ich požiadavky.
Strapko Richard Strapko
generálny riaditeľ
Aegon Životná poisťovňa, a.s., Bratislava
skôr pozitívny Dnes už nestačí, aby bol klient iba spokojný. Kľúčovým je budovanie lojality - čiže jeho vzťahu k firme. Každý klient určite ocení, ak je za svoju lojalitu odmenený finančnou zľavou alebo iným bonusom. Recept na udržanie si klientovej priazne a lojality by však nemal obsahovať iba systém vernostných zliav.
Dnes už nestačí, aby bol klient iba spokojný. Kľúčovým je budovanie lojality - čiže jeho vzťahu k firme. Každý klient určite ocení, ak je za svoju lojalitu odmenený finančnou zľavou alebo iným bonusom. Recept na udržanie si klientovej priazne a lojality by však nemal obsahovať iba systém vernostných zliav.
Kopál Róbert Kopál
riaditeľ
AOCP
rozhodne pozitívny
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
rozhodne negatívny
Kučák Roman Kučák
managing partner
Anodius
skôr pozitívny Lojalita zákazníka súvisí primárne s pozitívnymi zážitkami pri kontakte so spoločnosťou. Cena je teda len jedným z mnohých faktorov.
Lojalita zákazníka súvisí primárne s pozitívnymi zážitkami pri kontakte so spoločnosťou. Cena je teda len jedným z mnohých faktorov.
Zubaľ Roman Zubaľ
generálny riaditeľ
BPT Leasing, a.s.
skôr pozitívny
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
skôr pozitívny
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
neutrálny
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
rozhodne pozitívny
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
SWAN, a.s., Bratislava
skôr pozitívny Zľavy by mali byť pre toho, kto ich dostáva, teda pre zákazníka, jasné, zrozumiteľné a transparentné. Ak takými sú, potom funguje aj vytváranie mechanizmu lojality. Zákazník by mal rozumieť akú zľavu a za akých podmienok dostáva a zľava nemá obsahovať skryté podmienky, alebo podmienené využitie. Potom si cez zľavu vytvára podlink na dobrú skúsenosť a na toho, kto mu ju poskytol. A ten môže vytvárať lojalitu a zohrávať významnú úlohu pri budúcom rozhodovaní.
Zľavy by mali byť pre toho, kto ich dostáva, teda pre zákazníka, jasné, zrozumiteľné a transparentné. Ak takými sú, potom funguje aj vytváranie mechanizmu lojality. Zákazník by mal rozumieť akú zľavu a za akých podmienok dostáva a zľava nemá obsahovať skryté podmienky, alebo podmienené využitie. Potom si cez zľavu vytvára podlink na dobrú skúsenosť a na toho, kto mu ju poskytol. A ten môže vytvárať lojalitu a zohrávať významnú úlohu pri budúcom rozhodovaní.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
skôr pozitívny Lojalita zakaznika vo vseobecnosti, ako som ju ja mal v zivote moznost tvorit i sa s nou identifikovat, je viazana v prvom rade na znacku (brand, meno ... ako chcete). Zlavy su fajn, ale netvoria pevne puto, co rozhoduje je znacka.
Lojalita zakaznika vo vseobecnosti, ako som ju ja mal v zivote moznost tvorit i sa s nou identifikovat, je viazana v prvom rade na znacku (brand, meno ... ako chcete). Zlavy su fajn, ale netvoria pevne puto, co rozhoduje je znacka.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
skôr pozitívny
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
skôr pozitívny Mám pocit, že zákazník je už "vyškolený„ a dobre vie, že nič nedostane zadarmo. Napriek tomu a mám to overené aj vlastnou skúsenosťou, ak sa usporiada určitá komunikačná kampaň, tržby rastú. Názory bývajú rôzne. Jedny by chceli televízne reklamy, čo nie je lacný špás, ale postupne sa pracuje podľa vlastných možností. Závislosť medzi kampaňami sa v našich podmienkach prejavila rastom marketingovej komunikácie. Ak sa podnik venuje tejto oblasti svojej náplne práce, pokrok je evidentný!
Mám pocit, že zákazník je už "vyškolený„ a dobre vie, že nič nedostane zadarmo. Napriek tomu a mám to overené aj vlastnou skúsenosťou, ak sa usporiada určitá komunikačná kampaň, tržby rastú. Názory bývajú rôzne. Jedny by chceli televízne reklamy, čo nie je lacný špás, ale postupne sa pracuje podľa vlastných možností. Závislosť medzi kampaňami sa v našich podmienkach prejavila rastom marketingovej komunikácie. Ak sa podnik venuje tejto oblasti svojej náplne práce, pokrok je evidentný!
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
skôr negatívny
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
neutrálny
Drucker Tomáš Drucker
generálny riaditeľ
Slovenská pošta, a.s.
rozhodne pozitívny
Kalivoda Tomáš Kalivoda
riaditeľ
Groupama Garancia poisťovna, a.s.
skôr pozitívny Lojalita zákazníkov by určite nemala byť iba o zľavách. Na druhej strane výhodnejšie ceny verných klientov vždy potešia a motivujú k ďalšiemu zotrvaniu v obchodnom vzťahu.
Lojalita zákazníkov by určite nemala byť iba o zľavách. Na druhej strane výhodnejšie ceny verných klientov vždy potešia a motivujú k ďalšiemu zotrvaniu v obchodnom vzťahu.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
neutrálny Dnes mi môj záhradník oznámil, že mi nemôže prísť urobiť záhradu, pretože nemá kapacitu a čas, a naviac mi ani nedal žiadnu inú alternatívu a to som mu platil niekoľko rokov bez akejkoľvek zľavy presne to čo chcel. Ja som bol jeho lojálny zákazník celý čas, mal som vždy trpezlivosť počkať kým prídem na radu, lebo som bol spokojný s vykonanou prácou. Dnes by mu však nepomohla žiadna zľava, pretože stratil moju dôveru, pretože nemá profesionálnu schopnosť manažovať svoje projekty. Taký je život :)
Dnes mi môj záhradník oznámil, že mi nemôže prísť urobiť záhradu, pretože nemá kapacitu a čas, a naviac mi ani nedal žiadnu inú alternatívu a to som mu platil niekoľko rokov bez akejkoľvek zľavy presne to čo chcel. Ja som bol jeho lojálny zákazník celý čas, mal som vždy trpezlivosť počkať kým prídem na radu, lebo som bol spokojný s vykonanou prácou. Dnes by mu však nepomohla žiadna zľava, pretože stratil moju dôveru, pretože nemá profesionálnu schopnosť manažovať svoje projekty. Taký je život :)
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
skôr pozitívny Zľavy môžu pomôcť, ale určite nie sú všeliekom. Lojalita zákazníka by mala byť postavená v prvom rade na vzájomnej dôvere a na komunikácii. Bez týchto stavebných prvkov do dlhodobej (a o tú by malo ísť firme predovšetkým) lojality zákazníka nevyústi žiadna zľava.
Zľavy môžu pomôcť, ale určite nie sú všeliekom. Lojalita zákazníka by mala byť postavená v prvom rade na vzájomnej dôvere a na komunikácii. Bez týchto stavebných prvkov do dlhodobej (a o tú by malo ísť firme predovšetkým) lojality zákazníka nevyústi žiadna zľava.
Bizub Vladimír Bizub
prokúra
Kaufland Slovenská republika v.o.s.
skôr pozitívny

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní