Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Čo podľa vás najviac pomôže rozvoju vlakovej dopravy?

  1. Vlaky „zadarmo“ 1 %
  2. Návrat štátnych IC vlakov 2 %
  3. Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom 78 %
  4. Eurofondové dotácie pre štátneho dopravcu 1 %
  5. Neviem /nevyjadrujem sa / iné 18 %


Uzávierka hlasovania: 16.01.2017. Počet respondentov: 111.
Z dôvodu zaokrúhľovania na celé čísla sa súčet odpovedí nemusí rovnať 100 %.

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Máťuš Alexander Máťuš
CEO
ZenithOptimedia, s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Trh si spravidla poradí aj sám, štát by mal zasiahnuť len v ojedinelých nutných prípadoch.
Trh si spravidla poradí aj sám, štát by mal zasiahnuť len v ojedinelých nutných prípadoch.
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia podnikových finančníkov
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Hozlár Andrej Hozlár
výkonný riaditeľ
DHL Parcel Slovensko
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Huščavová Anna Huščavová
riaditeľka
Hanalex, s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Benedek Bohuslav Benedek
predseda predstavenstva
PARTNERS GROUP SK
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Lorenc Boris Lorenc
predseda predstavenstva
Camase, a.s., Bratislava
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Vlakovej doprave by pomohlo lepšie zosúladenie spojov s autobusovou dopravou, pohodlná možnosť zaparkovať auto pri železničných staniciach a skrátenie doby cestovania. Myslím si, že cestovné je aspekt, ktorý potenciálny cestujúci vlakom zvažuje nie na prvom mieste.
Vlakovej doprave by pomohlo lepšie zosúladenie spojov s autobusovou dopravou, pohodlná možnosť zaparkovať auto pri železničných staniciach a skrátenie doby cestovania. Myslím si, že cestovné je aspekt, ktorý potenciálny cestujúci vlakom zvažuje nie na prvom mieste.
Lichardus Branislav Lichardus
CEO
City University of Seattle, spol. s r.o.
Návrat štátnych IC vlakov
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kovárová Drahoslava Kovárová
konateľka
VerbaLex, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Vítek Filip Vítek
CRM director
Mediworx software solutions, a.s.
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Dynamický pricing vlakov po vzore aeroliniek, ktorý umožní cestovať za symbolické cestovné v prázdnom vlaku a za výrazný príplatok v najexponovanejšom čase.
Dynamický pricing vlakov po vzore aeroliniek, ktorý umožní cestovať za symbolické cestovné v prázdnom vlaku a za výrazný príplatok v najexponovanejšom čase.
Dragún František Dragún
riaditeľ obchodu
Fincentrum
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Czirák Gabriel Czirák
konateľ
Marketinger, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Je dôležité aby v takzvaných "metro" oblastiach väčších miest fungoval pravidelný systém prímestských vlakov. Takýmto systémom sa dá inšpirovať zo zahraničia, napríklad oblasť Kodane má výborný systém mestských a prímestských vlakov, ktoré chodia každých niekoľko minút, vďaka čomu obyvatelia z okolia skutočne nemusia sadať do áut, aby sa dostali do mesta. Žiaľ, obyvatelia z okolia Bratislavy často inú možnosť ako auto nemajú, alebo je časovo veľmi nevýhodná.
Je dôležité aby v takzvaných "metro" oblastiach väčších miest fungoval pravidelný systém prímestských vlakov. Takýmto systémom sa dá inšpirovať zo zahraničia, napríklad oblasť Kodane má výborný systém mestských a prímestských vlakov, ktoré chodia každých niekoľko minút, vďaka čomu obyvatelia z okolia skutočne nemusia sadať do áut, aby sa dostali do mesta. Žiaľ, obyvatelia z okolia Bratislavy často inú možnosť ako auto nemajú, alebo je časovo veľmi nevýhodná.
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Likvidácia monopolov, draženie slotov, povinnosť vzájomného zúčtovávania cestovného a uznávania cestovných lístkov a prísny dohľad nad nákladmi monopolného prevádzkovateľa siete a infraštruktúry (aby železnica mala šancu v porovnaní s inými druhmi dopravy) - to je zároveň jediná akceptovateľná úloha štátu. Možno by pomohol aj prenájom infraštruktúry súkromným alebo verejným správcom, najmä v prípade lokálnych tratí.
