Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

TREND test BMW 328i

29.04.2012, 07:39 | Jozef Prosnan | © 2012 News and Media Holding

eTREND víkend: Auto týždňa. Bavorskej trojke sa zachcelo viac páčiť

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

BMW

BMW 328i – nový prepĺňaný benzínový štvorvalec z hľadiska  výkonu, pružnosti a nenáročnosti na pohonné hmoty momentálne predstavuje asi to najlepšie vo svojej triede.

Sedan značky BMW strednej triedy šiestej generácie po prvýkrát odhalili v októbri minulého roku. Model, ktorý má ambície potvrdiť, že legenda stále žije, dnes figuruje v ponuke značkových predajcov aj na Slovensku.

Svoj atak na trhové preferencie odštartoval v sprievode šiestich pohonných jednotiek, ktoré pokrývajú výkonové spektrum od 85 kW (116 k) po 225 kW (306 k). My sme vyskúšali derivát vybavený novým prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 180 kW (245 k). Skrýva sa pod mätúcim typovým označením BMW 328i. V jeho tandeme pracuje športová osemstupňová automatická prevodovka.

Hypnóza v zrkadle

Profil novinky vystavuje na obdiv pretiahnutú siluetu determinovanú objemnejším batožinovým priestorom. Pritom pre BMW typická kombinácia markantne klinovitého tvaru pontónu s krátkym predným previsom ostáva.

Kabína zjavne posunutá dozadu necháva priestor na exhibíciu dlhej prednej kapoty. Efektné a na pohľad aerodynamické. Súčiniteľ cx, ktorý sa začína na úrovni 0,26, vystavuje potvrdenie. Zadnú partiu s vekom kufra formovaným do tvaru prítlačného krídla opticky rozširujú osvetľovacie telesá s podpisom „L“. Najsilnejší dojem však zanecháva čelo.

Ľadvinky a dva páry kružníc hlavných svetlometov k bavoráku tradične patria. Ale tá skvelá interpretácia! Každému musí byť hneď jasné, že práve tento hypnotizujúci zjav sa v spätnom zrkadle ešte nevyskytol.

Posun v estetike aj kvalite

Športová asymetrická architektúra prednej časti interiéru udáva základný tón. Do tohto rámca zapadá na vodiča orientovaná stredná časť palubnej dosky spolu s vysokým stredovým panelom. K tomu nízky posed v spoločnosti vysokých prahov. Ani predchádzajúca generácia nevyznávala sparťanskú filozofiu, ale posun v estetike a kvalite materiálov je na úrovni výbavy Modern Line evidentný.

Drevené obklady už vyzerajú naozaj ako drevené – navyše s plastickou štruktúrou povrchu. Farebnosť, ktorej dominuje hnedá, tiež harmonizuje. Štandardne tvarované sedadlá zaodeté v koži sú síce pohodlné, no neposkytujú výkonu auta adekvátne bočné vedenie.

Ani rozsah elektrickej regulácie sklonu sedáka nie je dostatočný. K tejto motorizácii doplatok za športové sedadlá odporúčame. Multifunkčný volant sklonený takmer kolmo k smeru jazdy má typický masívny veniec, ktorý dobre padne do dlaní. Ale lopatky sekvenčného radenia pod ním mali byť väčšie. Tieto vodiča nútia zvierať volant v jedinej možnej polohe.

V prehľadnom prístrojovom štíte figuruje namiesto teplomeru chladiacej kvapaliny merač teploty motorového oleja, čo má športovú logiku. Kvitujeme, že Head-up displej, ktorý zobrazuje základné parametre jazdy v BMW, zostúpil aj na úroveň strednej triedy.

Farebná obrazovka ako rozhranie systému iDrive zas dokáže navyše zo svojho menu ponúknuť históriu spotreby paliva alebo aj priebeh výkonu a krútiaceho momentu. Na druhej strane bola by ešte praktickejšia, keby sa dala do palubnej dosky zasunúť v prípade, keď vodič o jej služby práve nestojí.

Dvadsať litrov navyše

Aj vzadu členovia posádky sedia solidárne nízko nad podlahou. Tým nemajú najlepší výhľad, zato pri ostrejšej jazde využívajú o to lepšiu oporu stehien. Počas pokojnejšieho napredovania zas väčší sklon operadla nabáda k driemotám. BMW nemá ambície vyhrať preteky strednej triedy v priestrannosti interiéru.

