Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvá rýchla jazda: Nový Ford Focus RS

11.04.2016, 05:00 | Ľuboš Mistrík | © 2016 News and Media Holding

Najočakávanejší šmolkovo modrý hot hatch posledných rokov, bláznivé upršané aprílové počasie, hustá hmla a mierne nervózna PR manažérka Fordu na sedadle spolujazdca. Prvú a dlho očakávanú jazdu na novom Focuse RS som si predstavoval trochu inak. Teraz mám len niekoľko kilometrov, takže možnosť zžiť sa s 350-koňovým autom sa rovná nule a chuť vyskúšať všetko je ako radosť z nepoznaného pri prvom sexe. Zaváňa to drahou sobotou.

  • Tlačiť
  • 0

Parametre určite dobre poznáte. Ford postavil tretiu generáciu už kultového modelu Focus RS a konečne pridal aj pohon všetkých štyroch kolies. Výkon tak smeruje na cestu a nie na zúfalé pretáčanie sa jednej nápravy. K tomu pridali veľkolepé odhaľovanie v hlavnej úlohe s Kenom Blockom. Auto dáva dizajnom, hranami a krídlami jasne najavo vaše pubertálne ja.

Ten zvuk! Prešliapnite RS na voľnobehu a z výfukov sa ozve varovné hučanie. Pridajte otáčky a práskanie zobudí všetkých naokolo. Pri pohodovej jazde slušným tempom je to presne ako to má byť – pohodové, ale nie prehnane utlmené. Nech aj nevidiaci vedia, že toto nie je obyčajný hatchback.

Ford Focus RSZdroj: Tomáš Kelement

Interiér je trochu forďácky. V plnohodnotnom teste by som určite kritizoval prehnane do detailov a komplikovane riešený stredový displej a na auto za 40-tisíc sa môžu niekomu zdať plasty akési lacnejšie. Ale zober to čert hneď po usadení sa do príplatkových sedadiel Recaro. Dokonca je za nimi viac miesta pre vaše deti. A argument pre manželku, prečo si miesto ST priplatiť 10-tisíc, je na svete.

Jazda bola krátka, ale intenzívna, nazvime to rýchlovkou. Hoci sa dá zvyknúť, výškovo nenastaviteľné pretekársky tvarované sedadlo malo byť posadené nižšie. Ale prvé zákruty a pritlačenie na plyn dávajú zabudnúť. Nielen na pozíciu alebo komplikovaný infotainment, ale aj ostatné hot hatche.

Neprehliadnite

Na základe prvej jazdy právom. Focus RS je tuhý, riadenie nesmierne ostré a dráhy prevodovky krátke. Zžijem sa s ním okamžite, v prvých zákrutách dáva najavo, že by najradšej šiel bokom. Žiaľ nie je priestor pre väčšie skúšanie režimov Drift a Track, jazdím len v Sporte.

Aj tak ale výfuk strieľa a pod plným plynom auto zrýchľuje ako máločo, zo zákrut aj v relatívne nižších rýchlostiach zadok dorovnáva smer jazdy. Malým bonusom je launch control zabezpečujúci ideálny odpich z miesta. RS štartuje na 100ku za 4,7 sekundy a dáva to jasne najavo aj okoliu.

Ford Focus RSZdroj: Tomáš Kelement

Na Focus RS tretej generácie som od prvých informácií o ňom kládol obrovské očakávania, čo niekedy končí sklamaním. Nestalo sa, prvá jazda ich naopak ešte vystupňovala. Toto sa vážne podarilo.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Ford, prvá jazda TREND.sk

Diskusia (0 reakcií)