Likvidácia monopolov, draženie slotov, povinnosť vzájomného zúčtovávania cestovného a uznávania cestovných lístkov a prísny dohľad nad nákladmi monopolného prevádzkovateľa siete a infraštruktúry (aby železnica mala šancu v porovnaní s inými druhmi dopravy) - to je zároveň jediná akceptovateľná úloha štátu. Možno by pomohol aj prenájom infraštruktúry súkromným alebo verejným správcom, najmä v prípade lokálnych tratí.
Paule Ivan Paule
partner
TPA Audit, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom V dobe preplnenosti ciest hlavne v cestovaní do práce vidím veľký potenciál. Inšpirujúci je Berlín. Predstavte si, že v Pezinku na vlakovú stanicu prídete na bicykli, kde ho zamknete. Z Pezinka, Senca a Malaciek budú chodiť do Bratislavy vlaky každých 20 minút a na ne bude nadväzovať vysoko frekventovaná interná mestská vlaková a električková sieť. Možno ako súčasť riešenia bude potrebné presunúť hlavnú stanicu mimo centra mesta...
V dobe preplnenosti ciest hlavne v cestovaní do práce vidím veľký potenciál. Inšpirujúci je Berlín. Predstavte si, že v Pezinku na vlakovú stanicu prídete na bicykli, kde ho zamknete. Z Pezinka, Senca a Malaciek budú chodiť do Bratislavy vlaky každých 20 minút a na ne bude nadväzovať vysoko frekventovaná interná mestská vlaková a električková sieť. Možno ako súčasť riešenia bude potrebné presunúť hlavnú stanicu mimo centra mesta...
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Sabol Ján Sabol
viceprezident
Republiková únia zamestnávateľov
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Zápotočný Jan Zápotočný
obchodný riaditeľ
NN Životná poisťovňa, a.s., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Nesmyslné socialistické experimenty i zde jen škodí.
Nesmyslné socialistické experimenty i zde jen škodí.
Halgašová Jarmila Halgašová
riaditeľka
Potravinárska komora Slovenska
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Šedivý Jaroslav Šedivý
generálny riaditeľ, predseda predstavenstva
Danfoss Power Solutions, a.s.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Konkurencia môže byť prospešná a môže pomôcť aj štátnej organizácii posunúť sa tam, kde by ju radi videli aj cestujúci. Chce to "iba" rozumný manažment, odpojenie od politických hier, doinvestovanie do infraštruktúry, zlepšenie logistickej dostupnosti vlakovej dopravy a jej spoľahlivosti, ekonomické princípy, ako by to bola súkromná firma.
Konkurencia môže byť prospešná a môže pomôcť aj štátnej organizácii posunúť sa tam, kde by ju radi videli aj cestujúci. Chce to "iba" rozumný manažment, odpojenie od politických hier, doinvestovanie do infraštruktúry, zlepšenie logistickej dostupnosti vlakovej dopravy a jej spoľahlivosti, ekonomické princípy, ako by to bola súkromná firma.
Bajo Jozef Bajo
konateľ
Bauer Media SK
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Galdun Jozef Galdun
riaditeľ pobočky Žilina
Cofely
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom jedine konkurenčný boj dokáže rozhýbať rozvoj
jedine konkurenčný boj dokáže rozhýbať rozvoj
Hajko Jozef Hajko
člen Výkonnej rady
Podnikateľská aliancia Slovenska
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
Vlaky „zadarmo“
Suchánek Juraj Suchánek
výkonný riaditeľ
Inštitút urbánneho rozvoja
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Vozár Juraj Vozár
výkonný riaditeľ
Biomin, a.s, Cífer
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Všetky aktuálne opatrenia sú nesystémové a vôbec neslúžia cestujúcim. Otvorenie pre kohokoľvek + za rovnakých podmienok pre každého prinesie súťaž. Výhodnejšiu ponuku by nasledoval dopyt a naopak. Trať do Košíc to ukázala a do konca žltých aj bude ukazovať. Koho kto preferuje, aké služby a to aj napriek tomu,že to nie je zadarmo. Ono "zadarmo" nikdy nič nefungovalo a ani nebude.
Všetky aktuálne opatrenia sú nesystémové a vôbec neslúžia cestujúcim. Otvorenie pre kohokoľvek + za rovnakých podmienok pre každého prinesie súťaž. Výhodnejšiu ponuku by nasledoval dopyt a naopak. Trať do Košíc to ukázala a do konca žltých aj bude ukazovať. Koho kto preferuje, aké služby a to aj napriek tomu,že to nie je zadarmo. Ono "zadarmo" nikdy nič nefungovalo a ani nebude.