A tak nová trojka priemerne stavanému pasažierovi poskytuje 7 cm rezervu v oblasti kolien a o centimetrík menej miesta nad hlavou. Zato objem kufra sa medzigeneračne rozkošatil o 20 litrov, aby udržal krok s hlavnými konkurentmi prémiových značiek. Nič viac.

S menším nakladacím otvorom pri sedane treba rátať a v tomto BMW aj s vyššou nakladacou hranou. Prepravná kapacita sa dá rozšíriť na úkor zadných sedadiel. Stačí odistiť západky zo strany kufra a operadlá s jeho dnom vytvoria rovinu. S rezervou sa v BMW obutom runflatmi nedá rátať. Ani lepiaca súprava nie je potrebná.

Nepažravý výkon

Nový štvorvalec 2,0 l TwinPower Turbo využíva priame vstrekovanie benzínu High Precision Injection a doping turbodúchadla Twin-Scroll. Počas voľnobehu aj v otáčkach sa prejavuje pokojným chodom, v niektorých režimoch pri troche tolerancie sa dá pomýliť so šesťvalcom.

So šesťvalcami sa môže merať predovšetkým svojím výkonom a pružnosťou. A osemstupňová automatická prevodovka sa k nemu doslova hodí. V režime Normal motor viac zaťažuje, aby využila jeho pružnosť, v režime ECO-Pro motor ešte viac zaťažuje, len aby otáčky klesli čo najnižšie, a tým aj spotreba. Podraďuje len neochotne.

Palubný počítač paralelne informuje, ako režim ECO-PRO predlžuje dojazd. V módoch Sport a Sport + už prevodovka drží motor v optimálnych otáčkach umožňujúcich rezko akcelerovať. Pod plným plynom radí pri 6 800 a dvojitá koncovka výfuku produkciu sprevádza sýtym športovým echom. Dojem sa ešte stupňuje využitím lopatiek radenia pod volantom. Nič neriskujeme.

Nekorektné preradenie prevodovka prehliada, v ostatných prípadoch motor núti k efektnému dávkovaniu medziplynu. Akcelerácia z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy v pomere k nameranej priemernej spotrebe 7,6 l/100 km vyznieva presvedčivo. Na porovnanie v teste Mercedesu C 250 BE 4Matic (150 kW/204 k) sme zaznamenali výsledných 6,5 l/100 km.

Vláčnejší podvozok

Podvozok vybavený pneumatikami formátu 225/45R18 má kompromisné naladenie. Zásluhou mäkšieho uloženia ako na predchádzajúcej generácii subjektívne pôsobí komfortnejšie. Tiež prenos hluku do interiéru od kolies je subjektívne menší. T

en istý podvozok súčasne dovoľuje športové nasadenie na technickej trati. Na kvalitnom asfaltovom koberci prejavuje dostatočnú tuhosť. Počas zápasu s odstredivými silami na nerovnom podklade už má predsa len väčší sklon k vlneniu ako predchádzajúca generácia.

Daň za pohodlie, ktoré preferuje väčšinový zákazník. Športovci však majú možnosť priplatiť si adaptívny alebo klasický M športový podvozok. Inak je to už starý známy bavorák. To znamená dobre ovládateľný so skvelými manévrovacími schopnosťami. V prípade testovaného exemplára mu na pomoc prichádza aj krátke presné (aj keď v súlade s aktuálnym trendom sterilné) riadenie.

K tejto definícii patria aj ďalšie silné stránky – presne odstupňovaný účinok bŕzd a neutrálne správanie sa pri prejazde zákrut. To sa dá akcelerátorom zmeniť. V režime Sport síce aj mierne vybočenie zadnej nápravy ESP hneď koriguje, ale Sport + už zadným kolesám opraty viac povoľuje.

Záver

BMW 3 šiestej generácie útočí na senzory potenciálneho zákazníka zľahka modifikovanými zbraňami. Z pôvodného arzenálu využíva aj naďalej tie, ktorým sa ťažko bráni športovo orientovaný vodič. Je za volantom a pritom v centre, v tesnom zovretí, kde všetko je poruke a nič neprekáža.

