Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nová Tesla Roadster má šialené parametre. Toto je 5 dôležitých faktov

20.11.2017

Diskusia (11 reakcií) Pravidlá diskusie

20.11.2017 | xXx-fivestar-xXx

Som presvedčený, že by tá Tesla išla do výroby hneď, keby mala skôr súčasne takéto 4 parametre:
1. Reálny dojazd na 1 nabitie 800-1000km
2. Nabitie z 10 na 100% za 5-6 minút
3. Celoživotne bezplatná výmena bateriek
4. Cena auta 20 - 30 tisíc €

20.11.2017 | bozsky

Uplne by stacilo, keby mal Model 3 v zaklade dojazd 800km a stal 30tis euro koncova cena.

Aj ked, ovladat vsetko elektrikou a v zime, to je ciste peklo.

20.11.2017 | martin33

Mne osobne by dojazd 400 km bohato stacil. Nikdy nejazdim denne viac ako 400 km.
A ak by nabitie z 10 na 100% trvalo 5-6 minut, tak by mi stacil aj dojazd 200 km, pretoze po 2h jazdy si vacsinou urobim prestavku.
Celozivotna vymena bateriek je utopia, tu neponukaju ani vyrobcovia mobilov alebo notebookov, kde baterky predstavuju ovela mensi pomer z ceny vyrobku ako je to pri elektroautach. Ak by to vyrobca ponukal, urcite by tam boli nejake "finty" ako to, ze zivotnost auta je definovana na 3 roky alebo by vymena bola garantovana len vtedy ak by sa majitel kazdy rok dostavil na autorizovanu servisnu prehliadku ktora by stala 1/10 ceny noveho auta.

20.11.2017 | bluehen

Ale dobitie moze hravo trvat 5-6 minut

20.11.2017 | martin33

Na ukor zivotnosti baterky.

20.11.2017 | pa10

tak toto je ina kava. premiovy supersport, ziadne poslusne rodinne auticko. s takym odpichom bude treba vacsine ludi instalovat papierove sacky pred sedadla.

20.11.2017 | OliWer1

Držal som a stále držím Tesle palce, ale najprv nech sa sústredia na vychytanie chýb áut, ktoré schádzajú z ich výrobných liniek. Už ma totiž nebaví čítať, s čím všetkým novým prišla Tesla a následne o pár mesiacov/rokov zase čítať o tom, ako to všetko nové nefunguje alebo výroba sa odkladá. Žijeme takú divnú rýchlu a virtuálnu dobu, kedy nie je dôležité s čím kto príde, čo bude fungovať, ale kto príde skôr s grandióznym entré čohokoľvek virtuálneho. A všetci tlieskajú.
V tomto mi Tesla pripomína rubriku Trend-u venovanú realitám, kde prezentujú marketingové správy developerov spolu s grandióznymi vizualizáciami. No a potom prídete na miesto výstavby...

20.11.2017 | bozsky

Uz mam viac casu, tak tu zase nieco zosmolim, nech sa mozeme pohadat :-D

Zase fantasticky titulok, ako keby Penta nakupila kopu akcii Tesly. Ale aspon jmr pochopil z minulej diskusie, ze Tesla nema najrychlejsie seriovo vyrabane auto, ako klamal jeho kolega.

1)
0-60mph za 1,9s nie je nic sialene. Dragstre to daju za 0,2s, 0-100mph za 0,8s a 1/4mile za 4s. Nie, nevymyslam si, vid udaje:
http://www.universa...
Ako taka sialenost naozaj vyzera:
https://www.youtube...

Ale aj ine supersporty to daju len o mrk pomalsie, nez ohlaseny Roadster. Napr Porsche 918 Spyder 2,2s (najrychlejsie namerane) Bugatti Veyron/Chiron 2,4, LaFerrari 2,4s, ... Su este nejaki blazni, ktori extremne tunuju supersporty (Hennesey napr.), cize tam mozu byt casy aj pod 2 sekundy.
Uvidime, ako dopadne Devel 16, ktory sa zase ukazal minuly tyzden v Dubaii na autosalone a ktory tvrdi, ze ma 5.000 koni!!!

2)
Dojazd je taka vec... Malokedy sedi udavany udaj s realitou. Problem je v tom, ze vyrobca chce mat co najlepsi udaj a je mu dovolene klamat za pouzitia laboratornych podmienok. Nie je to vyhradou elektroaut a spalovacie motory su dokonca na tom este horsie. Nie je nic nezvykle, ked je rozdiel medzi papierovou a realnou aj 50%. Pri hybridoch je oyeb nasobeny velkostou baterie a napr. Q7 Hybrid ma na papieri spotrebu 1,9l/100km, realite 4,5-9, co je na tak velke auto super, no nie z pohladu papiera.
Elektroauta maju velky problem so zimou. Ano, ked clovek dopredu 30minut vyhrieva auto a jazdi dlhsie trate, dostane sa na pokles dojazdu len na 20%. No bez nahriatia a to je uplne bezne 50% pokles a este aj problem s dobijanim na superchargeroch, nakolko kvoli ochrane baterie pusta ovela menej stavy (1/4-1/2 beznej hodnoty!!!).

3)
10.000Nm nic neznamena. Je to len marketingovy udaj a neviem si predstavit pneumatiky, ktore by to cele vedeli previest na vozovku. Ak ich vyvinu, budu stat obrovske mnozstvo penazi.
Staci pozriet na Veyrona, kde vymena pneu stoji 40.000euro, nakolko je potrebne gumy na disky lepit, aby boli stabilne aj pri vysokej rychlosti.