Sinay Juraj Sinay
prezident
Zväz automobilového priemyslu
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Zdravá konkurencia je motorom skvalitňovania všetkých činnosť teda aj vlakovej dopravy!
Zdravá konkurencia je motorom skvalitňovania všetkých činnosť teda aj vlakovej dopravy!
Gabrhel Juraj Gabrhel
riaditeľ
E-learnmedia, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Menej populizmu a hejslováctva v téme expresných vlakov. Osobne mi je ľúto odchodu súkromníka z hlavnej trate. Bude to znamenať výrazný pokles kvality cestovania a čo je ešte horšie, zvýšenie nárokov na štátny rozpočet, ktorý už musí živiť prepravu "zadarmo".
Menej populizmu a hejslováctva v téme expresných vlakov. Osobne mi je ľúto odchodu súkromníka z hlavnej trate. Bude to znamenať výrazný pokles kvality cestovania a čo je ešte horšie, zvýšenie nárokov na štátny rozpočet, ktorý už musí živiť prepravu "zadarmo".
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Odstrániť politický lobizmus a populizmus.
Odstrániť politický lobizmus a populizmus.
van der Hoek Marcel van der Hoek
generálny riaditeľ
ABB, s.r.o.
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Je to komplexná otázka. Napríklad v mojom rodnom Holandsku mala privatizácia svoje pozitívne aj negatívne stránky. Služby, ktoré poskytovali súkromné spoločnosti boli dobré. Viac ich však samozrejme zaujímala prevádzka ziskových liniek, takže niektoré vzdialenejšie oblasti sa museli vysporiadať s horším časovým harmonogramom a menším počtom vlakov. Využitie eurofondov pre takéto linky by mohlo byť prínosom.
Je to komplexná otázka. Napríklad v mojom rodnom Holandsku mala privatizácia svoje pozitívne aj negatívne stránky. Služby, ktoré poskytovali súkromné spoločnosti boli dobré. Viac ich však samozrejme zaujímala prevádzka ziskových liniek, takže niektoré vzdialenejšie oblasti sa museli vysporiadať s horším časovým harmonogramom a menším počtom vlakov. Využitie eurofondov pre takéto linky by mohlo byť prínosom.
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Zmodernizovanie celej vlakovej struktury - rychlost a frekvencia spojov, čistota staníc a vlakov ale najma integracia vlakovej, autobusovej a osobnej - zachytne parkoviska- dopravy. POucme sa z Holandska.
Zmodernizovanie celej vlakovej struktury - rychlost a frekvencia spojov, čistota staníc a vlakov ale najma integracia vlakovej, autobusovej a osobnej - zachytne parkoviska- dopravy. POucme sa z Holandska.
Šurjanský Marián Šurjanský
starosta
Obec Rudno nad Hronom
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kopecký Marián Kopecký
Predseda predstavenstva
Allianz – Slovenská dôchodková správcovská spoločnosť, a.s., (Allianz SDSS)
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Ďurik Maroš Ďurik
CEO
Across Private Investments
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Heržo Martin Heržo
obchodný riaditeľ
TV JOJ
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Žilina
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
Dôvera zdravotná poisťovňa, a. s.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Železničnej doprave (a nielen jej) najviac pomôže, ak sa štát bude držať hesla: "štát nemá veslovať, ale kormidlovať". Štát nech realizuje dopravnú politiku, stanovuje pravidlá a kontroluje ich dodržiavanie. Ale samotný výkon prepravy nech čo najviac otvorí konkurencii a súkromným dopravcom
Železničnej doprave (a nielen jej) najviac pomôže, ak sa štát bude držať hesla: "štát nemá veslovať, ale kormidlovať". Štát nech realizuje dopravnú politiku, stanovuje pravidlá a kontroluje ich dodržiavanie. Ale samotný výkon prepravy nech čo najviac otvorí konkurencii a súkromným dopravcom
Volek Martin Volek
riaditeľ
Volis International
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Konkurencia zvýši kvalitu poskytovaných služieb a ľudia budú viac a radi cestovať vlakom. Pasažieri budú mať slobodu voľby a tá ukáže koho chcú viac na tratiach.
Konkurencia zvýši kvalitu poskytovaných služieb a ľudia budú viac a radi cestovať vlakom. Pasažieri budú mať slobodu voľby a tá ukáže koho chcú viac na tratiach.
