Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Malé elektroautá podstatne zdražejú, budú stáť až 30-tisíc eur

20.01.2019 | TASR

Diskusia (58 reakcií) Pravidlá diskusie

20.01.2019 | Truhlik999

Aha.
Takze fasisticki pohrobkovia nam najprv nechali schvalit povinny prechod na elektro.
Zaroven bohorovne vyhlasovali, ze prechod na elektro zvladnu (nieco mi to pripomina..)
Zaroven ID malo byt ekvivalentom dieselovej verzie Golfa.

Realita je taka, ze nezvladaju ani prd.
Este stastie, ze korejci sa posunuli dopredu vyraznejsie - uz teraz nakopavaju pohrobkom prdel vodikom aj najlepsimi elektrovozmi vo svojich kategoriach.

Je trapne, ked vlajku techlogickej inovacie nesie nejaka americka automobilka, ktora robi auta ani nie 20 rokov a korejske firmy, ktore este pred 40 rokmi vyrabali maximalne bicykle..


Akurat je problem to, ze ako obvykle, ked pohrobkovia maju volne pole posobnosti, tak na ich drzu namyslenost doplati cela europa.

20.01.2019 | Cenek

Tak VW musi niekde nahrabat tie miliardy, co muselo (a bude musiet) zaplatit na pokutach, kedze nedodrzali emisne limity... je to krasny dog eat dog. Lubilo sa mi to.
Este skoda, ze tu nemame preukazany kartel vo veci objemu adblue nadrze, palivovej nadrze a podobne.
Neznasam tieto ojekabatene auta. (A to nie je len VW).

20.01.2019 | pinpo

tiez sa mi nepaci politika znizovania nadrze aut, dokonca pri hybridoch ta velkost nadrze klesne umerne nizsej spotrebe = rovnake km clovek prejde
celkom by som uvital, keby som si mohol priplatit za vacsiu nadrz o cca 20-30L navyse ako je tam teraz

ad VW: nie je iste ci v EU nieco budu platit, aj ked nejake hromadne zaloby napr. v nemecku riesia
neviem preco napr AT nedal zalobu na VW - koli podvodom, nakolko oni maju NoVa dan podla CO2 a tam VW klamal. Inymi slovami, VW okradol stat na daniach. Resp. mohli by to skusit aj cez ludi ze nech doplatia.
Isto v EU su dalsie staty co maju nieco podobne.

20.01.2019 | Hrdlorez

U hybridnych aut je celkovo problem s priestorom kvoli dvom pohonnym jednotkam a velmi komplexnemu systemu. Nemyslim si, ze je za tym nejaka politika, skor ide o nevyhnutny kompromis.

To, ze VW nedostal v EU poriadne po prstoch tiez povazujem za nehorazny vysmech spravodlivosti. Ale tak maju za sebou vladu najsilnejsiej krajiny EU, takze ma to neprekvapuje.

20.01.2019 | martin33

Elektricke auto nepotrebuje mazaci system, nepotrebuje chladiaci system, nepotrebuje katalyzator alebo filtre pevnych castic, Elektromotor je mechanicky jednoduchsi ako spalovaci motor - napriklad ma len 2 loziska, kym bezny spalovaci motor potrebuje 3-5 lozisk na klukovom hriadeli, loziska na ventilovych rozvodoch a mnozstvo dalsich lozisk. Vacsina dnesnych spalovacich motorov ma turboduchadlo, co je zo strojarskeho hladiska extremne narocne zariadenie. Elektromotor turboduchadlo nepotrebuje. Elektromotor ma ovela sirsi rozsah krutiaceho momentu, staci mu teda ovela jednoduchsia prevodovka. Jedina vec, ktora je v elektromobile drahsia ako v aute so spalovacim motorom, je bateria.

20.01.2019 | Mati Hrnec

Vystizne napisane... zatial je to novinka, tak sa to tvari exkluzivne, comu sa prisposobuje cena...

Stare auta mali castokrat lepsie realne spotreby ako "najnovsie" ekologicke vymysli a inovacie, ktore sa tvaria ekonomicky len na papiery...

