Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Test Mercedes GLC kupé: Poctivý Mercedes ako ho poznáme

15.03.2017 | Ľuboš Mistrík | © 2017 News and Media Holding

Keď sa v modernej zasadačke vysokej presklenej budovy niekde v západnom Nemecku končí porada marketingového oddelenia, výsledok je jednoznačný. Mercedes musí vyrobiť malé prémiové kupé SUV. Čo je v preklade niečo ako sladkokyslé kuracie prsia. Nemastné, neslané, ani poctivé ázijské ani tradične európske. Podriadené chutiam všetkých, ale aj vďaka tomu mimoriadne úspešné. Našťastie, nové GLC kupé také nie je ani trochu. Síce moderné, ale ctí tradície.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Malé prémiové SUV. A ešte kupé, čo je to za neporiadok?

Presne ako čítaš. Vo svete, kde už luxusné autá neboli dosť, vzniklo SUV, teda limuzína kombinujúca praktickosť MPV, zachovávajúca pohodlie veľkých sedanov a s terénnymi schopnosťami pridávajúca trochu agresívneho vzhľadu.

Ale pri tvrdom konkurenčnom boji sa aj táto kombinácia ukázala ako nedostatočná, a tak po veľkom GLE prišlo menšie GLC. Nie je natoľko výrazné, ale na ceste naďalej vzbudzuje rešpekt. A vzhľadom na úspešnosť iných kupé verzií, prišla klesajúca strecha aj do tejto triedy. Je to komplikovaný pôrod, no GLC kupé napokon úspešne uzrelo svet.

Čo to má s Mercedesom?

Najdôležitejšou otázkou je, či si výplod marketingového oddelenia zachoval vlastnosti, aké od stuttgartského auta očakávame. Do atmosféry pohodlných a okrem zopár výnimiek nenápadných, no za to komfortom a modernými technológiami prepchatých Mercedesov prichádza nasrdený, moderný produkt. A budem predbiehať, ale funguje na výbornú.

Mercedes GLC kupé 250dZdroj: Adam Slobodník

Trochu to rozviň.

GLC kupé má zvonku trochu agresívny vzhľad, ale zároveň všetky tradičné páčivé prvky Mercedesu. Nepotrebuje ani obrovskú hviezdu na prednej maske, aby všetci vedeli, odkiaľ pochádza. Interiér je tiež nezameniteľný. Dizajnovo vydarený, pritom množstvo strieborných doplnkov, tvary a tradičné riešenia sú vyslovene konzervatívne.

Mercedes neponúka vnútri žiadne diskotékové svetelné efekty, len decentné podsvietenie. Displej sa neovláda dotykovo, radiaca páka je pod volantom ako v starých amerických autách. Je to upokojujúce miesto, ktoré motivuje nikam sa neponáhľať či sa vystatovať.

Mercedes GLC kupé 250dZdroj: Adam Slobodník

A čo moderné prvky?

Graficky a rýchlosťou odozvy špičkový infotainment možno ovládať otočným ovládačom i dotykovou plôškou. Samozrejme, sú tu aj všetky asistenty ako je udržiavanie v cestných pruhoch, výstraha pred nárazom, automatické brzdenie či radarový adaptívny tempomat. Mimochodom veľmi dobre a kvalitne fungujúci. Tiež si nepamätám, kedy som bol taký spokojný s fungovaním dažďového senzoru.

A možno čakať, že auto za 74-tisíc eur už bude vybavené všetkým, čo je dnes vôbec dostupné. Napríklad výškovo nastaviteľný podvozok, jedna z najlepších parkovacích kamier vôbec, ktorá funguje o to lepšie, že je schovaná v znaku, vďaka čomu sa ani v zime nezašpiní.

Alebo špičkovo hrajúci príplatkový audiosystém Burmeister. A kým vďaka adaptívnym full LED svetlám vyrezávajúcim segmenty má posádka deň 24 hodín, oslepení protiidúci vodiči mi blikli častejšie, než by som čakal.

Mercedes GLC kupé 250dZdroj: Adam Slobodník

A ako to jazdí?

Veľmi, veľmi komfortne. Malé kupé SUV s 20-palcovými kolesami môže evokovať nepohodlie, ale toto je pohodlné miesto na život aj vďaka neuveriteľne hladko fungujúcemu deväťstupňovému automatu. Najmä v komfortom nastavení vzduchového podvozka, kde aktívne funguje potláčanie náklonov. Dlhé tiahle zákruty alpských diaľnic zdolávam bez náznaku neistoty alebo spomalenia. A ešte väčšiu radosť pridá športový režim.

Takže GLC vie aj zabaviť?

Áno, dokáže to. Nie je to radosť z jazdy v podobe BMW alebo japonských športových sedanov, je to prekvapenie z toho, ako dobre funguje 1,8-tonové SUV. Aj na zvyškami jarného snehu pokrytých cestách drží všetkými štyrmi a nemá náznak chodiť iným ako priamym smerom. Nie je to niečo, kvôli čomu by ma vyhnali do ranného mrazu s úmyslom prejsť si rýchlym tempom zákruty, ale keď sa už objavia, dám si ich s radosťou ešte raz.

Video: Daniel Minárik

A čo praktická stránka?

Pohľad zvonku hovorí o malom vnútornom priestore, ale nie je to tak. Vpredu je to veľkorysé a pritom akurát kompaktné, aby som sa tu cítil príjemne. A vzadu je miesta určite viac ako v konkurenčnom BMW X4. Aj kufor s dvojitým dnom má veľmi prijateľných 500 litrov, i keď na prvý pohľad sa to nezdá. A dlhodobá kombinovaná spotreba dosiahla 7,2 litra na 100 km.

Obhájilo GLC kupé trojcípu hviezdu?

Je neuveriteľné, ako dokázal Mercedes skĺbiť tradíciu s požiadavkami mladých marketérov. GLC kupé je plnohodnotný produkt po všetkých stránkach, má komfort, aký od tejto značky čakáme, má moderný vzhľad a technológie, aké naopak chceme v súčasnej dobe. Je to Mercedes každou svojou skrutkou.

Plusy Mínusy
atmosféra Mercedes naftový zvuk studeného motora
vysoká miera komfortu
bohaté vybavenie
výborný športový režim

Mercedes GLC kupé 250dZdroj: Adam Slobodník

Technické údaje Mercedes GLC kupé 250d 4Matic
Parameter Hodnota
Motor 2,2 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 150 (204) pri 3800
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 500 pri 1600-1800
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 7,6
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 6,2/5/5,4
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 500/1400
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1770
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4732/1890/1602
Cena (eur s DPH) úplný základ 49 950; tento kus 74 712
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Mercedes-Benz, TREND.sk Auto test

Diskusia (0 reakcií)