Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Renault Megane RS Trophy-R je najrýchlejšou predokolkou na Nürburgringu

22.05.2019, 10:00 | jmr | © 2019 News and Media Holding

Renault so štvrtou generáciou Megane predstavil aj verziu RS. Ale chvíľu trvalo, kým prišla alternatíva, ktorá si znova vzala rekord na najznámejšom okruhu v Európe. Megane RS Trophy-R zosadil z trónu Hondu Civic Type-R.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Renault

Nová verzia Megane RS zvládla prejsť meraný úsek 20,6 kilometra na legendárnej trati za 7 minút 40 sekúnd a 10 stotín sekundy. Oficiálnu dĺžku 20,832 kilometra prešiel za 07´45´´ 389. Toto sú časy, ktoré majú vo výsledkoch napríklad Lamborghini Murcielago, či Bugatti Veyron.

Reálne bude mať nová verzia premiéru v Monaku 24.5., ale rekord aj to, čo sa vlastne mení, je známe už teraz. Motor ostáva stále 1,8-litrový štvorvalec s výkonom 221 kW (300 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm.

Renault Megane RS Trophy-R - Hondu predbehol o takmer tri sekundyZdroj: Renault

Výkon však nie je jediná vstupujúca veličina. Megane RS Trophy-R nemá natáčaciu nápravu systém 4Control. A čo je ďalším krokom k dobrému výsledku, zhodil pár kíl. Bavíme sa o znížení hmotnosti o 130 kilogramov.

Zadné sedadlá sú fuč, miesto nich je rám, ktorý pridáva nielen pevnosť karosérii, ale zvyšuje aj bezpečnosť auta. Časť hmotnosti znížili plastové okná miesto klasických zo skla. Prepracovanie prišlo aj v oblasti aerodynamiky.

Dôležitou súčasťou modelu je, že sa na ňom podielali zvučné mená v oblasti komponentov. S výfukom sa pohral Akrapovič, brzdy nesú logá Brembo, pneumatiky dodal Bridgestone, podvozok používa komponenty Őhlins a Sabelt má na svedomí sedadlá.

Do ponuky sa dostane koncom roka a produkcia bude obmedzená na niekoľko stoviek kusov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Renault

Diskusia (0 reakcií)