20.01.2019 | shaggy

Lenže to turbodúchadlo je v tých motoroch kvôli rovnakým centrálnym plánovačom, ako elektromobily.
Podstatná časť elektromobilov (batérie) sú náročné na výrobu, opravu a majú obmedzenú životnosť. A som zvedavý, čo s ich životnosťou urobí život niekde na Orave.

20.01.2019 | Hrdlorez

Svojho centralneho planovaca nechaj radsej v gatoch. Nikto nic neplanuje, iba obmedzuje mnozstvo bordelu, ktore nove auto smu bezplatne vypustat do spolocnej atmosfery.

To ci si prave ty budes moct bezemisne auto kupit vobec nikoho nezaujima. Na druhu stranu je uplne normalne aby ludia vsade naokolo teba nemuseli tvoj bordel dychat a velmi spravne tento problem adresuje EU.

20.01.2019 | Cenek

A take silne predsavzatie som mal, ze budem potichu citat. No lenze ked citam taku kokocinu ako napisal Hrdlorez, no da sa to? No neda! Jasne ze sa to centrane planuje, ako sucast ziskov pre VW, ktore toto zcalo tlacit hned, ako muselo zaplatit rekordne pokuty. A nalialo do toho miliardy.
EU vymyslela veci ktore nefunguju priatelko. Zacalo to povinnou biozlozkou, ktora pokujvila pol motorov v unii a terazky sa ide rusit.
Pozri si Norsko. Dotovali elektro, az dve tretiny elektroat nejazdi, lebo sa nemaju kde nabit. Zdanme cyklistov, cyklochodniky nech si stavaju za svoje a stat usetri. Mozu kludne platit myto za prejazd.
Takze planuj svoj zivotik, nie nas.
Neznasam tychto darmozracskych socialnych inzinierov z neziskoviek.

20.01.2019 | Pavel Šimon

Sa mi páčia mudrlanti, ktorí omielajú Nórsko a vôbec nemajú tušenie ako to tam je v skutočnosti...

20.01.2019 | Cenek

V Norsku som bol. Okrem toho, ze tam obyvatelstvo zije v strachu, tak maju peknu prirodu. Ale dobrodruzstva, socialne experimenty, kradeze deti, odzbrojit obyvatelov atd si mozu dovolit kvoli tazbe tej zlej ropy, vsakano. Ake pekne od nich.

20.01.2019 | Hrdlorez

To sa ti nic lepsie nepodarilo vymyslet ako ta hovadina s Norskom? :D Nenechaj sa vysmiat.

Neboj moj, ja si svoj zivotik planujem aj bez tvojich hrejivych slov. Co si v jeho ramci neplanujem je dlhodobe dychanie bordelu a som rad, ze EU konecne robi vsetko pre to, aby som ho dychat o par rokov nemusel. Nastastie, lebo spiatocnicky ludia ako ty by mi inak zneprijemnovali zivot dlhsie ako je nevyhnutne.

Taki jak ty patria do Indie, kde emisne limity neexistuju, smeti sa hadzu na ulicu a stoka do potokov. Tam sa budes ocividne citit dobre, nech sa paci.

20.01.2019 | shaggy

A takí, ako ty, Hrdlorez, patria do koncentrákov... ako bachar presadzujúci fašistické zákony by si sa uživil.
Keď vidíš vlajku EÚ, tak si doma spievaš internacionálu, alebo hajluješ? Chcem vedieť, ktorým smerom si doľava.

20.01.2019 | Hrdlorez

Ani jednym smerom. Sam si fasista, alebo komunista alebo neviem aky vypatlanista, to je tvoja vec a vobec ma to popravde nezaujima, kym tvoje vypatlanizmy nebudu obmedzovat moj pokojny a zdravy zivot.

