Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Test Mini Countryman: Nafúkli ho, ale má v sebe čaro značky

14.06.2017, 05:00 | Ľuboš Mistrík | © 2017 News and Media Holding

Do encyklopédie o zväčšovaní áut z generácie na generáciu by mohol ísť obrázok klasického Mini aké poznáme vďaka Mr. Beanovi a najnovší Countryman. Je to veľké Mini, paradox, aký môže vzniknúť len vďaka prieskumom trhu prúdiacim do marketingových oddelení. Ako sa britskej značke patriacej pod krídla nemeckého BMW darí zladiť túžbu po malom štýlovom mestskom aute s rodinným SUV?

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Čo to vlastne je?

Countryman prichádza už v druhej generácii. Mini totiž správne zachytilo hlad všetkých skupín a krajín po mestských terénnych autách a prinieslo ho aj k sebe. Znamená to, že už beztak nafúknutý trojdverový základ ešte viac spučil a vznikol z neho veľký, päťdverový Countryman. Všetko je väčšie, o kúsok oblejšie a vystúpenejšie. Na pohľad snáď aj zo satelitnej snímky je to nezameniteľné Mini.

V  kombinácii s bielou strechou a bielymi pruhmi na kapote je neprehliadnuteľné, i keď neznalý len ťažko uhádne konkrétny kus. Pre fanúšikov značky bude veľkou radosťou k nemu každý deň ráno prichádzať. A aj keď je v konečnom dôsledku nesmierne drahé (testovaný kus vyše 50-tisíc eur), nekričí do sveta nič o svojej cenovke, skôr vzbudí sympatie než nenávistné pohľady.

Mini Countryman SD ALL4Zdroj: Ľuboš Mistrík

Čo čaká vnútri?

Čačky hračky pokračujú aj po usadnutí dnu. Dizajnéri museli mať absolútnu prevahu nad pragmatikmi z výrobnej linky, keďže každý jeden kúsok auta je nakreslený inak, než som zvyknutý. Obrovský kruhový displej v strede kabíny ostal, dnes už na rozdiel od minulosti ukazuje infotainment a svetelný kruh vytvára efekty v závislosti od ovládania. Keď zmením režim jazdy otočným prstencom na páke prevodovky na športový a zrazu je červený. Zbytočné, ale veľmi efektné.

Vnútri je všetko inak. Predo mnou sú minimalistické prístroje, prepínače na stredovej konzole a streche pripomínajú dopravné lietadlo. Head up displej premietajúci na sklíčko zacláňajúce vo výhľade je ale trochu nevhodný pri tejto cenovke. Mal premietať priamo na čelné sklo.

Drahá koža na sedadlách, najnovší dotykový displej (stále ho ale možno ovládať pomocou otočného a dotykového tlačidla medzi sedadlami), výborné full LED svetlá aj ticho pri ustálenej diaľničnej jazde. To všetko sú prvky, ktoré ocenia majitelia BMW ako materskej značky, ale aj ďalších prémioviek.

Mini Countryman SD ALL4Zdroj: Ľuboš Mistrík

A ako to jazdí?

Ako typické Mini, len trochu so zvýšenou konštrukciou. Znamená to hravé športové riadenie, tvrdší podvozok, prakticky žiadne nakláňanie a chuť udržať sa na ceste všetkými poháňanými štyrmi. Veľký Countryman nemá v sebe všetku hravosť menších súrodencov, ale preháňať ho zákrutami mi robí väčšiu radosť ako iné SUV tejto veľkosti. Na druhej strane sa mi zdá až príliš tvrdý a príliš zameraný na jazdu. V malých Mini to píšem do kolonky Plusy, v triede rodinných áut by som ale prijal čosi mäkšie.

Navyše je naftový motor s dlhodobou kombinovanou spotrebou 7 litrov na 100 kilometrov pri štarte trochu hlučný. Úspešne to ale maskuje modelovanie zvuku cez reproduktory, ktoré aj v komfortnom režime posiela dnu basový zvuk športovo ladeného benzínu. Ak by zvonku neprenikal tlkot nafty, nechal by som sa ľahko oklamať.

Mini Countryman SD ALL4Zdroj: Ľuboš Mistrík

Je aj praktický?

V tejto časti mám mierne pochybnosti. Countryman je už relatívne veľký a vzhľadom na jeho zaradenie by som od neho očakával aj rodinné praktické schopnosti. Čo poteší, sú posuvné a nastaviteľné zadné sedadlá. Ale vďaka menšiemu kufru i nedostatku praktických riešení ako je napríklad sklápanie sedadiel zozadu či menej odkladacích priestorov môže ako auto na dovolenky sklamať.

Na druhej strane ani nepredpokladám, že by veľké Mini niekto kupoval pre tento účel. S veľkou pravdepodobnosťou je v rodine ešte jedno väčšie auto taktiež prémiovej značky alebo jednoducho nič väčšie netreba. Vlastne, toto je správne Mini – nikdy nebude pre každého.

Mini Countryman SD ALL4Zdroj: Ľuboš Mistrík

Verdikt

Mini Countryman sa môže zdať schizofrenický, keďže má zachovať tradíciu šikovných a výstredných malých áut, ale napratať ich do veľkosti o stupeň vyššej. Šialenosť značky a nespočítateľné množstvo rôznorodo nadizajnových prvkov prezrádza, že prvú časť splnil na výbornú, i keď otázku veľkosti si každý zodpovie sám. Z pohľadu praktickosti sa toho oproti prvej generácii zmenilo veľa, ale stále to nebude Octavia. Čo ale od Mini nikto ani nečaká.

Plusy Mínusy
zábavná jazda a riadenie pre rodinu tvrdší podvozok
bohatá výbava niektoré praktické prvky chýbajú
šikovné ovládanie
vnútorný priestor

Mini Countryman SD ALL4Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Mini Countryman SD ALL4
Parameter Hodnota
Motor 2,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 140 (190) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 400 pri 1750-2500
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 7,7
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 5,3/4,4/4,8
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 450/1390
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1535
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4299/1822/1557
Cena (eur s DPH) úplný základ 35 600; tento kus 51 071
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Mini, TREND.sk Auto test