Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Preskúmali sme nový Crafter, má šancu stať sa kráľom dodávok

08.08.2017, 05:00 | jmr | © 2017 News and Media Holding

Volkswagen sa už dlho hrá aj na piesku úžitkových vozidiel. Ale nie je všetko len o Transporteroch, Caravellách a Multivanoch. V ponuke je aj Caddy, Amarok a Crafter. Práve Crafter je aktuálne na trhu vo svojej druhej generácii. A môže sa zdať, že ašpiruje na titul kráľa dodávok. Má však celkom zdatných konkurentov, z ktorých každý vyniká v niečom inom. Našli sme 5 dôvodov, prečo by mohol byť práve Crafter tou najlepšou dodávkou aktuálne na trhu a jeden, ktorý ho trochu brzdí.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 7

Tagy

Volkswagen

1. Asistenti

Volkswagen Crafter prináša do tejto triedy úžitkových vozidiel naozaj zaujímavé pomôcky, ktoré zjednodušia prácu vodiča. Vlastne vďaka nim sa za volant môže posadiť naozaj hocikto a zvládne aj sedemmetrový kolos takmer bez problémov.

Jazdu v úzkych priestoroch zjednodušuje Asistent ochrany bokov karosérie, ako ho Volkswagen nazýva. Preložené do bežnej reči sú to senzory, podobné ako parkovacie, ale na bokoch. Pri osobných autách už celkom bežná vec, pri dodávkach ešte nie. Zaujímavými prvkami sú adaptívny tempomat a systém udržiavania auta v pruhu. S automatom dokážu jazdiť takmer autonómne v jednom pruhu. Do segmentu veľkých dodávok Volkswagen dotlačil aj automatické parkovanie, ktoré ale nie je úplne domyslené, lebo nájsť parkovacie miesto s dĺžkou takmer 8 metrov pre verziu s dĺžkou L4 nie je ľahká úloha. V prípade pripojenia prívesu môže byť Crafter vybavený aj systémom Trailer Assist, ktorý dokáže súpravu sám vmanévrovať do priečneho parkovacieho miesta a dokáže udržať priamy smer pri cúvaní k rampám.

Volkswagen Crafter L4H2 - udržiavanie pruhu naozaj fungujeZdroj: jmr

2. Komfort a ticho

Crafter získal naozaj nadpriemerné odhlučnenie, čo sa prejavuje už pri medzimestskej doprave. Môže to byť aj ekobalíkom s užšími pneumatikami s nižším valivým odporom na skúšanom aute. Dvojliter tiež prešiel niekoľkými úpravami, ktorých výsledok je tiež zníženie hluku.

Druhá kapitola je komfort. Interiér je stavaný s ohľadom na čo najmenšiu námahu vodiča. Okrem asistentov mu jazdu zlepšuje aj výborne tvarovaný príplatkový volant s koženým čalúnením a rovnako dobre tvarované príplatkové sedadlo ErgoComfort. Sedadlo ponúka odpruženie a vyhrievanie. Ešte ďalší príplatok ho obohatí aj o masáž. Otázkou zostáva, či to bude len nafukovanie bedrovej opierky ako v Citroëne C4 Picasso, alebo niečo viac ako vo Volve V90.

Volkswagen Crafter L4H2 - navigácia pochádza z osobných modelovZdroj: jmr

3. Široké bočné dvere

Na prvý pohľad je toto banalita, veď bočné dvere je jedno aké sú. Možno pre niekoho áno, ale predstavte si, že potrebujete naložiť paletu štandartu Euro na šírku. Trio Fiat Ducato/Citroën Jumper/Peugeot Boxer má šírku 1250 milimetrov, Renault Master/Opel Vivaro ponúkajú 1270 milimetrov. Bavíme sa o dĺžkach L2, nie o úplne krátkych verziách, do tých by paleta takto nevošla. Ford Transit má šírku 1300 milimetrov rovnako ako Mercedes-Benz Sprinter. Crafter má až 1311 milimetrov a ku cti mu slúži aj fakt, že do veľkorysého otvoru zasahuje prepážka medzi kabínou a úložným priestorom len minimálne. Pri Renaulte Master, či triu Fiat/Citroën/Peugeot trčí naozaj výrazne.

Volkswagen Crafter L4H2 - šírka dverí je najväčšia v triedeZdroj: jmr

4. Druhy pohonu

Ako prvý bude mať Crafter na výber pohon prednej, zadnej a pohon oboch náprav. V každom prípade bude zásadný rozdiel medzi pohonom prednej nápravy s motorom naprieč a pohonom zadnej s motorom pozdĺžne. Štvorkolka vychádza z predokolky. Bez ohľadu na pohon a umiestnenie motora bude pod kapotou dvojlitrový naftový motor. Podobná akcia ako nastala v Amaroku, kde dvojliter nahradil trojlitrový šesťvalec pre Crafter nehrozí kvôli vyššej hmotnosti a tým pádom nižšej nosnosti. Trojlitrovému šesťvalcu už dáva šancu len Mercedes.

Výraznou novinkou v triede bude použitie 8-stupňovej automatickej prevodovky s hydrodynamickým meničom. Volkswagen tak predčil Mercedes, ktorý ponúkal 7-stupňový automat.

Volkswagen Crafter L4H2 - ponuka karosérií má len pri furgone zatiaľ tri dĺžkyZdroj: jmr

5. LED svetlá

Ďalší bod, ktorý sa môže zdať ako banalita. Ale maximálne pre niekoho, kto nejazdí v noci. Nie, LEDky na novej generácii Crafteru nepremieňajú noc na deň, ale dokážu adekvátne osvetliť priestor pred vozidlom, čo zmenšuje nočnú únavu vodiča. Sú za masívny príplatok takmer 1 500 eur. Ale ako prvok bezpečnosti sú výrazným plusom.

Volkswagen Crafter L4H2 - LED svetlá sú v noci výrazným pomocníkomZdroj: jmr

Mínus: Cena

Keď našpecifikujete Crafter so všetkými hračkami, prípade ho vyšperkujete navigačným systémom prevzatým z osobných áut, tak sa dostanete veľmi vysoko. Dostať sa ku 50-tisícom vôbec nepredstavuje problém. A za to máte teoreticky takmer dva kusy Fiatov, či Citroënov. A to Crafter zlacnel oproti predchodcovi o minimálne tisícku. Stále však zostáva aktuálne na vrchole triedy, aj napriek vyššej cene. Mercedes sa s pripravovanou novou generáciou Sprintera, už bez spolupráce s Volkswagenom, bude snažiť prevziať štafetu.

Volkswagen Crafter L4H2 - po dovybavení je kľudne aj za 50-tisíc eurZdroj: jmr

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 7

Tagy Volkswagen