20.01.2019 | Cenek

Mili Hrdlorez, chapem, ze na Norsko a ich prepracovany fasisticky system pocnuci kradnutim deti Barnavernetom, az po dotacie na elektroauta, ktore zrazu zdanili/prestali dotovat a su sokovani, ze ich zrazu nikto nekupuje.
Ja mam BMW i3, ked naprsi, je to komfortnejsie ako Vespa. Ale okrem toho mam aj kadeco ine. Nie som fanatik nicoho, ked je nieco dobre, beriem. Ked to stoji za prd, tak aj keby to podporovalo ktorekolvek zaujmove zdruzenie ako EU, tak si to prosit nebudem.
Btw, kym neustane lodna doprava na NEZDANENY (vieme ze z paliva pre lode nie je spotrebna dan), tak mozu zakazat aj indom hadzat mrtvoly do mora, a ty budes stale dychat to iste.

20.01.2019 | Hrdlorez

Hej, kazdy je pre teba fasista len ty si etalon bohorovnosti a inteligecie. Je mi to jasne.

Nikoho tu nezaujima ake mas auto/a, neviem naco sa tu ukazujes. Ani nikoho nezaujima coho si alebo nie si fanusik. Tvoje prava sa koncia tam, kde sa zacinaju prava inych, to si dobre zapis do svojej makovicky. A tak ako nemas pravi hadzat susedovi odpad cez plot, alebo na ulicu/vedla cesty, tak ako nemas pravo vypustat stoku do podzemnych vod alebo potoka, tak -nastatie coskoro- nebudes mat pravo vypustat bordel do spolocneho ovzdusia. A ak ti to robi dobre, kludne si nastartuj v dome dieselgenerator ale zavri si okna a dychaj si to sam, voila.

21.01.2019 | Cenek

Ja by som chcel byt tak strasne naivny ako Ty. Musi byt fantasticke vidie veci tak strasne prvoplanovo.

21.01.2019 | alf1

norsko davate za priklad v elektroautach, ano?
no tak nam popiste, ake tam maju problemy s nabijanim aut uz teraz.
a potom by som prosil popisat, ako to bude u nas. ak bude v panelaku polovica, ci aspon tretina aut elektrickych. to bude z kazdeho bytu na parkovisko pred domom zaveseny jeden predlzovak? alebo dva, tri. ci ako to budu nabijat? aj na travnikoch, kde uz stoja, ked sa nezmestia na parkovisko.
po druhe - co na to povie hlavny istic v panelaku, on je na to dimenzovany? a hlinikove elektricke rozvody zo sedemdesiatych rokov, tie sa idu vsetky vymienat za medene a hrubsie, vsetky v dome? aj transformatory v obciach? vsetko je to nadimenzovane na radovo vyssie odbery?
co na to povedia prenosove trasy, zvladnu tento napor?

21.01.2019 | Hrdlorez

A co keby si si to radsej zistil sam? Ja viem, ze si v norsku elektro auta pochvaluju, dokonca sa v niektorych mestach uz testuje riesenie, vdaka ktorym auta pripojene k sieti dokazu nie len prijmat alebo aj davat elektrinu naspat do siete a takoutu decentralizovanou "mega bateriou" stabilizuju siet v peakovych casoch.

Tie ostatne problemy co popisujes su vsetko riesitelne veci, len treba niekde zacat. S tvojim pristupom by sme este dodnes jazdili na konoch, v 1920 sa tiez mohli vykaslat na auta, vsak kde budes tankovat benzin a jak ho vo velkom mnozstve vyrobis a distribuujes? Kona predsa napasies na ktorejkolvek luke...

21.01.2019 | alf1

ale ved isteze som si zistil. a nepotrebujem rozsirovat bludy o akomsi vracani elektrickej energie do siete autami. este tak s biedou do vlastnej baterie, ze? aj to len pri brzdeni ci z kopca, ci si vymyslel perpetuum?
okrem toho - uz bolo publikovanych mnoho realnych studii o ekologickom "prinose". ked sa viac emisii vyprodukuje nielen pri vyrobe elektriny z uhlia (polsko napr. az 80% kapacit a siete su prepojene), ale najma pri vyrobe baterii a ich likvidacii. to sa ale "nepocita", nehodi sa to do dristov. podobne ako elektrina z jadra, kde sa ignoruju dopady a naklady na likvidaciu jadroveho bordelu. to sa tiez ignoruje.

