Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Audi e-tron je na Slovensku, pozrite si fotky

16.03.2019, 10:00 | jmr | © 2019 News and Media Holding

Audi predstavilo model e-tron aj na Slovensku. Prvé dva kusy si môžete pozrieť v galérii. Už je možné ho objednať, základná cena je 81 400 eur, pričom za displeje a kamery miesto spätných zrkadiel si Audi pýta príplatok 1 732 eur.

  • Tlačiť
  • 1

Aký je teda pohľad cez inovatívne zrkadlá? Displeje majú výborné rozlíšenie. Reakčná doba za denného svetla tiež vyzerala veľmi dobre. Dokonca disponujú funkciou zmeny ohniskovej vzdialenosti. Pri nízkych rýchlostiach sú viac širokouhlé a pri väčších zase pozerajú ďalej.

Ďalším dôležitým faktom o e-trone je, že stále ponúka 5 miest a vďaka batériám v podlahe dokáže ponúknuť aj veľký batožinový priestor. Celkový objem je 660 litrov. Z toho 600 je vzadu a 60 je vpredu. Do predného vojde napríklad nabíjacie ústrojenstvo.

Samotné batérie pozostávajú z 36 modulov. Celková kapacita sa dostala na 95 kWh. V prípade problému je možné vymeniť jednotlivé moduly. Balík batérií váži 700 kilogramov, čo sa prejavilo aj na pohotovostnej hmotnosti 2,5 tony. Audi prichádza s osemročnou zárukou na ne, ktorá je ale obmedzená nájazdom 160-tisíc kilometrov.

Dojazd modelu je až 417 kilometrov, pričom meranie prebehlo podľa novšieho cyklu WLTP. Podľa predchádzajúceho testovacieho štandardu by to bolo až 501 kilometrov. Audi udáva kombinovanú spotrebu na úrovni 26,2-22,6 kWh na sto kilometrov.

Výkon dvoch elektromotorov je spolu 300 kW (408 k) v režime Boost. V bežnej prevádzke má vodič pod pravou nohou 265 kW (360 k). Pritom predný elektromotor dosahuje 135 kW (184 k) a zadný 165 kW (224 k). Bežne teda zvládne e-tron šprint na stovku za 6,6 sekundy, režim Boost ukrojí 9 desatín. Maximum výrobca obmedzil na 200 kilometrov za hodinu.

Audi e-tron - miesto zrkadiel môžu byť kamery zlepšujúce aerodynamický odpor o stotinuZdroj: jmr

Každý z dvoch motorov má vlastnú výkonovú riadiacu jednotku, pričom tie koordinuje jedna centrálna riadiaca jednotka. Takto je vytvorený aj pohon všetkých kolies. Centrálna riadiaca jednotka dáva výkonovým impulzy až 10 000-krát za sekundu.

Audi e-tron až 70 percent energie rekuperuje. Ale ani to nezabráni potrebe nabíjania. Za 30 minút na rýchlonabíjačke sa dokáže batéria dostať na 80 percent nabitia. Pri domácej nabíjačke s výkonom 11 kW trvá nabitie do plného stavu 8 a pol hodiny.

Nový elektromobil je v ponuke už aktuálne a na jeho príchod sú pripravení všetci predajcovia značky. V roku 2019 je v pláne umiestniť na Slovensku 80-100 kusov týchto elektromobilov.

Audi e-tron - obraz je detailný a nenútenýZdroj: jmr

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Audi, Audi e-tron