Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Test BMW X6 M: Profesor fyziky

08.07.2015, 05:40 | Ľuboš Mistrík | © 2015 News and Media Holding

Fyziku som nikdy nemal rád. Síce vždy lepšie než chemické vzorce alebo čeľade článkonožcov, aj tak prírodné vedy neboli moja silná stránka. No aj keby som poznal náročné matematické vzorce, BMW X6 M všetko naučené o sile, prítlaku, ťažisku a preťažení popiera. Toto auto by mohlo dostať Nobelovu cenu za prepisovanie fyzikálnych zákonov.

  • Tlačiť
  • 0

Nepochopiteľný grip

Ako inak si vysvetliť, že na horskom priesmyku naháňam upravené EVO X a pritom so spolujazdcom rozoberáme ako sa darí rodinám? Alebo keď v nasledujúci horúci deň s dobre nastavenou klimatizáciou a príjemným hudobným podmazom bez väčších problémov naháňam motorkára? Žiadneho jogurťáka, tento chlap na superšporte Ducati je v zákrute naklopený ako Valentino Rossi.

BMW X6 M v jeho spätných zrkadlách je pritom nezmyselne veľké a s váhou cez 2 300 kg pribraté ako predseda klubu fanúšikov McDonalds. Je neprehliadnuteľné – rozšírené nárazníky s množstvom otvorov, krídelko na kufri, štvorica výfukov a hlavne tá úžasná farba. Všetko pôsobí brutálne a dáva svetu jednoznačne najavo, kto je tu pánom. Každý na ceste je váš podriadený.

BMW X6 MZdroj: Imagine Motion

Ale to, ako funguje v zákrutách a drží na ceste je mimo môjho chápania. S touto veľkosťou jednoducho nemá právo lietať vzduchom na horizontoch (odskúšané), takto tvrdohlavo sa držať žiadanej stopy a pritom jeho 575 koní pri akejkoľvek rýchlosti tlačí hlavu do sedadla.

Nie je to nuda?

Môže sa zdať, že kombinácia obrovskej masy, pohonu všetkých štyroch kolies a luxusnej kabíny je nudná. Pravda, od riadenia nejde žiadna spätná väzba a zrýchlenie na stovku za 4,2 sekundy je trochu odťažité. Vnímanie rýchlosti celkovo je vzdialené, X6 M sa dostane na cifry ohrozujúce vlastníctvo vodičského preukazu s takou ľahkosťou, ako vládna strana vyhráva voľby.

BMW X6 MZdroj: Imagine Motion

Ale atmosféra drahou kožou obšitej kabíny v spojení s hutným zvukom dvakrát prepĺňaného osemvalca a práskaním biča pri každom radení dvojspojkovej prevodovky nahor je tým, čo mu dáva vagón charakteru. Cítite sa ako futbalová hviezda s pretekárskou dušou.

Vypočujte si zvuk BMW X6 M:

Po prvých kilometroch za volantom sa už nebojím vletieť do zákruty rovnako rýchlo ako na malom hothatchi alebo silnej štvorkolke. X6 M dáva obrovskú istotu a vysoké ťažisko zasa pridáva netušené výhody - pri ostrej jazde vidíte poza horizonty a vďaka prehľadu ponad autá predbiehate aj tam, kde by ste sa inak neodvážili. Obrovská tyrkysová hmota rútiaca sa vpred robí veľké divadlo.

BMW X6 MZdroj: Imagine Motion

Bože, tie naše cesty sú úzke. Keď si ale za volantom zvyknete, toto BMW nie je nedotáčavé, jednoducho ide tam, kde mieri volant a po pár sto kilometroch sa už ani nezdá také veľké. No na brzdy treba poriadne dupať a pri rýchlej jazde z kopca smerom nadol už fyziku neoklame. Zvoľňujem a nechávam ho vychladiť. Keď zastavím na križovatke, auto je v oblaku horúceho vzduchu.

Krotké

Pri každodennom používaní sa mení na krotké luxusné BMW. Všetky nastavenia do komfortného režimu a Mko plavne prekonáva tisícky kilometrov. Je o niečo tvrdšie, ale stále komfortné a maximálne vybavené. V skratke – panoramatický pohľad, automatické parkovanie, dovieranie dverí, krásne športové sedadlá, dotykový ovládač iDrive, nočné videnie a mnohé ďalšie.

BMW X6 MZdroj: Imagine Motion

Cestovateľské chute by nemala limitovať ani spotreba. Pri výletnom tempe po slovenskom vidieku dosiahla 10,5 litra na 100 km a vďaka obrovskej nádrži tak na jedno tankovanie prejdete aj 600-700km.

Ale každé pridanie, každé prasknutie bičom pod plnou záťažou uberá desiatky kilometrov. Horný strop je neobmedzený, dlhodobou jazdou, z ktorej tak dve tretiny tvorila športová som dosiahol 20,4. A hoci nepotrebujete ísť stále 200, to zrýchlenie a zvuk si chcete užívať na každom kilometri.

BMW X6 MZdroj: Imagine Motion

Verdikt

Po výraznom a brutálnom bodykite, hutnom zvuku a prudko návykovom zapraskaní pri radení je na BMW X6 M najfascinujúcejšie popieranie svojich rozmerov a nadváhy. Neveriacky som pozeral, že sa bez problémov držím skúsených jazdcov na skutočne športových strojoch. Jazda v tomto aute, nech sa môže okruhové SUV zdať akokoľvek nezmyselné, je nepochopiteľná, jednoducho nemá právo jazdiť tak dobre. Úplne prepisuje učebnice fyziky.

Plusy Mínusy
zvuk motora imidž X6
nekonečný záťah menej miesta vzadu
jazdné vlastnosti v zákrutách veľkosť nedokáže úplne zamaskovať
luxusný interiér a výbava
športové sedadlá
drsný Mkový bodykit

BMW X6 MZdroj: Imagine Motion

Technické údaje BMW X6 M
Parameter Hodnota
Motor 4,4 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 423 (575) pri 6000-6500
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 750 pri 2200-5000
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 4.2
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 14,7/9/11,1
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 580/1525
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2340
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4909/1989/1689
Cena (eur s DPH) úplný základ 118 500; tento kus 142 780
  • Tlačiť
  • 0

Tagy BMW, TREND.sk Auto test

Diskusia (0 reakcií)