no a stale som sa nedozvedel, ako sa bude nabijat polovica elektrickych aut na sidliskach u nas pred domami - predlzovakmi? ci vybuduju extra nabijacku na kazde parkovacie miesto? davam uplne konkretne a realne technicke otazky - dimenzovanie isticov a vedeni, narast spotreby. to sa bude riesit az potom, ked dojde ku kolapsu siete? ja ti davam konkretne otazky, ty odpovedas vseobecnymi frazami a plkmi o svetlejsich zajtrajskoch, na sposob "niekde treba zacat" ci "s tvojim pristupom jazdime na konoch". a aky je teda tvoj KONKRETNY pristup, ved popis to nabijanie a kapacitu vedeni.
tak si precitaj:
Norsku začínají vadit velké elektromobily, země zavádí daň za Teslu
Zdroj: https://www.denik.c...
Smutné konce norského elektrického autoexperimentu
https://pravyprosto...

21.01.2019 | xXx-fivestar-xXx

Neboj, žiadne predlžovačky z bytov nehrozia. Na nabíjanie kôli velkému nabíjaciemu prúdu by títo majitelia potrebovali trojfázové vývody, ale v našich bytoch nájdeš len jednofázové.
A čo sa týka dimenzovania rozvodnej sústavy, tá by nevyhovovala ani 50% penetrácii baterkových áut. Musel by sa navýšiť dodávatelný výkon už od zdroja - elektrární, cez rozvodnú sústavu až po jednotlivé nabíjacie miesta.

21.01.2019 | alf1

a co ja vravim, nieco ine?
tak ako teda sa bude ta tretina ci polovica aut na parkoviskach pred panelakmi nabijat?
to som sa stale nedozvedel. len argument neboj. s tym ale nenabijes ani mobil :-)

21.01.2019 | xXx-fivestar-xXx

alf1: my si rozumieme :-)
Hrdlorez: prevádzku batérií nielen odoberajúcich ale aj dodávajúcich el. výkon na stabilizáciu siete vymyslel taký €U úradník, ako ten, čo vymyslel, že znížením výkonu vysávačov, rýchlovarných kanvíc a fénov sa ušetrí elektrina.
Permanentné nabíjanie a vybíjanie tých batérií ich spolahlivo za rok zničí.

21.01.2019 | Hrdlorez

Ja mam tiez trojfazu v byte. Okrem toho na kazdom parkovisku mas verejne osvetlenie, infrastruktura existuje, akurat, samozrejme bude potrebna jej obnova a zosilnenie, resp. zvysenie prenosovych vykonov, vymeny isticov atd. Vsetko su to technicky riesitelne problemy, ludstvo uz vyriesilo omnoho vacsie hlavolamy. V neposlednom rade, kludne moze byt aut o polovicu menej - nieco podobne ako v Tokyu, ak nemas parkovacie miesto, nemozes auto prihlasit na znacky. Ziadna katastrofa sa nedeje.

Vyroba elektriny z uhlia je v utlme v celej EU, co je velmi dobre. Samozrejme, je to proces, nie skokova zmena.

A perpetum mobile pre nechapanie pisaneho textu si prave predviedol ty.

https://www.forbes....

https://phys.org/ne...

https://cleantechni...

21.01.2019 | alf1

ved doloz to tvrdenie vyssie. toto: "davat elektrinu naspat do siete". cize elektroauta budu podla teba zasobovat elektricku siet, nie naopak? a ako simta, cez wifi? cize ony maju vlastne viac energie na rozdavanie, nie na spotrebu? :-)))
a verejne osvetlenie bezi tiez na tri fazy? cize nabijacka sa len napoji na najblizsiu lampu a je to vybavene? :-)))
ja sa nepytam, co vyriesilo ludstvo v usa ci v japonsku, ti uz leteli aj na mesiac. pytam sa, ako sa nabije ta mozno tretina aut na sidliskach na slovensku. dnes je ich evidovanych cca 3 miliony, cize bude treba nabit milion aut, DENNE.
uplne trivialne pocty, odraz sa od toho poctu a pocitaj kapacity.
v krajine, kde nie sme schopni robit ani udrzbu ciest a mostov, ktore sa rozpadavaju. co uz tu kedysi zvladal aj ferenc s joszefom. :-)))
aha... takze zakazeme auta, obnovime poradovniky a bilancne pridely. tak to potom ano, i tak še da! :-)))


