Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

TREND test VW Touran 2,0 TDI Highline

31.10.2010, 13:30 | Jozef Prosnan | © 2010 News and Media Holding

Relativita evolučnej praxe - progres v nenápadnom balení

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Volkswagen

Kompaktné MPV značky Volkswagen absolvovalo už druhú modernizáciu odvtedy, čo ho v roku 2003 uviedli na trh. Najnovšie sa navonok prezentuje uhladenejšou fazónou, prepracovaným interiérom, rozšírenou štandardnou a doplnkovou výbavou a modernizovanou zostavou pohonných jednotiek, ktoré podľa údajov výrobcu vykazujú 27 % úsporu pohonných hmôt. My sme otestovali derivát s dvojlitrovým vznetovým motorom, manuálnou prevodovkou a najvyššou úrovňou štandardnej výbavy zo štyroch možných.

Nenápadná uhladenosť

Aktuálny dizajnérsky rukopis Volkswagenov ako prvý sprostredkoval Golf VI, nasledovali posledné generácie modelov Polo a Touareg. A tak facelift exteriéru Tourana vlastne nikoho, kto pozná evolučnú filozofiu značky s centrálou vo Wolfsburgu, nemohol prekvapiť. Podľa už osvedčeného receptu má premodelované čelo s dominantnou maskou chladiča tvorenou olištovanými horizontálnymi rebrami. Z profilu sledujeme atraktívnejšie disky kolies aj nový – dynamizujúci bočný prelis karosérie. Pri pohľade zozadu odhalíme pozmenený tvar zadných dverí a dvojdielne koncové svetlá so zmenenou orientáciou z vertikálnej do vodorovnej polohy. Do tmy vykresľujú identifikujúci obrazec dvoch párov očí. Výsledok – celok osloví tých, čo uprednostňujú nenápadnú uhladenosť pred provokujúcim exhibicionizmom.

Zdroj: 01

Vynovené pracovisko vodiča

Pohodlné nastupovanie k Touranu už tradične patrí. Aj dobrý výhľad z miesta vodiča s výnimkou utajených výsekov za prednými stĺpikmi karosérie. Kombinácia čierneho interiéru a detailov v dizajne lešteného a matného hliníka zas nič nepokazí. Navyše ju presvetľuje panoramatické – elektricky ovládané strešné okno (1 061 €). No tieto športové predné sedadlá potiahnuté príjemnou Alcantarou sa dodávajú až s výbavou Highline. Stoja za to. Nie sú také tvrdé, ako býva u Volkswagenov zvykom, pritom vysoké bočnice neomylne vedú telo v zákrutách a dlhé sedáky podopierajú stehná. Trojramenný kožou obšitý multifunkčný volant je súčasťou modernizačného spektra (a výbavy Highline). Patrí doň aj palubná doska s novým vybavením. Prístrojový štít je kompletný a prehľadný. V bohatom menu palubného počítača s centrálne umiestneným displejom si môžete vyvolať aj teplotu olejovej náplne motora. V prepracovanom stredovom paneli má miesto reflexom odolná dotyková farebná obrazovka, ktorá slúži ako rozhranie pre audiosystém a navigáciu.

Nad ňou má miesto panel dvojzónovej klimatizácie. Tomu vyčítame len trochu necitlivú reguláciu teploty po celých stupňoch. Naopak oceňujeme objemné a prístupné priečinky vo dverách, ďalšie pod prednými sedadlami aj čalúnený box (na mince a kľúče?) na vrchu palubnej dosky. Schránka pred spolujazdcom je klimatizovaná, ale pomerne malá. Pod posuvnou stredovou opierkou nenájdete box na cédečká, len konektory USB a AUX. Ďalší – multimediálny sa usalašil pred radiacou pákou.

Objemný kufor

vw_touran_04

Vzadu si môžete zvoliť jedno z troch rovnocenných nezávislých sedadiel. Každé sa dá pozdĺžne posúvať. Keď sa rozhodnete pre krajnú zadnú polohu, (pri výške postavy 180 cm) môžete rátať so šesťcentimetrovou rezervou od kolien po predné operadlá a rovnakou nad hlavou. Sklon operadla sa dá tiež upraviť. Kufor patrí k najsilnejším stránkam Tourana. Už v základnom usporiadaní dosahuje pozoruhodnú kapacitu 695 litrov. V podlahe si náš päťmiestny testovaný exemplár vozí plnohodnotnú rezervu a v oddelenom priestore povinnú výbavu. So sedemmiestnou verziou  za príplatok 822 € môžete získať ďalšiu dvojicu sedadiel, ktoré po vyklopení z podlahy vytvoria tretí rad. Ale vráťme sa ku kufru testovaného Tourana. Jeho prepravná kapacita sa dá zväčšiť na úkor zadných sedadiel. Najprv sklopíte operadlo do vodorovnej polohy a potom celé sedadlo odklopíte dopredu alebo jednoducho vymontujete. Škoda len, že takto vytvorená predĺžená úložná plocha nie je ani zďaleka vodorovná.

