Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Test BMW 225xe Active Tourer hybrid: Mestský frajer

17.05.2017 | Ľuboš Mistrík | © 2017 News and Media Holding

Na prvý dojem je 2 Active Tourer odlišný. Nielenže zvonka je to zrazu malá dodávka, čo zarytí nadšenci BMW nezvládajú, ale aj vnútri čakajú prekvapenia. Namiesto klasického joysticku radiacej páky automatu tradičný volič, odlišné páčky pod volantom a nové tvary palubnej dosky. Akoby BMW chcelo Active Tourer zaradiť do segmentu kamsi nižšie. Ale nepodarilo sa mu to, aj vďaka hybridnému pohonu je dojem z neho stále drahý a hodný prémiovej značky.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Prečo malá dodávka?

BMW 2 Active Tourer nebudem odsudzovať. Jediná polemika je o jeho názve, keďže podľa logiky označovania by sa malo nazývať 1, pretože párne čísla sú vyhradené pre športové modely. Tiež ide o praktickú novinku inak športovej značky, ale je to logická odpoveď na model B od Mercedesu. Možno je len otázkou času, kedy sa dočkáme odpovede aj na štandardné úžitkové dodávky alebo rovno nákladné autá.

Napriek všetkému nemá prakticky stavaná dvojka ľahkú úlohu. Musí skĺbiť predstavy fanúšikov o dostatočne športovom a radostne jazdiacom aute spolu s otáznikmi nových vlastníkov ohľadom priestrannosti a praktickosti. Zároveň musí jej vzhľad rešpektovať históriu značky. Je to akoby sme od šálky rannej kávy chceli, aby bola zdravá ako pomarančový fresh a zároveň urobila večer náladu v bare ako kvalitná whisky.

BMW 225xe Active TourerZdroj: BMW

Ako zvláda byť dobrým BMW?

Na prvý pohľad slušne. Vzhľadovo Active Tourer jednoznačne radím do rodiny značky, zároveň dáva svojou dodávkovou líniou najavo praktickú stránku. Posadenie sa dnu síce prináša niektoré prekvapenia oproti konzervatívnym interiérom BMW, ale inak je to klasika, tvary budíkov, logické a roky nemenné umiestnenie ovládacích prvkov.

Spolu s bohatou výbavou v podobe adaptívnych LED svetiel, slušne hrajúcim audiosystémom, hladko radiacou osemstupňovou prevodovkou a najmä utlmením všetkých hlukov nahráva vysokej kúpnej cene cez 50-tisíc eur za testovaný kus.

Nehovoriac o jazdných vlastnostiach. Testovaný kus má pohon všetkých štyroch kolies, a tak jazdí rovnako dobre ako jeho súrodenci. V zákrutách sa nenakláňa, riadenie je ostré a štrikovanie sa ľubovoľným horským priesmykom je radosť. Vďačí za to aj tvrdšiemu podvozku, ktorý je zasa kompromisom voči pohodliu.

BMW 225xe Active TourerZdroj: BMW

Je rodinnou dodávkou?

Má vyššiu stavbu, priestoru nad hlavou je dostatok aj pozícia vnútri je vysoká. Zadné sedadlá sú posuvné, a tak sa možno dobrovoľne rozhodovať medzi pohodlím detí vzadu alebo batožiny. Tiež možno druhý rad sklopiť v pomere 1/3, čo prispieva k praktickosti. Odkladacích priestorov je vnútri dosť.

Pochybnosti mám však o samotnej veľkosti Active Tourer. Ak by mal slúžiť ako skutočná dodávka, potrebuje o sto až dvesto litrov väčší kufor a ďalšie praktické detaily. Kde je sklápanie sedadiel z kufra, zásuvky a skrinky? Tvrdší podvozok neprispieva k pohodliu, i keď vďaka utlmeniu hlukov zvonku i nerovností je pocitovo pohodlnejší.

V niekdajšom teste 2-ky som napísal, že mohlo byť pokojne viac Transitom než BMW, čo platí. Pre potreby rodín s deťmi ale Mníchovčania medzičasom uviedli Gran Tourer s predĺženým kufrom, ktorý ich radosti a strasti splní hladko. Active Tourer tak ostáva vyhradený pre dvojicu najviac s jedným malým dieťaťom. Vďaka tomu konečne dáva jednoznačný zmysel.