21.01.2019 | Hrdlorez

Jednoducho, pocas slabeho odberu, napr. V noci sa auto nabije a pocas peakovych hodin pusti stavu naspat do siete. Nieco podobne spravila tesla v Australii az na to, ze sa jedna o klasicku velku bateriu. Pre velky uspech idu stavat dalsie 3 v kalifornii. V norsku nieco podobne, akurat namiesto velkej baterie vyuzivaju mnoho decentralizovanych malych baterii v autach napojenych na siet.

A fakt ma to uz nebavi s takymto hejterom a naysayerom sa tu dotahovat o tom co je a co nie je mozne. Koncim s plytvanim mojho casu, uloz si toto vlakno a precitaj za 10 rokov, nic ine k tomu uz nepoviem.

21.01.2019 | martin33

" ale v našich bytoch nájdeš len jednofázové. "
Ja mam doma trojfazovy rozvod. Elektricky sporak s rurou sa prakticky jednofazovo pripojit ani neda.

20.01.2019 | Pavel Šimon

Neviem či je to v preklade, alebo je samotné vyhlásenie manažera VW slaboduché.
Preboha, veď je jasné, že zatiaľ stále je elektromobil podstatne drahší pri nákupe ako rovnako veľký spalovák. A je jedno či ide o autíčko, strednú triedu alebo luxus. Najdrahšia časť je baterka, zvyšok auta je lacnejší, prevádzka a údržba je lacnejšia. Palivo (elektrina) je lacnejšia. Takže v konečnom dôsledku je celková cena vlastníctva a pohybu asi na rovnakej úrovni alebo lacnejšia.
Ten manažerik buď klame zámerne alebo nevie čo hovorí...
Iná vec, je že ľudia bežne pri kúpe pozerajú iba na investičnú cenu a zabúdajú na prevádzkové náklady. Celkové náklady vlastníctva sú potom iná úroveň.

20.01.2019 | Hrdlorez

Konecne rozumny prispevok. Samozrejme, prevadzka elektroaut a aj vyroba (okrem baterie) je omnoho lacnejsia.

VW robi bububu lebo kaslali na vyvoj novych technologii, radsej sa vybrali cestou podvodov a teraz tomuto dinosaurovi tecie do topanok.

20.01.2019 | Cenek

Ludom, ktori si nedokazu vygooglit “tazba lithia” a dat obrazky krajiny, by som najradsej ustavou zakazal volit. Rovnako ako vsetkym clenom neziskoviek, ktori poberaju mzdu.

20.01.2019 | Hrdlorez

A co tak vygooglit "tazba uhlia" alebo este lepsie "tazba ropy", pripadne "ropne nestastia, unik ropy, deepwater horizon"....

Nechces prestat volit radsej sam? Mas silne reci a malo vedomosti.

20.01.2019 | Cenek

No neviem, moje auto na uhlie nejazdi ani jedno, a to som pomerne gurman...
Bavis sa o havariach. Ja sa bavim o regulernej tazbe. Ziadna havaria, len kazdodenna realita, ty enviromentalista. A to je priatelko SAKRAMENTSKY rozdiel...
Ja volit budem. Takito fasisticki tupani by skutocne mali radsej v pokoji natahovat pumpicku od bicykla a zrat rawkolacik.

20.01.2019 | Hrdlorez

A uz si videl nejaku havariu s lithiom vyliatym do mora? Beries do uvahy len selektivne co sa ti hodi. A co tazba platiny na katalyzatory?

Okrem toho, ropy sa pre celozivotne krmenie rovnakeho poctu aut musi vytazit nasobne viac ako lithia pre bateriu na 10 rokov ktore sa potom aj tak moze zrecyklovat. To tiez radsej zamlcis, ze?