Jacko Martin Jacko
managing partner
Lansky, Ganzger & Partner Rechtsanwälte, s.r.o, Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Melišek Martin Melišek
CFO
Softec
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Máme na to peknú skúsenosť. Nie je to až tak dávno, čo trať Komárno - Bratislava bola mimo záujmu všetkých zodpovedných. Až konkurencia ukázala, že sa aj na tejto trati dá podnikať a dokonca mať aj spokojných cestujúcich.
Máme na to peknú skúsenosť. Nie je to až tak dávno, čo trať Komárno - Bratislava bola mimo záujmu všetkých zodpovedných. Až konkurencia ukázala, že sa aj na tejto trati dá podnikať a dokonca mať aj spokojných cestujúcich.
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Urban Martin Urban
generálny riaditeľ
Jungheinrich
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Vytváranie systémov integrovanej dopravy, t.j. prepájanie prímestskej vlakovej dopravy a mestskej hromadnej dopravy.
Vytváranie systémov integrovanej dopravy, t.j. prepájanie prímestskej vlakovej dopravy a mestskej hromadnej dopravy.
Bošňák Matej Bošňák
vedúci partner EY na Slovensku
EY v SR
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Hrabovec Michal Hrabovec
prezident
Anasoft
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Obeda Michal Obeda
majiteľ
Autobazar.EU, s.r.o, Nové Mesto nad Váhom
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Dubec Milan Dubec
generálny riaditeľ Azet
Azet
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Michalik Milan Michalik
obchodný riaditeľ
PPA Controll, a.s., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Gloznek Miloš Gloznek
projektový manažér
ŽSR
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom + vytvorenie dlhodobej koncepcie rozvoja železničnej dopravy (osobnej aj nákladnej) ako ozajstného nosného dopravného systému štátu, na ktorý bude systematicky napojená prímestská a mestská doprava (integrácia v rámci IDS).
+ vytvorenie dlhodobej koncepcie rozvoja železničnej dopravy (osobnej aj nákladnej) ako ozajstného nosného dopravného systému štátu, na ktorý bude systematicky napojená prímestská a mestská doprava (integrácia v rámci IDS).
Milanovič Miloš Milanovič
riaditeľ
PS Stavby
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Vlaková doprava je súčasťou a podskupinou dopravy ako celku. Podľa mňa je budúcnosť v integrácii jednotlivých druhov dopráv na dosiahnutie čo najefektívnejšieho výsledku pre zákazníka. Hlavnými atribútmi budú najmä: jedna platba; rýchlosť, plynulosť a nadväznosť spojov; súvisiace služby (wifi, občerstvenie a pod.); moderná infraštruktúra napr. terminály s rôznymi službami, prevádzkami a pod.
Vlaková doprava je súčasťou a podskupinou dopravy ako celku. Podľa mňa je budúcnosť v integrácii jednotlivých druhov dopráv na dosiahnutie čo najefektívnejšieho výsledku pre zákazníka. Hlavnými atribútmi budú najmä: jedna platba; rýchlosť, plynulosť a nadväznosť spojov; súvisiace služby (wifi, občerstvenie a pod.); moderná infraštruktúra napr. terminály s rôznymi službami, prevádzkami a pod.
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Jedine konkurencia...
Jedine konkurencia...
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Chyba vsak aj odborne zadefinovanie strategie pre vybudovanie infrastruktury a nasledna realizacia zrychlenia hlavnych koridorov, dobudovanie primestskych trati a zastavok a prepojenie na nadvazujucu dopravu. Vsetko sa to vraj deje, ale bez viditelnejsich vysledkov.
Chyba vsak aj odborne zadefinovanie strategie pre vybudovanie infrastruktury a nasledna realizacia zrychlenia hlavnych koridorov, dobudovanie primestskych trati a zastavok a prepojenie na nadvazujucu dopravu. Vsetko sa to vraj deje, ale bez viditelnejsich vysledkov.
Adamiš Miroslav Adamiš
riaditeľ
generálne riaditeľstvo pre preklad, Európska komisia
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Jednoznačne konkurencia a voľna súťaž by posunula kvalitu na vyššiu úroveň tak ako sa to dosiahlo aj v iných odvetviach. Najjednoduchšie by bola privatizácia a vytvorenie rovnakych podmienok pre všetkých dopravcov.
Jednoznačne konkurencia a voľna súťaž by posunula kvalitu na vyššiu úroveň tak ako sa to dosiahlo aj v iných odvetviach. Najjednoduchšie by bola privatizácia a vytvorenie rovnakych podmienok pre všetkých dopravcov.
