Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Jazdili sme s novým Fordom Focus ST

13.08.2019, 14:00 | jmr | © 2019 News and Media Holding

Automobilka Ford, teda jej importér Summit Motors Slovakia, zorganizovala pri príležitosti výročia modelu Mustang akciu na Slovakiaringu. Nebola určená len novinárom, ale všetkým majiteľom vozidiel Mustang a špecialít označených doplnkami ST a RS.

  • Tlačiť
  • 1

Akcia pozostávala z absolvovania školy šmyku, na ktorej v prvom rade kládli dôraz na zvládanie šmykov. Odtrhová plocha preverila zdatnosť vo vyrovnávaní šmyku a kruhová klzká plocha to isté.

Na úvod prebehlo predstavenie nového Focusu ST. Už štvrtá generácia modelu prináša 2,3-litrový EcoBoost s výkonom 206 kW (280 k). Prvýkrát pre benzínovú verziu príde aj s automatickou prevodovkou. Okrem benzínu však bude v ponuke aj s naftovým motorom s výkonom 140 kW (190 k).

Cena za najlacnejšiu verziu ST bude 29 990 eur. V základnej výbave bude tempomat, automatická klimatizácia či navigačný systém v rámci informačno-zábavného systému SYNC3. Štandardom budú tiež 18-palcové disky.

Z prvých skúšok auta je jasné, že vzadu je prijateľne veľa miesta a to znamená, že sedadlá nie sú také mohutné ako v tretej generácii hothatchu. Na odtrhovej ploche bolo až príliš ľahké dostať auto naspať do správnej stopy a ak je zapnutý správny režim, tak Focus aj postrieľa z výfuku.

Ford Focus ST - benzínový motor má 280 koníZdroj: Ford/jmr

Samotné režimy sa dajú prepínať na volante, kde sú na to pripravené dve samostatné tlačidlá. Jedno prepína rovno športový režim a druhým sa dajú rotovať všetky štyri režimy, ktoré sú dostupné. Krátke zoznámenie neumožnilo naplno spoznať rozdiely medzi nimi. Teda okrem zvukového prejavu, tuhosti volantu a odozvy na plyn.

Rovnaké disciplíny v Centre bezpečnej jazdy čakali aj Mustangy. Odtrhová plocha mala síce rovnaký efekt, ale na klzkom kruhu bolo ľahšie manévrovanie s autom s pohonom zadnej nápravy, pretože s ním je možné ľahko vykrúžiť driftom celý kruh.

Šprinty na cieľovej rovinke boli nemenej zaujímavé. Z nuly s plným plynom na päťlitrovom Mustangu to vyzerá ako zábava a desaťstupňový automat v špeciálnom režime rýchlosti priam strieľa. Ale ani toto nebolo úplným vrcholom inak dobre zorganizovaného podujatia. Tým bola spanilá jazda po okruhu.

Na Pit Lane sa postavili všetky rýchle Fordy a odkrúžili si niekoľko kôl po celom okruhu pri západe slnka. O spektakulárne pohľady naozaj núdza nebola, veď po trati jazdili aj historické kúsky legendárneho automobilu.

Ford Mustang - oslava 55 rokov sa podarilaZdroj: Ford/jmr

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Ford, Ford Focus, Ford Mustang