Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hyundai ukázal nový motor, má byť veľmi úsporný

12.07.2019 | jmr

Diskusia (4 reakcie) Pravidlá diskusie

12.07.2019 | salamoon

raz agregat, raz motor.. chapem, agregat znie dolezitejsie..

13.07.2019 | Roman Kanala

Spaľovací motor a trecia spojka ostali 100 rokov bez zmien. Iba sa pridalo turbo, ale to bolo kvôli zvýšeniu výkonu, nie na zníženie spotreby. Konečne sa niečo robí aj na tomto poli.

14.07.2019 | martin33

Prvy patent na preplnanie cerpadlom pohananym vyfukovymi plynmi je z roku 1905, prve prakticke pouzitie turboduchadla (v lodnom motore) je z roku 1923, teda aj turbo tu je uz dost dlho.

15.07.2019 | Roman Kanala

Turbo bolo v osobnych autách GM az niekedy v 60-tych rokoch, ale po roku to zastavili. Porhe 911 Turbo od 1974 dodnes.
https://en.wikipedi...

Od 80-tych rokov biturbo.
https://en.wikipedi...

Doteraz jediny motor triturbo je od BMW:
https://en.wikipedi...

Quadriturbo je v Bugatti Veyron. Predtym v Bugatti EB 110 od 1991 do 95, ked firma skrachovala. Zbytky po likvidácii kúpila skupina VW v 1998.
https://en.wikipedi...

Takze aj to turbo sa najprv muselo zdokonalit, nez bolo pouzitelne a nebolo to kvôli spotrebe, ale kvôli vykonu. Az tlak na spotrebu zo strany úradov viedol k inováciám ako elektronické vstrekovanie cez piezo-senzory, variabilné ventily, variabilná kompresia, Atkinsonov a Millerov cyklus, vypínanie valcov, hybridy, alternatívne pohony.

Takze aj administratívny tlak na nieco dobry. Na tom takmer zakapal obor GM, u ktorého inovácia roky znamenala novy nárazník a farbu.