Priestorom na zadných sedadlách sa trojka do súťaže v strednej triede už principiálne nezapája a objemom kufra len dbá, aby za priamymi nemeckými konkurentmi nezaostávala. Zato sa chce viac páčiť, a tak fazóna karosérie síce ostala športová, no „zelegantnela“.

To isté platí o stvárnení interiéru, pritom dôraz sa viac kladie na kvalitu použitých materiálov a farebnú zladenosť. Podvozok stále dosahuje športovejšie parametre a v prioritách naďalej dominuje ovládateľnosť. No jeho prejav je generačným posunom o poznanie vláčnejší, tichší, ale aj menej konzekventný.

A nový prepĺňaný benzínový štvorvalec z hľadiska  výkonu pružnosti a náročnosti na pohonné hmoty momentálne predstavuje asi to najlepšie vo svojej triede. K tomu skvelá automatická prevodovka, ktorá aj zaprisahaných odporcov automatov dokáže zneistiť.

Hodnotenie

+ atraktívny vzhľad

+ bezpečné jazdné vlastnosti

+ presné krátke riadenie

+ rýchla prevodovka

+ pružný a výkonný motor

+ kvalita použitých materiálov v interiéri

– menej miesta na zadných sedadlách

Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy

ABS, DSC, DTC, šesť airbagov, šesťstupňová manuálna prevodovka, palubný počítač, automatická klimatizácia, audiosystém BMW Professional, Servotronic, mechanicky nastaviteľný kožený multifunkčný volant, automatická funkcia Start / Stop, elektronický uzáver diferenciálu, ovládanie režimu jazdy, indikátor preraďovania, pneumatiky runflat s núdzovým dojazdom, poistné skrutky kolies, predné hmlovky, sklápateľné zadné hlavové opierky, imobilizér, sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin...

Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy

Športová automatická prevodovka, variabilné športové riadenie, alarm, zadná kamera, el. ovládané strešné okno, stmavené zadné okná, automatické stmavovanie spätných zrkadiel, el. nastavovanie predných sedadiel, vyhrievanie predných sedadiel, Head-up displej, dažďový senzor s automatickým zapínaním tlmených svetiel, adaptívne osvetlenie zákrut, tempomat s funkciou brzdenia, asistencia diaľkových svetiel, Active Protection systém, kamerový pohľad na okolie, navigačný systém Professional, hi-fi systém, rozšírená funkcia prehrávania Audio cez mobilný telefón, pripojenie mobilných zariadení cez Bluetooth/USB, prístrojový panel s rozšírenými informáciami, vysokolesklé lišty Individuál, osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin...

BMW 328i a porovnateľné automobily na slovenskom trhu

BMW 328i

Audi A4 2,0 TFSI Quattro

Mercedes-Benz C 250 BE

Volvo S60 T5

Zdvihový objem motora (ccm)

1 997

1 984

1 786

1 999

Usporiadanie spaľovacieho motora

R4

R4

R4

R4

Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.]

180 (245)/ 5 000 – 6 500

155 (211)/4 300 – 6 000

150 (211)/5 500

177 (240)/5 500

Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.)

350/1 250 – 4 800

350/1 500 – 4 200

310/2 000 – 4 300

320/1 800 –  5 000

Prevodovka

8-st. automatická

7-st. automatická

7-st. automatická

6-st. automatická

Pohon

zadný

4x4

zadný

predný

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

6,1

6,5

7,2

7,5

Maximálna rýchlosť (km/h)

250

245

240

230

Priemerná spotreba EU (l/100 km)

6,3

7,0

6,4-6,9

8,3

Rázvor (mm)

2 810

2 808

2 760

2 776

Počet miest na sedenie

5

5

5

5

Objem batožinového priestoru (l)

480

480

475

380

Cena základného modelu s DPH (€)

40 350

40 890

40 050

36 940

Pozn.: Do cien sa premieta aj ďalšie vybavenie nad rámec parametrov uvedených v tabuľke, pričom cena príplatkovej výbavy nie je započítaná v cene vozidla
PRAMEŇ: technická dokumentácia výrobcov a importérov

Foto - BMW

  • Tlačiť
  • 0

Tagy BMW

Diskusia (0 reakcií)