Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Test Honda CB650F: Priateľská a zároveň ostrá

09.08.2017, 05:00 | Ľuboš Mistrík | © 2017 News and Media Holding

Keď mi po prvýkrát Honda jemne šmykne zadkom pri brzdení a podraďovaní v nájazde do ostrej zákruty, trochu ma vyplaší. Postupne si to ale užívam a inak už prakticky ani nebrzdím. Veď na vzájomné spoznanie sa máme stovky kilometrov – malého naháča CB650F som vzal na to najsvätejšie miesto - preteky Moto GP do Brna. Jazdia tu identické motorky – štvorvalce zhruba podobnej kubatúry. Vlastne, takmer identické. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Jediná vo svojej triede

Dlhé roky vylepšovaný naháč od Hondy dostal zopár noviniek aj tento rok. Má o niečo krajšie a ostrejšie tvary, zopár koní navyše a napríklad aj full LED svetlá. So štyrmi valcami v tejto kubatúre a odhalenej triede ostáva unikátom aj bez zmien. Všetci ostatní jazdia s dvojvalcami. 

A že to cítiť. CB650 je ostrejšia ako jej priami konkurenti a keď ju po nejakom spoločne strávenom čase prvýkrát roztočím nad 8-tisíc otáčok, predstavujem si, ako sa cítia jazdci, keď tu naklopení až po zem krúžia po charizmatickom brnianskom okruhu schovanom uprostred lesov.

Honda CB650FZdroj: Ľuboš Mistrík

Honda má 91 koní a 64 Nm. Pri váhe 208 kg, po prepočítaní pomeru výkon/hmotnosť je to akoby vaša Octavia mala koní 600... Oproti konkurenčným dvom valcom ju treba trochu viac vytočiť, ale má dostatok sily na bežné presuny aj v nízkych otáčkach. Zvuk jej štyroch valcov je ale nezameniteľný najmä okolo 10-tisíc. Vtedy znie nasrdene ako superšport, i keď pre dokonalý zážitok to chce špeciálnejší výfuk.

Radosť vyraziť

Pri pohľade na ňu si to priamo pýta jazdenie. Ostré hrany skromnej kapotáže oholenej od sesterskej CBR650F, minimalistické sedadlo, pod ktoré sa nevojde prakticky nič, štyri nerezové potrubia. V spätnom zrkadle je široká a rovnaký dojem budí aj pre jazdcov za ňou.

Honda CB650FZdroj: Ľuboš Mistrík

Najlepšie sa cíti v meste a na zakrútených cestách za mestom. Napriek vyššej váhe je postavená obratne a hravo. Naklápa sa s radosťou a kontrolovane, samozrejme pokiaľ si jazdec dovolí. A v zákrutách drží, či ide o ostrý a pomalý vracák alebo rýchlu tiahlu cestu uprostred poľa.

Len sa treba pripraviť na silný protivietor ako vo všetkých strojoch tejto kategórie. Široká stavba a dobre posadené riadidlá však umožňujú CB650F chytiť tak, že ju jazdec cíti celým telom. Pôsobí dôverne a v prípade potreby aj pokojne, o čom som sa presvedčil pri 150-kilometrovej ceste domov, kedy ľahké mrholenie striedal prudký lejak.

Honda CB650FZdroj: Ľuboš Mistrík

A čo komfort

Pohodlie je priamo úmerné „nahatej“ stavbe. Okrem nutnosti zmieriť sa s vetrom treba pri dlhých jazdách pravidelnejšie precvičovať nohy. Ale stačí krátka pauza a Honda je pripravená zdolať ďalšie stovky kilometrov.

Len budíky považujem za príliš obyčajné, i keď dostatočne prehľadné. Chýba len ukazovateľ zaradenej rýchlosti či možnosť nastaviť spojkovú páčku, ktorá vyžaduje dlhé prsty. Priemerná kombinovaná spotreba dosiahla 5 litrov na 100 kilometrov.

Honda CB650FZdroj: Ľuboš Mistrík

Verdikt

Najnovšia Honda CB650F neprichádza s dramatickými zmenami, je evolúciou toho, čo tu je už dlhé roky. Prakticky jediný štvorvalec v triede ale ani väčšie zmeny nepotrebuje a naďalej poteší hlavne odvážneho začínajúceho alebo jazdca vycvičeného už z menších kubatúr.

Plusy Mínusy
ostrý charakter motora zvuk mohol byť ešte lepší
pútavý dizajn chýba ukazovateľ zaradenej rýchlosti
ľahkosť ovládania

Honda CB650FZdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Honda CB650F
Parameter Hodnota
Motor 649 ccm
Výkon (kW (k) pri ot/min) 67 (91) pri 11000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 64 pri 8000
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) n
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 4,76
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem palivovej nádrže (l) 17,3
Pohotovostná hmotnosť (kg) 208
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 2110/775/1120
Cena (eur s DPH) 7 590
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Honda, test motorky, TREND.sk Auto test

Diskusia (0 reakcií)