Kudrocova Monika Kudrocova
Service delivery manager
HBE Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Kde nie je konkurencia niet sa preco snazit ... (monopol)
Kde nie je konkurencia niet sa preco snazit ... (monopol)
Hudec Oto Hudec
profesor
Ekonomická fakulta Technickej univerzity
Návrat štátnych IC vlakov Zo všetkého niečo. Korektná súťaž verejnej dopravy so súkromnou je ideálna.
Zo všetkého niečo. Korektná súťaž verejnej dopravy so súkromnou je ideálna.
Šimon Pavel Šimon
konateľ
Pavel Šimon, s.r.o., Liptovský Mikuláš
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Príchod a krátke zotrvanie RegioJetu zmenilo aspoň trochu kultúru slovenského štátneho dopravcu. Všetky ostatné možnosti (okrem "neviem") len situáciu zhoršujú.
Príchod a krátke zotrvanie RegioJetu zmenilo aspoň trochu kultúru slovenského štátneho dopravcu. Všetky ostatné možnosti (okrem "neviem") len situáciu zhoršujú.
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Zvýšenie kvality a rýchlosti dopravy.
Zvýšenie kvality a rýchlosti dopravy.
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Múdry Pavol Múdry
predseda správnej rady
IPI Slovensko
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Ak dominantný štátny dopravca nevie konkurovať cenovo a najmä kvalitou konkurencii, treba otvoriť trh konkurenčným dopravcom za rovnakých podmienok. A ak budú naďalej existovať tzv. vlaky zadarmo, tak u všetkých prepravcov.
Ak dominantný štátny dopravca nevie konkurovať cenovo a najmä kvalitou konkurencii, treba otvoriť trh konkurenčným dopravcom za rovnakých podmienok. A ak budú naďalej existovať tzv. vlaky zadarmo, tak u všetkých prepravcov.
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Nitschneider Peter Nitschneider
National Director JLL pre CEE region
JLL
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Lengyel Peter Lengyel
riaditeľ
Peter Lengyel - Education
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Aj keď je pravda, že vlaky zadarmo rozvíjajú železničnú dopravu, berú z nej kultúru cestovania a dôvod cestovať ľuďom, ktorí sa rozhodujú medzi autom a vlakom. Súkromní dopravcovia môžu na železnicu priniesť vzory efektívneho manažmentu, ktorý štátnej ZSSK chýba.
Aj keď je pravda, že vlaky zadarmo rozvíjajú železničnú dopravu, berú z nej kultúru cestovania a dôvod cestovať ľuďom, ktorí sa rozhodujú medzi autom a vlakom. Súkromní dopravcovia môžu na železnicu priniesť vzory efektívneho manažmentu, ktorý štátnej ZSSK chýba.
Krúpa Peter Krúpa
generálny riaditeľ
Hubert J.E.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Bahník Peter Bahník
Head of Leasing
P3 Logistic Parks
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Vlaky zadarmo, v ktorych sa cestuje sposobom podobnym ako pre rokom 1989, dohodobo stratove Cargo, zastarala infrastruktua a vlakove stanice, to je vysledok trvalej destrukcie prostredia, v ktorom zeleznicka doprava v rukach statu stratila schopnost ponukat zakaznikom sluzby na urovni EU. Nic zadarmo nefunguje dlhodobo a spolahlivo.
Vlaky zadarmo, v ktorych sa cestuje sposobom podobnym ako pre rokom 1989, dohodobo stratove Cargo, zastarala infrastruktua a vlakove stanice, to je vysledok trvalej destrukcie prostredia, v ktorom zeleznicka doprava v rukach statu stratila schopnost ponukat zakaznikom sluzby na urovni EU. Nic zadarmo nefunguje dlhodobo a spolahlivo.
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
Zuno Bank pre Slovensko a Česko
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Nič prekvapujúce. Obyčajná normálna konkurencia.
Nič prekvapujúce. Obyčajná normálna konkurencia.
Gažík Peter Gažík
generálny riaditeľ
O2 Slovakia
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Strýček Peter Strýček
generálny riaditeľ
Cofely východná Európa
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Zdoraznujem trhu, nie tejto parodie na trh, ktoru tu vytvara stat. Druhou castou je zapojenie vlakovej dopravy do integrovanej dopravy vacsich miest a hlavne rovoj na uzemi tychto miest tak, aby to zacalo davat zmysel.
Zdoraznujem trhu, nie tejto parodie na trh, ktoru tu vytvara stat. Druhou castou je zapojenie vlakovej dopravy do integrovanej dopravy vacsich miest a hlavne rovoj na uzemi tychto miest tak, aby to zacalo davat zmysel.