A urazat si mozes vlastnu mater, mna taky primitiv neurazi. Raw kolacik si kludne mozes nacpat do zadku, ak ti to robi dobre.

21.01.2019 | shaggy

Milý Hrdlorez, dúfam, že si uvedomuješ, že tá "ťažba uhlia" je argument proti tým tvojim elektroautám, však?
Alebo si myslíš, že stále jazdíme na "paru"?

21.01.2019 | Hrdlorez

Milý shaggy, v com ako? Kludne elaboruj. Taktiez neviem co myslis tou parou a ako je ta tvoja poznamka k teme.

21.01.2019 | martin33

Litium sa pouziva v sucasnych bateriach (aj ked nie vsade, niektore auta pouzivaju NiMH baterky), buducnostou su vsak sodikove baterie. Sodik je lacny a bezne dostupny.
https://www.futurit...

20.01.2019 | pinpo

VW reaguje len na svoju buducu produkciu, nie na ine automobilky. VW zaspalo, teraz sa snazia to nejako dohnat ale je neskoro. Nemaju hybrid, plugin hybrid (hybrid s vacsou bateriou), elektro auto. Napr. Toyota ponuka Prius uz 4 generacie = 4 generacia skusenosti a vyhodnocovania dat ako setrit s energiou, kedy a ako energiu ziskavat spat, co ako postavit efektivne, lacno, komfortne, ako neznicit bateriu nabijanim, ... Maju to ako hybrid a plugin hybrid.
Kia ponuka prvu generaciu hybrid, plugin a aj elektro auta. Tie hybridy nie su lepsie teraz ako od Toyoty, ale za 3-4 roky ked predstavia druhu generaciu, to bude vyrazne lepsie. V tom case VW (skoda, Seat,...) budu prichadzat len s prvou generaciou :)
Teraz predstavene modely aut e-Golf a pod. su len na znizenie emisii aby neplatili pokuty EU.
A klucove preco budu ich auta drahsie ako konkurencia je, ze nemaju lacne baterie. Nemaju vlastne resp. kontraktovane fabriky na vyvoj a vyrobu toho najdrahsieho na elektro aute. Oni ich potrebuju vela a lacno. Proste zaspali.

21.01.2019 | MG151

Jazdím už 7 mesiacov s e-Upom zo satelitu do BA a späť ( a som mnou ďalší 2 členovia rodiny) a som spokojný. S prevádzkovými nákladmi a nakoniec aj s kúpnou cenou ( auto som bral ešte s dotáciou). Nemám pocit, že to auto je nejaké núdzové riešenie a určite by som nemenil s Kiou. Mal som možnosť ju vyskúšať a nechcel by som sa vrátiť do doby jazdenia na polovýrobkoch ako boli kedysi socialistické škodovky :-(.

21.01.2019 | Hrdlorez

Kolko mas realny dojazd v zime v porovnani s idealnym (papierovym)? Rozmyslam nad PHEVom ktory ma 70km na nabitie ale obavam sa, ze v zime z toho bude max. 40km.

21.01.2019 | xXx-fivestar-xXx

Keď budeš jazdiť 5 rokov, budeš sa ho chcieť čo najskôr zbaviť, lebo baterky stratia kapacitu a nové ťa vyjdú na 30 000€ a viac. Za to budeš mať fungl nový benziňák vyššej triedy ako je ten 7-UP. Žiadna KIA.

21.01.2019 | Hrdlorez

Nechaj si rady zalozene na tvojich domnienkach a nedostatku vedomosti.

Dobrym battery managementom sa daju dosiahut lepsia zivotnost baterii ako beznych spalovacich motorov.

Prvy clanok so statistikou tohto problemu u Tesly, a podobnych studii podlozenych FAKTAMI je neurekom.
https://cleantechni...

21.01.2019 | xXx-fivestar-xXx

Never všetkému, čo si na webe prečítaš.
Bežne výrobcovia áut uvádzajú aj zázračné spotreby paliva, ktoré sa dosť líšia od reálnej prevádzky.

