Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvá jazda Renault Clio 5: Nenápadná revolúcia

20.09.2019, 10:00 | jmr | © 2019 News and Media Holding

Renault predstavil jeden zo svojich najdôležitejších modelov. Nové Clio prichádza vo svojej piatej generácii aj na Slovensko. Cena základnej verzie začína na 9 850 eurách. My sme pri prvej jazde nemali česť s touto verziou, ale s dvomi výkonnejšími.

  • Tlačiť
  • 3

Renault Clio 1,0 TCe 100

Renault v Cliu použil nový trojvalec s väčším objemom. Miesto 898 centimetrov kubických je 999 centimetrov kubických. Motor má výkon 74 kW (100 k) a krútiaci moment až 160 Nm. Je spojený s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. A jeho dynamické parametre sú veľmi príjemné a bez problému sa s ním dá aj predbiehať. Celý čas pôsobí Clio naozaj komfortne.

Čo je však na Cliu najdôležitejšie sú vylepšenia, ktoré ho posunuli nie o generáciu vopred, ale takmer o dve. Tie prichádzajú najmä v interiéri. Nová generácia využíva omnoho viac plastov s mäkkým povrchom a celok aj v slabších stupňoch výbavy pôsobí naozaj kvalitne. Okrem úplného základu budú v ponuke displeje dvoch veľkostí. So systémom Easy Link sa oba ovládajú vynikajúco a reakcia na dotyk je naozaj blesková.

Nové Clio ponúkne na štyroch metroch dĺžky priestor pre štyroch. Na malé auto naozaj ponúka veľa miesta ako na kolená, tak na hlavu. A ešte ostáva aj veľký batožinový priestor. Kvôli tuhosti karosérie však má vyššiu nakladaciu hranu.

Renault Clio V - bledomodrá púta veľa pozornostiZdroj: jmr

Renault Clio RS Line TCe 130 EDC7

Výkonnejší motor je v ponuke s výbavou RS Line. Je trochu smutné, že verzia Clio RS v pláne nie je. Automobilka sa to snaží zachrániť balíkom s inou vizážou a sedemnásťpalcovými diskami. V zákrutách naozaj sedí lepšie, ale veľké disky trochu zhoršujú komfort.

V tejto verzii sme skúsili veľký displej Easy Linku. Navigácia s vyhľadávaním cez Google Search je príjemná na pohľad a je ovládaná naozaj intuitívne. Displej je dostatočne blízko k vodičovi, takže sa nemusí nakláňať, aby dosiahol na konkrétny bod.

V ponuke modelu bude aj adaptívny tempomat a udržiavanie v pruhoch. K tomu sa pridáva asistent na jazdu po diaľnici a v kolónach. Clio je pripravené autonómnu jazdu. A je pripravené aj na hybrid. Ten sa na trhu ukáže už na začiatku budúceho roka.

Základná výbava so základnou cenou spomenotou vyššie má 1,0-litrový motor s výkonom 48 kW (65 k). Avšak väčší úspech bude mať lepšie vybavená verzia Zen práve s oturbeným trojvalcom ako sme skúsili. Takáto alternatíva je za 12 350 eur a má naviac klimatizáciu, dotykový displej. Avšak LED predné svetlá sú štandardom na všetkých úrovniach výbavy.

Renault Clio V - RS Line má športovejšie tvaary nárazníkovZdroj: jmr

  • Tlačiť
  • 3

Tagy Renault Clio, Renualt