4)
Videl niekto zadne sedadla? Ziaden web ich neukazuje. Dovolim si tvrdit, ze aktualne ani neexistuju a je to nieco, co si Musk vymyslel tesne pred prezentaciou. Bocny profil dveri a strecha nie su prisposobene, aby dozadu nastupoval hocikto co i len podpriemerne vysoky. Podla mna tam povodne planovali ulozny priestor, ale Musk si presadil svoje a uz nestihli prerobit. Pamatam si este na Opel Calibra, co bolo 2+2 a malo to obrovske dvere + ovela viac priestoru vzadu. A aj to boli tie zadne nudzove. Staci porovnat bocne linie a priestor za prednymi sedadlami Roadsteru...

5)
Cena je prekvapivo priazniva, ak to bude pravda. Tu podla mna Tesla robi velku chybu. Neviem si predstavit, ze by takto neprakticke auto mohlo byt predavane vo velkych cislach. Predsalen $200-$250tis dolarov je uz hodne vela penazi za auto pre 2. Navyse nema punc exkluzivky, cize si ho nekupia ti, ktori sa chcu ukazovat. Keby radsej popracovali na kvalite a exkluzivnych materialoch a vydali by limitovanych 1000 kusov za povedzme $500.000 zaklad, s roznymi priplatkami by mohli ist do nebies. Napr. Bentayga ponuka Breitling "budik" za $160.000 s mastnou marzou.
Na porovnanie, ako to treba robit spomeniem Porsche 918 Spyder, ktore je len o chlp pomalsie, vyrobilo sa ho exkluzivnych 918 kusov, vypredalo sa za necely rok a cenovka bola $849.000!!!

20.11.2017 | jmr

povodny titulok bol miernejsi :)
ale dakujem za vyborny prispevok, na par bodov budem reagovat:
1) dragstre su rychlejsie, ale nie su seriovymi autami. Jasne, to nie je ani tento Roadster, ale ma byt. Preto paralela s motorkami.
2) Dojazd je vzdy laboratorny. Mal som v rukach elektromobil, co mal prejst viac ako 300 km v realnom svete, vybehol som na dialnicu, tempomat 115 km/h, zapnute kurenie a bola to len tesne viac ako polovica. ale aj tak 250 kWh bude dost na 500 kilometrov kedykolvek.
3) tu suhlasim, hodnota neznamena nic, pokial ju nedokaze preniest. Uz na videach bolo jasne pocut, ze pneumatiky nestihaju.
4) Zadne sedadla su fakt len marketingovy tah. Rovnako ako v peugeote RCZ. Su tam, ano, ale najlepsie su na tasky a batoh.
5) Cena je idealna na to, aby ju viac ludi dokazalo zaplatit a zauverovat tak na tri-styri roky Teslu. Na exkluzivitu sa tiez Tesla hrat nemoze, ved pri sucasnych modeloch ma celkom priemernu kvalitu spracovania.

Este raz dakujem!

20.11.2017 | bozsky

Ja chapem, ze v dnesnej dobe predavaju nadpisy :-) Len to netreba prehanat, ako kolega.

1) Ma auto so zrychlenim 0-60mph pod 2s zmysel ako seriovka? Mozno tak pre chiropraktikov, ked clovek v zapche zabudne na vykon a bude skackat. Este je otazne, ci bude len 1 verzia velkosti baterie. Celkom si viem predstavit, ze ich bude viac a ta najmensia bateria sa dostane pod 2 sekundy 0-60mph a ta sa najvacsou mierne nad 2 sekundy.

2) Sused ma Leaf 1. generacie. Je to male, ma to kratky dojazd a stal ho aj napriek dotacii (Rakusko) vela. Ale je to dochodca, na streche ma skoro 6kWp fotovoltiky, v zahrade 1kWp veternu vertikalnu a uziva si zivot. Len k bratovi musi v zime benzinakom, lebo mu elektro nedojde. Ja by som bral taky Renault Twizzy s plnohodnotnymi dverami (v pohode aj plastove), mierne lepsou poziciou pre spolujazdca, klimou a dojazdom (realnym) aspon 100km. Toto mi staci tak na 50% roka. Este keby to malo vyberatelnu bateriu, ktoru viem zobrat so sebou a nabijat v kancelarii, alebo u klienta, to by bola bomba. Stale nechapem, preco s tymto neprisli sami vyrobcovia aut. Mat doma nahradnu bateriu, ktoru viem cez den nabijat fotovoltikou. Prides vecer domov a vymenis, aby si mal rano 100% dojazd. Pripadne vymenis tesne pred jazdou, aby bola zohriata a minimalizovala stratu pocas zimnych chladnych dni.

4) RCZ je zabavne auto, nie vsak pre vysokych. Ja som sa nepomestil ani dopredu. No kamarat vytrapil modelku na zadnom, ked viezol vpredu este fotografa. On vsak cestoval na Smarte 1. generacie 0,8cdi do Chorvatska na dovolenku a ma na nom tazne :-D :-D :-D

5) Tu si prave myslim, ze ludia ktori zaplatia $200-$250k chcu kvalitu a nebude im stacit bezny standard Tesly. Za tie prachy je McLaren 570s, Ferrari 488 GTB, MB AMG S65!!!, Huracan, Panamera Turbo S, alebo ine sportove luxusne vozidla. Som nazoru, ze ked uz urobit nieco, co ma byt top v parametroch, je sprostost to marketovat "pre vsetkych". Vsetci si to totiz nemaju sancu kupit a ti, ktori by boli ochotni zaplatit 5x tolko si to nekupia kvoli tomu, ze je to seriovka.

21.11.2017 | bozsky

Este odporucam vsetkym pozriet toto video:
https://www.youtube...