21.01.2019 | Hrdlorez

Jaj, cize dlhodobej statistike na 350 autach (link co som poslal) alebo inym statistikam ktore su dostupne (napr. na Priusoch) nemam verit, ale tvojim tvrdeniam, ze mi baterka vydrzi 5 rokov a potom budem menit za 30k€, tomu mam verit? Mmmm, tak to uz hej.

21.01.2019 | xXx-fivestar-xXx

Nezavádzaj, reč bola o e-Upe, nie o Priuse.

21.01.2019 | bozsky

LOOOOOL, hladky benzin je v podstate neznicitelny, su auta, ktore najazdili 1 milion mil bez velkych problemov. Som zvedavy, kolko najdes takych elektroaut. Vsak len nabijanie by trvalo dlhsie :-D :-D :-D :-D

21.01.2019 | Hrdlorez

Rec bola o baterkach, reagoval si na moju otazku, kde som naznacil zaujem o blizsie nespecifikovany PHEV. A aj tak je to bezpredmetne, nemas ziaden argument proti tym statistikam, inak by si ho uviedol a hlavne podlozil.

Na ten joke s hladkym benzinom nebudem radsej ani reagovat, asi to pisalo 12 rocne decko... :)

21.01.2019 | shaggy

Dobrý battery management je čo?
Akože keď sa budeš chcieť v zime ráno odviezť, tak na to budeš myslieť a obalíš celé auto do deky? A keď budeš niekam súrne potrebovať ísť, tak nepôjdeš na doraz, ale obetuješ hodinu svojho času a "dotankuješ"?
Možno prídu automobilky s formátovaním bateriek, ako to mali staré mobily. Kúpiš auto, necháš si ho dotiahnuť domov (lebo baterka nebude naformátovaná), vyberieš z neho tie desiatky kíl záťaže, odvezieš do bytu, naformátuješ a o dva dni ako šťastný majiteľ jazdíš. Ak teda akurát nebude dlhodobý výpadok prúdu, lebo sieť nebude zvládať ten nápor a nové elektrárne, ktoré by to všetko zvládali (jadrové) sa nebudú stavať. Lebo ekofašisti v EÚ.

21.01.2019 | Hrdlorez

Nech sa pani, vygoogli si co je battery management a co robi napr. u Tesly.

Pokracovat mozes nevyhodami a (ne)ekonomickostou jadrovych elektrarni, dovodmi nuclear phase-outu v Nemecku, Taliansku a dalsich.

Nemam zaujem diskutovat na krcmovej urovni, ktoru predvadzas.

22.01.2019 | pinpo

@shaggy co znamena "battery management" si najdes na googli rychlejsie ako by som ti to tu ja napisal
ak nechces diskutovat, nepytaj sa, ukazujes len svoju lenivost
inak by si zistil ze ten druhy odstavec si pisal zbytocne

20.01.2019 | Mikil

Ja si od VW uz nekúpim ani náhradnú sviečku do auta. Držím sa zásady že sa nechám odrbat len raz. Žiaľ sklamali ma... tak nech skapú od hladu.

21.01.2019 | bozsky

Nic nove pod slnkom
Korporacie tlacia na legislativu, aby sa zmenila sposobom, ktory prinuti spotrebitela kupovat nove a nove produkty. Videli sme to pri ziarovkach, kde boli zakazane vlaknove a povolene halogenove s ortutou, ktora po prasknuti moze uniknut, vidime to pri autach, kde o chvilu Euro5 emisna norma nebude povolena na vjazd do Nemeckych miest, vidime to aj v IT, kde sa uz neuci optimalizacia kodu, lebo vsak si clovek kupi novsi a vykonnejsi HW. Je sranda, ze mam na telefone 2 hry a jedna z nich seka, pokym nezapnem performance mode, alebo nevypnem vsetky ostatne aplikacie (staci chrome a uz to seka). Pritom mam Samsung S8, co nie je ziadna srajda.