Neprehliadnite

A čo ten hybrid?

Práve pre aktívnu dvojicu tráviacu veľkú časť života v meste dochádzaním do práce alebo večerným programom je najvhodnejšia takáto kombinácia. BMW použilo recept z ostatných svojich hybridov spájajúcich elektromotor s benzínovým. Spaľovací zmenšila, v tomto prípade je tu 1,5-litrový trojvalec. A chýbajúce výkony má nahrádzať práve 88-koňový elektromotor. Spolu tak má 225 koní.

Je to cítiť. Benzín poháňa len predné kolesá, elektromotor zase zadné a keď sa spoja, z 2-ky je štvorkolka. Rozbehnutie z miesta je pôsobivé a rovnako aj jazdné výkony vo vyšších rýchlostiach. Trojvalec je s výnimkou vyslovene studeného štartu azda ten najlepšie odhlučnený a kultivovaný. Je mimoriadne tichý a pritom zatiahne na svoj počet valcov viac než slušne.

Systém pohonu možno zvoliť tlačidlom alebo to ponechať na rozume samotného auta. Vtedy dostávam inteligentný a tichý hybrid, kedy o prepnutí medzi jednotlivými pohonmi vôbec neviem. Je to typický BMW prístup – namiesto gýčového kričania „ja som hybrid“ všetko riadi sám a takmer nebadateľne.

BMW 225xe Active TourerZdroj: BMW

Koľko to vydrží na elektrinu?

Reálny, nie udávaný, elektrický dojazd na elektrinu je niekde okolo 20 kilometrov. Preto rovnako pre 2 Active Tourer, ako aj pre iné hybridy platí, že sú ideálne v prípade, ak ich večer po príchode domov nabijete a na druhý deň jazdíte mestské trasy prakticky zadarmo a v úplnej tichosti, čo tiež prispieva k drahému vnímaniu jazdy.

Nabíjať síce možno aj na verejných staniciach, ale nepôjde to rýchlonabíjačkou, takže na plných 100 percent to potrvá približne dve hodiny, rovnako ako v domácej sieti. BMW dodáva auto s dvoma rôznymi druhmi káblov, pre verejné siete aj domáce nabíjanie.

Mínusom je výrazné zmenšenie nádrže, ktoré znamená benzínový dojazd len niekde na úrovni najviac 400 km. Na dlhšie cesty tak bude otravné časté tankovanie. Ani v oblasti dlhodobej kombinovanej spotreby sa nekonajú zázraky. Dosiahol som 5,8 litra na 100 km, čo je obdobné číslo, ako by dosiahol lacnejší diesel.

BMW 225xe Active TourerZdroj: BMW

Verdikt

BMW 2 Active Tourer obháji všetky kompromisy, ktoré musí pre úspech dosiahnuť, ale s vedomím, že pre účely rozrastenej rodiny je tu verzia Gran Tourer. Stále má kultivovanú a zábavnú jazdu BMW, draho a kvalitne zariadený interiér spolu s bohatou príplatkovou výbavou. Otázku či zvoliť hybrid alebo diesel však nemožno prehnať cez Excel, lebo výsledok bude pravdepodobne negatívny. Ostáva skôr imidžovou alternatívou určenou najmä do miest s vedomím absolútne tichej a komfortnej jazdy.

Plusy Mínusy
kultivovaná jazda na elektrinu menší kufor
drahý prémiový pocit z MPV slabý dojazd
výborne vybavené
jednoducho fungujúci hybrid

BMW 225xe Active TourerZdroj: BMW

Technické údaje BMW 225xe iPerformance Active Tourer
Parameter Hodnota
Motor 1,5 benzín + elektromotor
Benzín - Výkon (kW (k) pri ot/min) 100 (136) pri 4400
Elektrina - Výkon (kW (k) pri ot/min) 65 (88)
Benzín - Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 220 pri 1250-4300
Elektrina - Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 150
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 6,7
Spotreba - kombinovaná (l/100 km) 2,1
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra (l) 468
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1735
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4342/1800/1586
Cena (eur s DPH) úplný základ 25 400; tento kus 52 713
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy BMW, hybrid, TREND.sk Auto test