Pažitný Peter Pažitný
partner
Healthcare Consulting & Research Center
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kucer Peter Kucer
generálny riaditeľ
eD´ system Slovakia, s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Paška Peter Paška
primátor
mesto Galanta
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Jednoznačne pomôže zladenie jazdných harmonogramov autobusových a vlakových spojov, čo dnes absolútne absentuje.
Jednoznačne pomôže zladenie jazdných harmonogramov autobusových a vlakových spojov, čo dnes absolútne absentuje.
Malec Peter Malec
predseda predstavenstva
Budamar Logistics, a.s., Bratislava
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Zmena dopravnej politiky štátu. Bolo by dobré inšpirovať sa "vlakovými" lídrami. Vo Švajčiarsku funguje viacero konkurenčných dopravcov, ktorí sa orientujú v prvom rade na cestujúceho. Ten tak nemusí riešiť, akou farbou vlaku cestuje a či ho iná farba v prípojnej stanici počká. Veľkou výzvou je premena horských oblastí, napríklad tatranského regiónu na car free zóny, čo jednoznačne pomôže ekologickej vlakovej doprave. A v neposlednom rade zmena spôsobu regulácie poplatkov za využitie cestnej a železničnej infraštruktúry, ktorá by odstránila kamióny z ciest nižšej triedy a horských priechodov a zároveň priniesla viac zdrojov na rozvoj železničnej dopravy.
Zmena dopravnej politiky štátu. Bolo by dobré inšpirovať sa "vlakovými" lídrami. Vo Švajčiarsku funguje viacero konkurenčných dopravcov, ktorí sa orientujú v prvom rade na cestujúceho. Ten tak nemusí riešiť, akou farbou vlaku cestuje a či ho iná farba v prípojnej stanici počká. Veľkou výzvou je premena horských oblastí, napríklad tatranského regiónu na car free zóny, čo jednoznačne pomôže ekologickej vlakovej doprave. A v neposlednom rade zmena spôsobu regulácie poplatkov za využitie cestnej a železničnej infraštruktúry, ktorá by odstránila kamióny z ciest nižšej triedy a horských priechodov a zároveň priniesla viac zdrojov na rozvoj železničnej dopravy.
Bláha Petr Bláha
podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ
Duslo, a.s.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Jedině konkurenční prostředí napomůže a může být hnacím motorem pro zlepšování stavu a snižování nákladovosti které napraví nerovnovážný stav způsobený různými dotacemi či subvencemi a u osobní přepravy rozhodně nepomůže že bude "něco" zadarmo. Na světě dnes není nic zadarmo a právě naopak pokud je - tak si toho nikdo neváží a podle toho k tomu taky přistupuje!
Jedině konkurenční prostředí napomůže a může být hnacím motorem pro zlepšování stavu a snižování nákladovosti které napraví nerovnovážný stav způsobený různými dotacemi či subvencemi a u osobní přepravy rozhodně nepomůže že bude "něco" zadarmo. Na světě dnes není nic zadarmo a právě naopak pokud je - tak si toho nikdo neváží a podle toho k tomu taky přistupuje!
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
Neviem /nevyjadrujem sa / iné
Dula Radúz Dula
člen predstavenstva
Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Vlaky v SR využívam minimálne. Domnievam sa, že čisto z ekonomického pohľadu, by bolo najlepším riešením, keby štát dotoval nejakú základnú sieť,o ktorú by dopravcovia súťažili. Nemáme štátne taxíky, štátneho leteckého prepravcu a prakticky už ani štátneho autobusového prepravcu. Riešenia štátnych stratových železníc, ktoré hospodária rovnako ako nemocnice, ci bane sú socialistickou fatamorgánou.
Vlaky v SR využívam minimálne. Domnievam sa, že čisto z ekonomického pohľadu, by bolo najlepším riešením, keby štát dotoval nejakú základnú sieť,o ktorú by dopravcovia súťažili. Nemáme štátne taxíky, štátneho leteckého prepravcu a prakticky už ani štátneho autobusového prepravcu. Riešenia štátnych stratových železníc, ktoré hospodária rovnako ako nemocnice, ci bane sú socialistickou fatamorgánou.
Flimel Richard Flimel
predseda predstavenstva
JOJ Media House
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Willmann Richard Willmann
riaditeľ
crooce.com
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Strapko Richard Strapko
generálny riaditeľ
Aegon Životná poisťovňa, a.s., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Ako vo väčšine odvetví, i v prípade vlakovej dopravy je zdravý konkurenčný boj najlepším motorom zmien a inovácií v prospech zákazníka. Rôzne formy dotácie zo strany štátu či EÚ nie sú dlhodobým ani trvalo udržateľným riešením.
