Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Test Honda CR-V Hybrid: Zjav medzi rodinnými SUV

06.06.2019 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (14 reakcií) Pravidlá diskusie

07.06.2019 | EuroSMS

To je teda zjav :) Taku hrozu vie postavit hociktory narod z tej casti sveta. Je naozaj neprekonatelna jesitnost si priznat, ze dizajn robit nevieme, slusne poprosime Talianov alebo Francuzov a nechame ich tvorit.

10.06.2019 | BrunoBruno

Ty si teda "zjav" :-) Dizajn je samozrejme subjektívna vec. Zjavne Tebe sa nepáči. Avšak CR-V je dlhodobo jedno z najpredávanejších áut svojej kategórie a nová sa od starej zas tak moc nelíši, takže ten dizajn obecné asi nebude taký zlý.
Zrejme si fanda talianskych či francúzskych áut. Časté návštevy servisu Ti umožňujú kochať sa nad šikovnosťou ich dizajnérov...

11.06.2019 | PaloK

Velmi zvlastne auto, technicky. A kde je ten staly prevod? Pretoze auto pouziva CVT prevodovku.
Benzin -> staly prevod -> CVT -> elektromotor? Alebo
Benzin -> elektromotor -> staly prevod -> CVT?
Spotrebu to ma relativne zaujimavu odhliadnuc od vysokej ceny auta a nakladov na riesenie problemov, ktore sa vyskytnu po 200.000km.

11.06.2019 | Truhlik999

benzinovy motor tu funguje ako generator pre elektromotor.
nabuja baterkum, ktora pohana el motor.

Mohlo by to fungovat, ale problem je mala baterka.
V meste to teda celkom pojde (a tam je to aj urcene - v principe ako mamauto na vozenie deti do skoly),
Na dialnici je spotreba el vysoka = generator nestaci dobijat baterku.
Preto na dialnici spalovaci motor (generator) pohana auto priamo = vysoke otacky, vysoka spotreba, nizka ucinnost.

Toto je auto robene pre americke mesta - tam fungovat moze.

Na dialnicu v EU si to kupi len cisty blazon.

11.06.2019 | PaloK

Aký priamy prevod? To auto používa CVT prevodovku. Ak vie prepínať zdroj pohonu z elektromotora na benzín, tak tam musí byť nejaká spojka/rozdeľovač.

Samozrejme, že pri vysokých rýchlostiach NEpoháňa benzín kolesá stálym prevodom! Pri pneumatikách 235/60/R18 a rýchlosti 130km/h máš len 942 otáčok kolesa za minútu. To neutiahne ani ten najukrutnejší bavorský 6 valcový traktor, po akom Kanala túži v zelenej metalíze.

Nezdá sa nikomu zvláštne, že spaľovací motor s účinnosťou maximálne 40% má poháňať elektromotor (ktorý má cca 90% účinnosť)?

Podľa ňna je ten pohon veľmi zvláštne vyskladaný, môže byť efektívny, ale rozhodne je komplikovaný. Vyzerá to byť prevzaté z modelu Accord Hybrid, ktorý tiež používa e-CVT prevodovku a dva elektromotory (alebo elektromotor a generátor).

11.06.2019 | Truhlik999

nepoznam detaily, ale samozrejme, ze nejaka prevodovka tam musi byt - prave pre malu kapacitu byterky a maly vykon elektromotora - ktory by na velku zataz nestacil.

Ako som pisal, myslim, ze aj dizajn aj pohon sa riesil pre severnu ameriku - kde to moze byt dostatocne, pre europske pomery je to absolutne nevyhovujuci system.

11.06.2019 | Martin Masarik

Choďte si urobiť skúšobnú jazdu ako ja a uvidíte, či je to pre "európske pomery absolútne nevyhovujúci systém" :)
Ja som ho na skúšobnej jazde vytáčal, skúšal brzdenie a rozbehy a všetko na jednotku. V tom športovom móde je to živé viac ako dosť a čo sa týka spotreby, po tých 20 minútach bola tachometrová spotreba 6.2.
Po meste v zápchach vďaka batérii to býva aj pod 5l.

11.06.2019 | PaloK

To je pekná informácia. Určite ten pohon funguje dobre, a kupujúci zákazníci bude určite spokojní. O tom nepochybujem. Ja pochybujem o tom, že niekto bude spokojný, keď tam bude musieť riešiť opravy.
Treba ale povedať, že európsky ekvivalent takto komplikovaného pohonu by bol o polovicu drahší! To auto je relatívne lacné.

11.06.2019 | Martin Masarik

Japonci nebývajú "módni výstrelkári", skôr konzervatívni, čo sa noviniek v technológii týka a určite je ten motor spoľahlivý, nebál by som sa porúch. Konieckoncov, I-MMD technológia je v Accordoch používaná už od r.2017, aj keď nie v Európe.

11.06.2019 | Truhlik999

no, najdu sa aj ludia, ktori tvrdia, ze vysavac od toyoty je ok na dialnicu - len nepovedia, ze na tom musis ist 90 kmh za kamionom :-)

Uplne jednoduche parametre, ktore preveria 100% auto na dialnici - zrychlenie 80 - 120kmh (zrychlovanie po spomaleni za kamionom), otacky motora a vnutorny hluk pri 130kmh GPS, a spotreba pri jazde po dialnici na hornej hranici limitu 130kmh.

V tejto oblasti diesel zatial nikto neporazil

11.06.2019 | PaloK

Akože nie? Ktorýkoľvek turbobenzín s rovnakým objemom, alebo výkonný elektromotor s CVT, ktorý zahanbí obidva. Keď sa jedná o výkonnosť.

Keď sa ale na to inak pozrieš, tak vďaka triku podradenia rýchlosti dokážeš aj na biednej benzínovej atmosfére bezpečne zrýchliť z 80kmh. Lenže to treba vedieť riadiť auto, a nie len dupať po plyne. Vhodnou taktikou by si sa na diaľnici vôbec nemal zablokovať za kamiónom. Časový zisk z brutálnej akcelerácie je zanedbateľný.

11.06.2019 | Truhlik999

Nejde o vykon, ale o spotrebu vs vykon.

Najlepsi je samozrejme EV - lenze na dialnici vycucne aj 30kWh na 100 km.

No a atmo je v pohode, lenze uz je to prekonané. Radenie a vrešťaní motora pri 4000 a viac otáčkach?
Fuj, to je minule storočie

11.06.2019 | BrunoBruno

Hovoril som s predajcom. Tvrdil mi,že auto nemá prevodovku. Elektromotor mamina polaritou riadené či ide dopredu alebo dozadu. To je jazdenie v meste a na okreskách, kedy ide auto vlastne stále má elektrinu (generátor elektriny poháňa spaľovací motor). Na diaľnici, kedy už spaľovací motor nestíha dobijat, sa spaľovací motor pripojí na kolesá pevným prevodom (asi akoby 5. Prevodový stupeň).
Keď auto spomalí zase mu pomôže sa rozbehnúť elektrina....
Zrejme bude bieda zrýchľovať na 130 km/hod...

11.06.2019 | BrunoBruno

...Nad 130 km/hod