Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kupujete nové auto, tak sa neunáhlite (III)

02.11.2011, 06:50 | Jozef Prosnan | © 2011 News and Media Holding

Objektívny prehľad o predajnosti sprostredkuje len nezávislý prameň

  • Tlačiť
  • 0

Rozhodnutie o nákupe nového osobného auta je vážna vec. Pre väčšinu populácie na Slovensku znamená investíciu, ktorá zásadným spôsobom prehovorí do rozpočtu domácnosti. Preto ho neradno brať na ľahkú váhu.

V druhom pokračovaní nášho seriálu sme informovali potenciálneho zákazníka, ako sa delia osobné autá na kategórie (triedy, či trhové segmenty). Povedzme, že v tejto disciplíne ste už zorientovaní. Pritom nemáte jasnú predstavu, aké auto si vybrať, kde začať. V takom prípade môže byť pre zaujímavá informácia, akej popularite sa tešia jednotlivé modely. Ako idú na odbyt. Môže to byť aj dobrá konfrontácia názorov pre tých, čo už si svoj model predbežne vybrali.

Hodnovernejší je nezávislý zdroj

Spýtať sa priamo predajcu, môže byť lepšie ako nič. Ale aj nemusí. Veď to poznáte, každý páv svoje perie chváli. Ak vás šikovný automobilový díler uvidí vstupovať do predajne, urobí všetko (alebo skoro všetko), aby ste svoje peniaze utratili práve tam. Môže prízvukovať, že práve jeho ponuka ide na odbyt ako teplé rožky, že akcia na vychytený model o týždeň končí a na sklade ostalo už len zopár kusov. No nekúpte to. Ak podľahnete, možno zistíte, že máte ležiak, na ktorý ešte výhodnejšia akcia beží celý ďalší polrok. Skrátka a dobre informujte sa z nezávislých prameňov. 

O dopyte na trhu nových osobných automobilov najobjektívnejšie vypovedajú policajné štatistiky nových registrácií. Publikuje ich Združenie automobilového priemyslu SR formou prehľadných tabuliek. Sú v nich zaznamenané počty predaných áut podľa značiek, trhových segmentov a modelov.  Najnovšie výsledky mapujú situáciu za september 2011.

Tu nájdete počty novo registrovaných osobných automobilov

Máte pravdu, tabuľka je obsažná. A tak pre tých, ktorým chýba trpezlivosť, sme pripravili aj ďalšiu – jednoduchšiu. Mapuje aspoň tie najžiadanejšie modely v jednotlivých trhových segmentoch. Z nej sa dozviete, že v triede mini ide najlepšie na odbyt Fiat 500 a v triede malých automobilov sa najväčšej obľube teší Škoda Fabia. Napriek tomu že za prvých deväť mesiacov je Fabia najpredávanejším modelom na slovenskom trhu vôbec, v septembri viac registrácií zaznamenala Škoda Octavia 2. Tá je zároveň lídrom medzi kompaktmi (nižšia stredná trieda). Do tretice Škoda vedie aj poradie strednej triedy. Tam ju reprezentuje limuzína Superb. V segmente vyššej strednej triedy sa v deviatom mesiaci najlepšie predávalo Audi A6. Z trojice priamo si konkurujúcich prémiových modelov je služobne najnovšie. Tiež poradie luxusnej triedy vedie model značky spriahnutých kruhov – Audi A7 Sportback. Medzi športovými autami sa ocitlo jasne v popredí záujmu BMW 3 Coupé/Cabriolet, kým spomedzi SUV je mimoriadne populárna Kia Sportage. A konečne v triede viacúčelových modelov (MPV) má dlhodobo najvyššie trhové preferencie Škoda Roomster.

Tu nájdete prehľad aktuálne najžiadanejších modelov podľa v trhových segmentov

Otázka znie, či najžiadanejšie modely sú naozaj aj najlepšie a pre vás najvýhodnejšie. Svet automobilov je príliš komplikovaný na jednoznačnú odpoveď. Aj o tom, čo všetko vplýva na trhové preferencie, si povieme v nasledujúcich dieloch.

Prečítajte si aj predošlé diely seriálu o kúpe nového auta.

Najpredávanejšie nové osobné automobily v trhových segmentoch

(9/2011)

1. Fiat 500 (mini)

2. Škoda Fabia (malé automobily)

3. Škoda Octavia (nižšia stredná trieda)

4. Škoda Superb (stredná trieda)

5. Audi A6 (vyššia stredná trieda)

6. Audi A7 Sportback (Luxusné automobily)

7. BMW 3 Coupé (športové automobily)

8. Kia Sportage (SUV)

9. Škoda Roomster (MPV)  

Foto - Škoda, Fiat, Kia, BMW, Audi

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Auto poradňa, Kúpa nového auta

Diskusia (0 reakcií)