Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Elektrický Volkswagen ID.3 si už môžete objednať, pre automobilku je vraj stratový

10.05.2019 | jmr

Diskusia (16 reakcií) Pravidlá diskusie

10.05.2019 | pierre002

pri 30tis kecat ze su stratoy na kazdom kuse 3tis? tak hadam vyvoj je tam premenna pri ktorej s vyssim poctom predany kusov sa stava ziskovym, nie? aj ked 30tis je stale vela za "stredny dojazd", ceny musia byt porovnatelne aby elektroauta predbehli spalovacie..

10.05.2019 | sammy_dlx

Mozu hovorit starej mame ako su stratovi.
zakladna najnizsia verzia drahsia o ca. 8-10 tis. EUR nez najlacnejsi Golf, na ktorom maju hrubu marzu okolo 15-20%. To by znamenalo, ze vyroba elektroauta stoji 2x tolko ako spalovaku.
Pri najlepsej voli si to neviem predstavit, nez ze vyvojove naklady rozpustavaju na radikalne mensi pocet ocakavanych predanych kusov, nez pri inych modeloch.
Zaroven to je argumentacia pre umelo navysene ceny, cim budu chciet vyvijat tlak na vlady kvoli zelenym dotaciam pre elektromobily.
Parchanti...

10.05.2019 | sammy_dlx

a to by som rad doplnil, ze elektroauto obsahuje celkovo menej suciastok, takze by malo byt na vyrobu lahsie, menej manualne narocne, rychlejsie a tympadom lacnejsie.

10.05.2019 | alf1

ved prave... nema to drahy motor, drahu prevodovku, diferencial. v podstate len sasi s bateriou a elektromotorom. na nom ulozena sucasna kasna s vybavou. ak si odmyslim vyvoj, vyrobna cena by mala byt hlboko pod cenami sucasnych aut.

10.05.2019 | jimbo

Plne suhlasim - umelo navysuju naklady na vyvoj a rozpustaju ich na nizky pocet vyrobenych aut. Navyse, nie je dovod aby vymyslali uplne nove auto, kludne mohli pouzit napr. Golf a dat tam elektromotor. U tohto auta navyse zvolili zadny nahon co znamena, ze to nikto nebude kupovat a VW bude zase argumentovat, ze proste elektromobily nito nechce. Zmrdi. Potrebuju proste odpisat velke investicie do fabrik na spalovacie motory

10.05.2019 | PaloK

Viaceré automobilky dlhé roky musia dotovať niektoré svoje modely, niekto lacné modely, niekto zase najdrahsie modely. Volkswagenu to pomôže znížiť koncernové náklady na emisné poplatky za spaľovacie motory. Umiestnenie motora vzadu je veľmi zaujímavé.

10.05.2019 | šumný parobok

Aká je cena batérie v takomto aute?

10.05.2019 | Julo 2018

Taka asi ako v ostatných, budeš platiť prenájom batérie. zatiaľ ešte pri žiadnom nebolo uvedené že batéria je súčasťou. Ak by to bolo inak , nájdeš to na nete VW Nemecko.

17.05.2019 | MG151

Ja mám e-up a tam je batéria kúpená, žiadny prenájom. Podľa informácií, ktoré mám, by batéria okolo 50 KWh mala stáť dnes okolo 7 tis. EUR.

10.05.2019 | bozsky

Vsetci sa rozculuju nad parkovacou politikou v BA. Tu je riesenie. BA zakaze ine, nez elektroauta a zrazu bude parkovacich miest dostatok, lebo si drviva vacsina nebude moct dovolit auto

10.05.2019 | martin33

Predpokladam, ze nieco podobne bude skor ci neskor zavedene v celej EU. Dovod: znecistenie ZP, globalna zmena klimy, terorizmus, zabranenie praniu spinavych penazi, boj s detskou pornografiou, ... (vyskrtnite, co sa nehodi).
A auta z ulic zmiznu nie kvoli tomu, ze si ich ludia nebudu moct dovolit (cena elektroaut casom poklesne pod cenu benzinovych/naftovych) ale kvoli tomu, ze ho nebudu mat kde nabijat. Nabijat sa bude dat len v sukromnej garazi pripadne v parkovacom dome.

10.05.2019 | Nelectra

Tu istu fintu s predobjednavanim uz pouzila aj Tesla. Vyrobcovia elektroaut totiz vedia, ze v nasledovnych rokoch bude cena baterii stale klesat, cize ak dnes ponukaju to auto za 30 tisic, o rok uz to nebude konkurencieschopna cena a kedze cena tychto aut sa odvija hlavne od ceny baterii, je tato taktika uplne pochopitelna.

10.05.2019 | LPB

Takže aku články s kapacitou 13kWh stoja 10k? Alebo v najlacnejšej verzii nie je ten najväčší LCD a USB portov je len 5? Jáj... a ešte osvetlenie dierky pre kľúčik.

13.05.2019 | ivko07

malý odkaz pre elektro-auto optimistov:
všetci predpokladáte znižovanie ceny...
kobalt ako jedna z hlavných surovín pre akumulátory z dôvodu vyššieho dopytu za posledné 3 roky zdražel asi o 500%, lítium tiež aj keď nie tak dramaticky... Jednoducho to čo sa ušetrí na masovej výrobe dobehne stúpajúca cena surovín...
a planétu tým drancujeme podobne ako s ropou, takže aká že ekológia??
okrem toho je také auto plné elektroniky, ktorá zvyšuje cenu a vzhľadom na vysoké napätie, prúdy a riziko výbuchu batérie musia byť v e-aute použité rôzne materiály, ktoré normálne auto nepotrebuje.
Takže vidina nízkej ceny je v nedohľadne.
https://teslabike.s...
https://oenergetice...
http://www.hybrid.c...

14.05.2019 | chr

Ale pre VW je výroba akéhoľvek auta stratová , lebo zaplatili alebo majú zaplatiť toľko peňazí za rôzne aféry a pokuty , že by potrebovali , aby autá boli dvakrát drahšie ako teraz. Zabudnite na to , že budete porovnávať výrobný proces s klasickým autom . Je omnoho lacnejší . Za všetkým stojí snaha znížiť počet aut a tak obmedziť nepriaznivé vplyvy ich produkcie. Autá proste nebudú pre každého. A nikoho nezaujíma ako sa budeme premiestňovať my na zlodejsku napríklad.

14.05.2019 | Mikil

Ja si uz od wv nekúpim ani stierače, po tej afére s emisiami. Kto odškodniť mňa?!