Ako vo väčšine odvetví, i v prípade vlakovej dopravy je zdravý konkurenčný boj najlepším motorom zmien a inovácií v prospech zákazníka. Rôzne formy dotácie zo strany štátu či EÚ nie sú dlhodobým ani trvalo udržateľným riešením.
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kopál Róbert Kopál
riaditeľ
AOCP
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Zdravá konkurencia je najlepší predpoklad tak na rozvoj ako aj lepšie služby
Zdravá konkurencia je najlepší predpoklad tak na rozvoj ako aj lepšie služby
Kučák Roman Kučák
managing partner
Anodius
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Hyperloop... :))
Hyperloop... :))
Vlček Roman Vlček
predseda predstavenstva
Slovenská Asociácia správcovských spoločností
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Aby ti čo to môžu ovplyvniť mysleli v prvom rade na cestujúcich .
Aby ti čo to môžu ovplyvniť mysleli v prvom rade na cestujúcich .
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Liberalizácia osobnej dopravy, férové tendre na dotácie dopravy z verejných zdrojov, nahradenie bezplatného plošného cestovania vybraných skupín obyvateľstva menej rozšafným ale adresnejším príspevkom.
Liberalizácia osobnej dopravy, férové tendre na dotácie dopravy z verejných zdrojov, nahradenie bezplatného plošného cestovania vybraných skupín obyvateľstva menej rozšafným ale adresnejším príspevkom.
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Verešvársky Stanislav Verešvársky
výkonný riaditeľ
Danubiatel, a.s., Bratislava
Eurofondové dotácie pre štátneho dopravcu A myslím si to nie preto, že by som bol názoru, že štátne podniky sú spravované dobre a efektívne, skôr naopak. Ale ten dôvod spočíva v tom fakte, že pre bežného cestujúceho vlakom najviac pomôže ak vlaky budú čisté, moderné a budú chodiť načas a spoľahlivo. Ale nielen na trase Bratislava - Košice, kde je to lukratívne a rentabilné pre súkromných prepravcov, ale aj na lokálnych trasách - teda všade, kde ľudia potrebujú cestovať a vlak je tam efektívny. A do tratí, súprav a infraštruktúry treba investovať, čo je pre súkromných prepravcov "nie vždy efektívne".
A myslím si to nie preto, že by som bol názoru, že štátne podniky sú spravované dobre a efektívne, skôr naopak. Ale ten dôvod spočíva v tom fakte, že pre bežného cestujúceho vlakom najviac pomôže ak vlaky budú čisté, moderné a budú chodiť načas a spoľahlivo. Ale nielen na trase Bratislava - Košice, kde je to lukratívne a rentabilné pre súkromných prepravcov, ale aj na lokálnych trasách - teda všade, kde ľudia potrebujú cestovať a vlak je tam efektívny. A do tratí, súprav a infraštruktúry treba investovať, čo je pre súkromných prepravcov "nie vždy efektívne".
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Akékoľvek podnikanie má zmysel, ak dlhobo platia stanovené regule, ak sa podnikateľ nemôže spoľahnúť na existujúce pravidlá, ak je mu nariadené, že a niektoré služby nebude mať zaplatené, ale uloží mu to zákon, ak nové podnmienky znižujú profit firiem, potom mnohí podnikatelia sú znechutení s strácajú chuť podnikať. Vlaková doprava je na tom rovnako, pretože stráca veľký počet v minulosti platicich penzistov, dnes neplaiacich ale možnosti cestovať využívajú viac ako kedykoľek v minulosti.
Akékoľvek podnikanie má zmysel, ak dlhobo platia stanovené regule, ak sa podnikateľ nemôže spoľahnúť na existujúce pravidlá, ak je mu nariadené, že a niektoré služby nebude mať zaplatené, ale uloží mu to zákon, ak nové podnmienky znižujú profit firiem, potom mnohí podnikatelia sú znechutení s strácajú chuť podnikať. Vlaková doprava je na tom rovnako, pretože stráca veľký počet v minulosti platicich penzistov, dnes neplaiacich ale možnosti cestovať využívajú viac ako kedykoľek v minulosti.
