Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kalkulačka - Benzín vs. diesel

12.09.2012 | Jozef Prosnan

Diskusia (17 reakcií) Pravidlá diskusie

12.09.2012 | al0

Chcel som dizel.
Ale bez filtra pevnych castic sa uz dnes nove auto kupit neda.

Moja volba je teda jasna - kupim si 2 - 2.5 l benzin.
Je to paradox, ze benzinove motory su dnes spolahlivejsie a bezproblemovejsie ako dizlove.

12.09.2012 | jm4

Tak. Časticový filter nechcem ani ja, teda aspoň nie do auta ktoré mám roky prevádzkovať za vlastné peniaze. Ale ako alternatíva mi stačí aj benzínová 1,6, ani turbo nemusí byť.

12.09.2012 | noname2

presne to iste u mna kupil som radsej 1,6l Benzin s 6M prevodovkou a o 2600Eur lacnejsi ako taku 3.14covinu s partikel filtrom co sa pokazi po 60tis km!

12.09.2012 | Mito86

Co je na tom filtry take zle?

12.09.2012 | al0

1. zivotnost a cena
2. regeneracia - ked zasvieti kontrolka, mas isty obmedzeny cas na to, aby si nahodil vyssie otacky (a nejaku dobu na nich jazdil) aby sa usadene sadze mohli vypalit. Ak to nespravis, filter znicis a auto bez noveho filtra (alebo vybratia stareho a prepalenia ovladacieho softveru) nenastartujes.
3. filter pevnych castic zvysuje spotrebu auta


12.09.2012 | dfx

k bodu 2.

Toto by uz mala riesit riadiaca jednotka v aute. Problem je, ze pocas cistenia dochadza k znizeniu vykonu, naco vodic reaguje zvysenim otacok, co filtru aj motoru skodi.

Najlepsie je po kupe auta ten filter vybrat a jazdit bez neho. Na emisnej kontrole by malo auto prejst aj bez toho filtra. V pripade nutnosti ho tam mozno vratit.

12.09.2012 | poverenik

Časticový filter je otázka zodpovednosti k sebe a ostatným. Tu nejde o v podstate neškodné CO2. Má filtrovať jemné karcinogénne častice koksu vzniknuté spálením ťažkých zložiek nafty.
Je to len otázka priorít - či preváži faktor vlastníctva výkonnejšieho auta alebo faktor zdravia.
Bez filtra je nafťák voz na úrovni autobusu zo socialistického Maďarska, hlavná vec že fachčí o 5% viac.

12.09.2012 | al0

ten vykon a spotreba su mi ukradnute, co mna odradilo od dizla su problemy ktore DPF sposobuje.
Ja chcem auto s motorom s ktorym nemusim jazdit v rukavickach, vytacat ho kedy si zmysli, nevytacat ho kym nema 90 stupnov, nechavat ho na volnobehu aby nevychladol prilis rychlo, stresovat sa o kvalitu natankovanych phm atd.
A prave preto moje dalsie auto bude urcite atmosfericky benzinak. Radsej si priplatim na spotrebe a budem mat klud.

13.09.2012 | Ľuboš Mistrík

nechcel by som kupit po vas auto, ktore budete: "vytacat ho kedy si zmysli, nevytacat ho kym nema 90 stupnov, nechavat ho na volnobehu aby nevychladol prilis rychlo, stresovat sa o kvalitu natankovanych phm"

Tusim nemate rad auta.

13.09.2012 | al0

hovoril som o obmedzeniach dizla s DPF.
Atmosfericky benzinak:
1. nemusim vytacat kvoli vypalovaniu sadzi kedy si to auto zmysli
2. nemusim sa starat o pomale chladnutie turba v zime
3. s kvalitou slovenskych benzinov nema problem
4. zohreje sa skor, takze skor mozem motor vytacat ak to nahodou potrebujem

13.09.2012 | Ľuboš Mistrík

ok, to znie rozumnejsie :)

12.09.2012 | jm4

Ad 3: Emisná norma Euro5 zvýšila spotrebu alebo zhoršila výkon (niekedy dokonca oboje naraz) oproti Euro4 aj pri benzínových motoroch, takže si žiaľ veľmi nenavyberáš... Jasné, priame vstrekovanie a turbo to vedia vyriešiť, ale to už sme pri inej cene a spoľahlivosti.

12.09.2012 | citatelTrendu

Ja skôr preferujem auto na CNG, len neviem prečo tak málo značiek ponúka dodávku áut priamo na CNG. Auto na LPG nechcem, nedá sa s ním parkovať v podzemných garážach, čo by bol najmä tu v Bratislave veľký problém. nechápem Škodovku, prečo neponúka všetky modely s CNG pohonom. Pritom benzín aj nafta budú len stúpať, o alternatívne pohony by bol isto záujem.

12.09.2012 | autofan

A čo tak benzín s vodíkovým generátorom? http://www.piaggioa... Pekne to pridá výkon a zníži spotrebu. Ono aj ten dieselový motor to pekne vypáli a bude oveľa menej problémov s tým DPF

12.09.2012 | PaloK

Cena plynu je úplne závislá na cene ropy, pretože sa ťažia spolu. Plyn je lacnejší len a len preto, že naň nie sú uvalené také vysoké spotrebné dane, pretože EU zaviedla daňové zvýhodnenie na plyn. Ktoré však má skončiť v r. 2014, ak sa nemýlim. Potom sa očakáva prudký nárast ceny plynu.
.
Všetko je to dôsledok toho, že elektro-energetická lobby v EU získala prevahu nad ropnou lobby. Preto tá posadnutosť únie emisiami a eko-brainwashing všade kde sa pozrieš. Európania nevedia vyrábať ani kvalitné atmosférické motory, nieto prepĺňané a bohovsky sa hrnú do elektromotorov. Chcel by som sa dožiť toho vytriezvenia v Európe.

15.03.2013 | Frayer

odkial mas ze v roku 2014 skonci danove zvyhodnenie pre LPG?
hod sem nejaky link, dost ma to zaujima....
neverim tomu.

11.02.2013 | Gumino

Ono je to naozaj na zamyslenie...ja osobne mam diesla (dokonca renault) a servis ma 5 rokov nestal ani cent (auto ma 8 rokov). ale je pravda ze v dnesnej dobe plnej filtrov radsej benzin...zavisi od toho kolko clovek najazdi...pred kupou je dobre pozriet si weby ako je napr. ganemo.sk (http://ganemo.sk/vozidla/) a spravit si obraz kto kolko servisuje