Napr. tak popularne SUV su vo vnutri mensie, no automobilky maju na nich vyssiu marzu, tak ich tlacia. LED predne svetla su investicia asi 5euro navyse, ak mate vo svetle cocku, no policia nedovoli pouzivat v starsich autach ziarovky na baze LED a automobilky si pytaju za obycajne LED, nie matrixy tisicku, co je ciste zderstvo. Podobne to bude aj s elektroautami. ide o marzu, ekologiu maju korporacie v takej pazi, ze radsej podvadzaju pri testoch

22.01.2019 | pinpo

"vidime to aj v IT, kde sa uz neuci optimalizacia kodu"
optimalizacia kodu je stale dolezita, napr. teraz ked uzivatel chce mat vsetko hned a interaktivne napr. na mobilnych zariadniach tak to bez optimalizacie neurobis -> stale pomaly hw, browser, velky prenos dat, na serveri tie data musis nejako vygenerovat,...
ta optimalizacia musi byt vsade -> klient aj server strana

"SUV su vo vnutri mensie, no automobilky maju na nich vyssiu marzu, tak ich tlacia" - netlacia, ludia ich chcu, v 90rokoch sa predavali sportove auta, kazdy vyrobca mal par model, teraz?
ludia chcu ine auta

24.01.2019 | bozsky

Dnes sa v IT optimalizuje minimalne oproti minulosti.

Nerozumies marketingu. Cez rozne kampane, rozne ine audiovizualne diela, cez influecerov, zname osobnosti, ... ludi presvedcili, ze SUV je presne to, co potrebuju. Nieco ako s akceptaciou ilegalnych imigrantov v USA - tam tiez cast obyvatelstva tvrdi, ze su pre USA super, pritom 2/3 dostavaju statne benefity (ano, ILEGALI!!!) a znizuju cenu prace. Proste ta ovplyvnia a ty si myslis, ze je to tvoja volba.

21.01.2019 | chr

Nedá mi len súhlasiť Pavlom Šimonom. VW potrebuje v súčasnosti obrovské finančné prostriedky na zaplatenie pokút z Dieselgate. Nepochopím prečo zobrali celú vinu na seba , keď dodávka predmetného zariadenie v kompletne v rukách externého dodávatela. Celá aféra je len dôsledok vnútorného boja o moc v koncerne. Celkovo je však nastavenie smerovania dobré .Len koncern musí prežiť eliktrizáciu produktov . Čo však nie je také ľahké a pokojne to môže VW koncern aj položiť. V súčasnej dobe je to o boji medzi vodíkom a AKB. Nemci sa snažia ako vždy len vytrieskať maximálne peniaze od zákazníkov. Nikdy nič iné nerobili . Je to škoda , lebo paradoxne škodia len sami sebe . A mi všetci misíme lenpočkať a potom uvidíme. Rozhodne si však myslím , že na še názory nikoho nezaujímajú . Používajú nás zakazníkov , len ako zdroj peňazí pre svoje ciele.

21.01.2019 | bozsky

To nedava ziaden zmysel. Nemaju monopol, pracuju na nasytenom trhu v brutalne konkurencnom prostredi. Si predstav, ze by ako jedini zdvihli ceny malych aut, vsak by nic nepredali.

Okrem toho, tych par miliard pre nich nie su obrovske financne prostriedky. V USA zaplatili cca 25 miliard za dieselgate, kvartalny zisk pred zdanenim im robi asi 5 miliard, cize pridu v najhorsom o rok a pol ziskov.

22.01.2019 | Ze2

Je to niekolko desiatok miliard a setria, kde sa len da, skresavaju naklady ako sialeni.

21.01.2019 | Vauban

Jezisi maria zase len koncern narieka, nikto iny tu nevyplakava len furt nemecky koncern....ten jediny koncern, ktory mal problemy aj s novym testovanim a s emisiami.

Ked budu nove auta prilis drahe tak budeme dokolecka opravovat stare vraky, ktore politici nezakazu, lebo to bude politicka sebevrazda. Zivot si uz cestu najde.

21.01.2019 | bozsky

Ale nehovor :-D :-D :-D
Euro 5 diesle nemozu do Hamburgu, dalsie mesta sa pripajaju.
https://www.reuters...