Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Test Honda HR-V Sport 1,5 Turbo: Veľká vnútri, malá vonku

12.03.2020, 14:00 | Ľuboš Mistrík | © 2020 News and Media Holding

Honda HR-V dnes nie je nijaká veľká novinka. Na slovenských cestách ich vidno už niekoľko rokov a ešte vlani tento malý crossover prešiel faceliftom. Nie je ľahké nájsť zásadnejšie rozdiely, pozmenená predná časť patrí medzi tie väčšie úpravy, rovnako aj pás prepájajúci obe čelná svetlá po vzore Civicu 8. generácie. Tej prvej označovanej ako UFO. K tomu zatmavené zadné svetlá či takmer identický interiér. A nový turbo motor vo verzii Sport.

  • Tlačiť
  • 0

Najmenšie SUV od Hondy si ponechalo tú najlepšiu vlastnosť – je zvonku malé a zvnútra veľké. Ľahko sa s ním manipuluje v meste, necelých 4,4 metra dĺžky umožňuje zaparkovať na štandardné parkovacie miesta bez problémov.

HR-V sa prepletá v mestskej premávke aj vďaka vyššiemu posedu za volantom a dnes symbolizuje to, prečo mnohí móde malých crossoverov podľahli. Hoci tejto kategórii nerozumiem, keďže na preplnené cesty prinášajú väčšie a nemotorné autá, Honda úspešne presviedča o opaku a svojim kompaktným zovňajškom o svojom mieste.

A zvnútra je skutočne veľká. Vysoký stredový tunel síce trochu izoluje od spolusediaceho, zato vytvára dojem športového kupé. A miesta na sedadlách je dostatok, dokonca blízko niektorým autám umiestneným o kategóriu vyššie. Nehovoriac o praktickosti – odkladacie miesto medzi sedadlami, ako aj hviezdne riešenie Hondy – magic seats. Zadné sedáky možno zdvihnúť ako v divadle, a tak sa dozadu vojde skutočne nadrozmerný náklad.

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo SportZdroj: TREND

Tiež poteší veľký takmer 500-litrový kufor s jednoduchým tvarom. Ale, a to sa opäť opakujem, chýbajú mi háčiky, vešiaky, poličky, atď. na upratanie a uchytenie menšieho nákladu. Rovnako aj šikovnejší Isofix na zadných sedadlách, kde sa jeho utopením v konštrukcii stráca praktický zmysel. Skúste si dať na čas zapnúť a vypnúť detskú sedačku.

Zvyšok interiéru je tak nejak v poriadku. Špeciálnu cenu za dizajn asi HR-V nezíska, no väčšina funkcií sa ovláda pohodlne a intuitívne. Horšie je to s infotainmentom a ovládaním palubného počítača. Stredový displej akoby sa zasekol v čase, či už grafikou navigácie, odozvou, ale aj logikou usporiadania. Napríklad v menu si možno vybrať aplikácie aj miniaplikácie alebo listovať prázdne obrazovky bez ikoniek.

Jazdecky je HR-V taká, ako od nej očakávam. Malá obratná, ochotne zatáča, aj sa vytáča. Turbomotor s objemom 1,5 litra jej pristane, je tichý a má tú typickú „honďácku“ chuť ísť ľahko vpred. Pritom dokáže potiahnuť aj v nízkych otáčkach a v meste medzi nekonečnými semaformi má vyslovene športový a živý charakter. Mimo mesta sa už jeho 180 koní musí popasovať s váhou, no stále ide o príjemný zážitok. Pri kombinovanej spotrebe 7,8 litra na 100 kilometrov.

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo SportZdroj: TREND

Z pohľadu výbavy je verzia Sport slušne pripravená. No asistenčné systémy by som prijal menej vystresované, viac naučené na skutočný život, aby zbytočne nebrzdili a nepípali, keď je napríklad auto predo mnou vzdialené ešte kus cesty a navyše odbáča.

Verdikt

HR-V je aj po facelifte oproti konkurencii odlišnou voľbou. Maximalizuje vnútorný priestor pri zachovaní športovej siluety a šikovných rozmerov zvonku. Hoci nemá všetky praktické vychytávky, aké by som si želal a infotainment je pozadu niekoľko rokov, jazdecky je to jedna z najlepších možností na trhu. Či už ide o výkony, obratnosť v meste alebo chuť otočiť sa a prejsť si zopár zákrut ešte raz.

Plusy Mínusy
veľký vnútorný priestor zastaraný infotainment
šikovné rozmery chýbajú niektoré praktické riešenia
živý a tichý motor

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo SportZdroj: TREND

Technické údaje Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport
Parameter Hodnota
Motor 1,5 benzín
Výkon (kW (k) pri ot/min) 134 (182) pri 6000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 220 pri 1700-5500
Pohon predných kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 8,6
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 7,6/5,1/6
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra (l) 448/1473
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1452
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4246/1790/1605
Cena (eur s DPH) úplný základ 18 590; tento kus 28 109
  • Tlačiť
  • 0

Tagy Honda, TREND.sk Auto test

Diskusia (0 reakcií)