Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Test BMW R 1250 GS: Zvyknime si na nové číslo aj farby

21.10.2019, 11:00 | Ľuboš Mistrík | © 2019 News and Media Holding

Ak porovnáme trhový podiel áut značky Škoda na slovenskom trhu za posledné roky s podielom veľkých motoriek BMW GS na európskom motorkovom koláči, asi bude podobný. Nepočítajúc tisícky ubzučaných skútrov v južanských krajinách, asi žiadny iný dvojkolesový stroj nemožno stretnúť na dlhých cestách po Európe viac než práve veľké GSo. Práve prešlo veľkou zmenou, kde sa nielen zvýšil objem legendárneho boxer dvojvalca, ale aj dostalo nové farby.

  • Tlačiť
  • 4

Červeno-biela kombinácia so zlatými kolesami je pre mňa trochu rozporuplná vzhľadom na typické sfarbenie konkurenčnej Honda Africa Twin. ale nové veľké cestovné enduro od BMW len podľa farby je veľká skratka a nemožno ju takto zavrhnúť.

V skutočnosti je GSa na prvý pohľad rovnaká ako predtým. Má svalnatú kapotáž, veľký predný štít, škuľavé predné svetlo aj vysoko vystúpený predný blatník. Dizajn je rovnako nezameniteľný už roky, a tak nikto, kto tento stroj doteraz odmietal, svoj názor nezmení. Ale nová technika a fungovanie motora môže byť dôvodom prečo sa kontroverzný vzhľad preniesť a naplno oceniť vlastnosti GSy.

BMW R 1250 GSZdroj: TREND

Dnes zaberá o niečo lepšie odspodu, i keď 135-koňový boxer má ten svoj typický ležérny a trochu uhučaný prejav. Je to ako unavený bernardín rozvaľujúci sa na terase pri večernom slnku. Keď ho vyženiete von zo záhrady, len sa pozrie – „ozaj musím?“ A potom sa rozbehne naplno. Toto cestovné BMW má tiež prejav akoby sa mu nechcelo, no v skutočnosti má sily za dvoch. Vibrácií v nízkych otáčkach je o čosi menej ako minulé leto.

A je minimálne rovnako pohodlná ako predtým. Dlhé cesty sú radosťou porovnateľnou takmer s autom, GSa sa nekníše, nefúka na nej a spoza veľkých riadidiel sa jej rýchlosť ani nezdá. Dlhé tiahle zákruty prechádzam s istotou a rýchlosťami vyššími než na iných cestovných strojoch. BMW v tejto generácii ešte o čosi posilnilo komfort na palube.

BMW R 1250 GSZdroj: TREND

Prispieva k nemu prirodzene aj bohatá výbava – vyhrievané riadidlá, tempomat, LED svetlo, za príplatok aj s hmlovkami a obrovská trojica kufrov. A k tomu veľký prehľadný a kvalite graficky vyrobený displej s uhlopriečkou 6,5 palca ukazujúci snáď úplne všetko. K nemu si možno objednať aj detinsky spracovanú navigáciu.

S novou BMW R 1250 GS mám len jediný problém. Už jej predchodca, najmä vo verzii Adventure vydanej prakticky len sezónu dozadu bol taký dobrý, že nevidím veľký dôvod ho meniť. Priame presadnutie z jedného stroja na druhý by určite ukázalo rozdiely, ale BMW to dokázalo už vlani a tento rok len pokračuje v evolúcii. Ak jej prepáčite vzhľad, lepší cestovný stroj asi nenájdete.

Neprehliadnite

Plusy Mínusy
pohodlie na dlhé cesty málo viditeľných zmien oproti predošlej 1200ke
sila, keď ju treba
bohatá výbava
terénne schopnosti

BMW R 1250 GSZdroj: TREND

Technické údaje BMW R 1250 GS
Parameter Hodnota
Motor 1254 ccm
Výkon (kW (k) pri ot/min) 100 (136) pri 7 750
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 143 pri 6 250
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) n
Spotreba - dosiahnutá (l/100 km) 4,75
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem palivovej nádrže (l) 20
Pohotovostná hmotnosť (kg) 249
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 2207/952/1430
Cena (eur s DPH) úplný základ od 16 200 €
  • Tlačiť
  • 4

Tagy BMW Motorrad, TREND.sk Moto test