Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Prvá jazda: Nový Renault Koleos

16.06.2017, 05:00 | jmr | © 2017 News and Media Holding

Renault predstavil nový model SUV s názvom Koleos. Kým predchodca prísne kopíroval model kórejskej automobilky Samsung, nová generácia je síce globálna, ale má črty jednoznačne patriace rodinnej vizáži. Dizajn sa totiž rodil zároveň s Talismanom. Spoločné črty sú preto neodškriepiteľné. Nechýbajú LED predné a zadné svetlá s kontúrami, ktoré vidieť aj na ostatných modeloch značky.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

Renault

Vyššia stavba karosérie je nevyhnutná, predurčuje aj polohu sedenia. Zaujímavé je naozaj obrovské miesto na kolená pre zadných pasažierov. Trpieť nebudú ani oblasti hlavy. Strecha SUV zostáva rovná a zvažuje sa len veľmi jemne. Na prezentácii sme mali možnosť odskúšať dva kusy, oba v modrej farbe, s výbavou Intens a manuálnou prevodovkou. Prvá bola jedna-šestka známa takmer zo všetkých ostatných modelov automobilky. Výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 320 Nm na papieri vyzerajú trochu slabšie na tak veľké auto, avšak realita ukazuje, že stačí a auto je dostatočne dynamické.

Na nezabehnutom kuse s niektorými ostrejšími prejazdami zaujme najmä spotreba, ktorá sa bez problému dostala pod šesť litrov na sto kilometrov. Rozdiel oproti predokolke s väčším dvojlitrom v spotrebe takmer nie je. Agregát je omnoho živší a agilnejší, ale nárast spotreby nie je ani pol litra. Benzínový motor zatiaľ automobilka v pláne nemá. Podvozok je nastavený komfortne a je slušne zvukovo utlmený.

Renault Koleos - štvorkolka je podobná ako v Nissane X-TrailZdroj: jmr

Verzie so štvorkolkou preberajú systém Allmode 4x4i od Nissanu, veď Koleos sa vyrába po boku X-Trailu vo fabrike v Busane. Kombinovateľný je len s výkonnejším motorom. Zvoliť sa dá aj automatická prevodovka CVT. Na testovacej trati Koleos zvládol asi 40 centimetrový brod, 30-percentné stúpanie a dokonca aj jamy zamerané na kríženie náprav. Koleos nezostal stáť ani so zdvihnutým jedným kolesom. Vrcholná verzia so štvorkolkou, automatom a výbavou Initiale Paris je v cenníkoch s takmer rovnakou cenou ako porovnateľne vybavený Talisman Grandtour.

Ďalšia verzia na programe kombinovala CVT Xtronic a dvojliter. Pri zrýchlení prevodovka výborne využívala práve krútiaci moment a motor nešiel zbytočne do vysokých otáčok. O hladkosti radenia pri CVT reč nie je, keďže prevodovka je bezstupňová. A ani pri radení v manuálnom režime sme nezaznamenali žiadne trhnutia.

Renault Koleos - základná výbava ZEN tiež ponúka elegantné detailyZdroj: jmr

Výborný pocit sme mali aj zo spracovania interiéru. Bolo lepšie ako v Talismane aj keď práve ten tvarmi prístrojová doska pripomína. Podľa výbavy môže mať aj Koleos veľký vertikálny displej. Na ňom je lepšie zobrazovanie navigácie aj s 3D budovami, ale zároveň je trochu sťažený prístup k niektorým funkciám klimatizácie.

Koleos ako konkurent zastrieľa aj do vlastných, aliančných, radov, lebo je veľkostne podobný ako Nissan X-Trail, s ktorým zdieľa komponenty. Japonec dokáže naviac ponúknuť sedemmiestnu konfiguráciu. Najväčším konkurentom na našom trhu však bude Škoda Kodiaq. Tá má širšiu paletu aj benzínových motorov a pre terén menej vhodnú dvojspojkovú prevodovku. Takéto autá však terén často vidieť nebudú, aj keď sú schopné zaujímavých kúskov. Výhodou Koleosu oproti Kodiaqu bude určite pohľad do cenníka.

Renault Koleos - všetky línie sú známe z ostatných modelov značkyZdroj: jmr

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Renault

Diskusia (0 reakcií)