Úsporný motor

vw_touran_05

Rovnaký motor 2,0 TDI (105 kW/143 k) sme nedávno testovali v Passate CC s tým rozdielom, že Touran nedisponuje technológiou Blue TDI. V praxi sa však správajú takmer identicky, akurát nie je až taký náchylný náhle zhasnúť pri nízkych otáčkach. Inak rovnako pružne nasleduje plyn a s blížiacou sa úrovňou otáčok maximálneho výkonu stráca ťah. Podobne je odstupňovaná aj šesťstupňová manuálna prevodovka s ekonomicky zameranou šestkou. Tá udržuje pri stotridsiatke motor na úrovni 2 200 otáčok. Šestka môže ostať zaradená, aj keď rýchlosť klesne na 90 km/h (1 500 ot.), no ak potrebujete rezkejšie akcelerovať, bez podradenia o jeden aj dva stupne to nepôjde. Stovka za 9,9 sekundy Tourana radí k tým lepšie akcelerujúcim vo svojej kubatúre. Posledný súbor úprav na motore a výfukovom potrubí znížil normovanú spotrebu v kombinovanom cykle zo 6,1 l na 5,7 l/100 km. My sme si ekonomiku prevádzky overili v praxi. Na našom testovacom okruhu palubný počítač zaznamenal presne rovnaký výsledok. To znamená, že pri nameranej priemernej spotrebe 5,7 l/100 km VW Touran 2,0 TDI s plnou 60-litrovou nádržou absolvuje 1 053 km. Pekný výsledok. A ak si doplatíte technológiu BlueMotion so systémom Start-Stop, rekuperáciou brzdnej energie a pneumatikami s nízkym valivým odporom (+ 460 €), dosiahnete ešte lepší.

Pevný základ

vw_touran_06

Podvozok je mäkší ako na väčšine kompaktných hatchbackov a tvrdší v porovnaní s konkurenčnými MPV tejto veľkostnej kategórie. To platí pre testovaný derivát s obutím 205/55 R16. S príplatkovými sedemnástkami a športovými tlmičmi bude jeho prejav zákonite drsnejší. V praxi však registrujeme skôr prednosti tejto charakteristiky. Karoséria sa pri ostrejšom prejazde zákrut nadmerne nenakláňa aj vyhýbacie manévre Touran absolvuje relatívne pokojne. Ostrejšie drobné nerovnosti z časti pohltia už pneumatiky s vyšším profilom, a tak ani nemiestne odskakovanie kolies sa nekoná. Základ dobrého pocitu však tvorí robustná konštrukcia skeletu a dobre utlmený prenos hluku od kolies. A aby sme nezabudli na jednu z noviniek. Príplatkový parkovací systém „Park Assist“ (737 €) už autonómne zvládne nielen pozdĺžne, ale aj priečne parkovanie. Aby nedošlo k omylu. Sám točí volantom, pedály spojky, brzdy a akcelerátora naďalej ostávajú v réžii šoféra.

Záver

Midi MPV VW Touran po druhej modernizácii má dobré predpoklady úspešne súperiť o priazeň najmä konzervatívnejšie ladeného zákazníka. Svojím zjavom aj keď evolučne dotvoreným totiž na rozdiel od niektorých konkurenčných modelov nedokáže prvoplánovo zaujať. Aj s týmto hendikepom sa však v segmente MPV dá bodovať. Veď od tejto sorty sa požaduje predovšetkým efektívnosť využitia obstavaného priestoru, priestrannosť, praktickosť a variabilita. V týchto disciplínach už VW Touran drží dobré karty. A keď príde na lámanie chleba, vie si zákazníka na svoju stranu nakloniť napríklad diapazónom štandardnej a doplnkovej výbavy, vyváženými jazdnými vlastnosťami a v nie poslednom rade početnou zostavou moderných úporných pohonných jednotiek.

Hodnotenie

+ priestranný a variabilný interiér
+ široká paleta výbavy
+ veľký batožinový priestor
+ pružný a úsporný motor
+ bezpečné jazdné vlastnosti
– predné stĺpiky karosérie obmedzujú výhľad
– nenápadný vzhľad

Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy

ABS, ASR, EDS, EBV, MSR, ESP, šesť airbagov, multifunkčný ukazovateľ, dvojzónová klimatizácia, audiosystém s CD a MP3, tempomat, športové predné sedadlá, predné hmlovky s bočnou funkciou, dažďová funkcia, Start-Stop systém, elektricky ovládané okná, odkladacie zásuvky pod prednými sedadlami, tri samostatné sedadlá v treťom rade, šestnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin...

Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy

Dve samostatné sedadlá v treťom rade sklápateľné do podlahy, adaptívne pruženie, športový podvozok, podvozok do zhoršených podmienok, asistencia parkovania, cúvacia kamera, navigácia, strešný nosič, natáčacie Bi-xenónové svetlomety, sedadlá v koži, ostrekovače predných svetlometov, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané ostrekovače čelného okna, sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin...

vw_touran_07

Zdroj: 07

Foto – Volkswagen

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Volkswagen

Diskusia (0 reakcií)