Mezírka Tomáš Mezírka
Country Manager
Atradius Credit Insurance N.V., pobočka poisťovne z iného členského štátu
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Nemusíme chodit daleko, stačí se podívat do České republiky, kde s výjimkou "vlaků zadarmo" placených z daní všech ostatních, byla situace stejná. Po otevření trhu se především kvalita cestování, ale I ceny dostaly na úroveň, kdy raději člověk využije vlak než auto - je to rychlejší a nejste unaveni z řízení.
Nemusíme chodit daleko, stačí se podívat do České republiky, kde s výjimkou "vlaků zadarmo" placených z daní všech ostatních, byla situace stejná. Po otevření trhu se především kvalita cestování, ale I ceny dostaly na úroveň, kdy raději člověk využije vlak než auto - je to rychlejší a nejste unaveni z řízení.
Osuský Tomáš Osuský
generálny riaditeľ
Hollen, s.r.o., Bratislava
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Verím, že slobodné, spravodlivé a otvorené podnikateľské prostredie prinesie najväčší prínos pre zákazníkov v akomkoľvek segmente. Keď to zafungovalo v telekomunikáciách, tak to zafunguje aj v železničnej doprave. Akákoľvek politicky motivovaná deviácia, ako "vlaky zadarmo" nás všetkých budú stáť v konečnom dôsledku veľmi veľa peňazí.
Verím, že slobodné, spravodlivé a otvorené podnikateľské prostredie prinesie najväčší prínos pre zákazníkov v akomkoľvek segmente. Keď to zafungovalo v telekomunikáciách, tak to zafunguje aj v železničnej doprave. Akákoľvek politicky motivovaná deviácia, ako "vlaky zadarmo" nás všetkých budú stáť v konečnom dôsledku veľmi veľa peňazí.
Kalivoda Tomáš Kalivoda
riaditeľ
Groupama poisťovňa, a.s.
Otvorenie trhu konkurenčným dopravcom Zrušenie nesystémových vlakov zadarmo a presmerovanie ušetrených prostriedkov radšej do systémovej podpory sociálne slabších spoluobčanov. Za prvé to vyrovná konkurenčné podmienky pre štátnych aj neštátnych prepravcov a zvýši atraktivitu segmentu vlakovej prepravy aj pre neštátne podnikateľské subjekty. Za druhé vyššia konkurencia vo vlakovej preprave povedie k vyššej kvalite služieb, ale aj k nižším cenám pre všetkých. A do tretice štát podporí aj tých občanov v núdzi, ktorí dopravu vlakom vôbec nevyužívajú, alebo využívať nevedia a podporu od štátu by si tiež zaslúžili.
Zrušenie nesystémových vlakov zadarmo a presmerovanie ušetrených prostriedkov radšej do systémovej podpory sociálne slabších spoluobčanov. Za prvé to vyrovná konkurenčné podmienky pre štátnych aj neštátnych prepravcov a zvýši atraktivitu segmentu vlakovej prepravy aj pre neštátne podnikateľské subjekty. Za druhé vyššia konkurencia vo vlakovej preprave povedie k vyššej kvalite služieb, ale aj k nižším cenám pre všetkých. A do tretice štát podporí aj tých občanov v núdzi, ktorí dopravu vlakom vôbec nevyužívajú, alebo využívať nevedia a podporu od štátu by si tiež zaslúžili.
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
Neviem /nevyjadrujem sa / iné Otázka je položená mierne sugestívne, z ponúknutých možností sa totiž okamžite akoby sama ponúka možnosť "otvorenie trhu konkurenčným dopravcom". Ani to však nemusí samo o sebe stačiť. Vlaky sa môžu rozvíjať len vtedy, keď v nich budú cestujúci. Ale tí, aby sa vzdali cestovania autom, potrebujú napríklad v každom meste, v ktorom z vlaku vystúpia a cieľ ich cesty je stále vzdialený, dostatočné a atraktívne napojenie mestskej hromadnej dopravy na vlakovú. Aby sa bez auta neocitli vo vzduchoprázdne.
Otázka je položená mierne sugestívne, z ponúknutých možností sa totiž okamžite akoby sama ponúka možnosť "otvorenie trhu konkurenčným dopravcom". Ani to však nemusí samo o sebe stačiť. Vlaky sa môžu rozvíjať len vtedy, keď v nich budú cestujúci. Ale tí, aby sa vzdali cestovania autom, potrebujú napríklad v každom meste, v ktorom z vlaku vystúpia a cieľ ich cesty je stále vzdialený, dostatočné a atraktívne napojenie mestskej hromadnej dopravy na vlakovú. Aby sa bez auta neocitli vo vzduchoprázdne.

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní