Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Skúsili sme Mercedes EQC. Aký je nový elektromobil?

27.06.2019, 15:00 | jmr | © 2019 News and Media Holding

Mercedes-Benz postupne elektrifikuje väčšinu svojich modelov. Hybridmi, aj keď len čiastočnými, sú autá aj bez toho, aby to kričali do éteru, aby to prezentovali niečim odlišne vyzerajúcim. EQ Boost je napríklad v každom benzínovom motore s číselným označením 450. To nie je koniec. Teraz automobilka predstavila svoj nový elektromobil EQC aj na Slovensku.

  • Tlačiť
  • 0

Teória je jednoduchá, treba znižovať emisie, treba autá, ktoré neprodukujú priame exhaláty. To znamená, že tieto autá znižujú celkové emisie modelovej ponuky výrobcov. A práve EQC žiadne priame exhaláty neprodukuje, veď má dva elektromotory a nepotrebuje ani výfuk.

Vozidlo disponuje batériami s kapacitou 85 kWh, ale využiteľných je 80 kWh. Pritom z 10 na 80 percent kapacity sa na 110 kW rýchlonabíjačke dostane za 40 minút. Vozidlo s hmotnosťou 2,5 tony dokáže, podľa WLTP, na nabitie prejsť až 417 kilometrov. Realita by mala byť viac ako 300 kilometrov aj s použitím diaľnic.

Ako už názov EQC napovedá, veľkostne je na úrovni GLC, s ktorým zdieľa niekoľko komponentov. Rázvor je navlas rovnaký. Pritom EQC je trochu dlhšie. Veľkosť teda predurčuje aj vnútorný priestor. Na zadných sedadlách je priestoru dostatok, rovnako ako v kufri. Veď balík batérií je skrytý v podlahe.

Vnútro evokuje ktorýkoľvek iný Mercedes súčasnosti. Dva displeje, MBUX, dotyková plocha, všetko má svoje pevné miesto, ako v ostatných nových modeloch automobilky. Povrchy s medeným efektom dávajú nápovedu ku tomu, čo sa deje, alebo nedeje pod kapotou.

Mercedes-Benz EQC - zadné svetlá sú prepojenéZdroj: jmr

EQC má dva elektromotory a celkový výkon 300 kW (408 k). Krútiaci moment je od nula otáčok až 760 Nm. V praxi sa to prejavuje ako brutálny záťah, takmer v akejkoľvek rýchlosti po stlačení plynového pedálu. Vytvára to pocit, že má auto ešte viac výkonu ako je realita.

Ale režim Sport asi nebude nastavený stále. Existuje aj režim s názvom Maximálny dojazd. Ten pomocou haptického plynového pedálu upravuje to, čo cítite ako maximum stlačenia, obmedzí všetko, čo je nutné obmedziť a auto prejde trochu ďalej ako pri ostatných režimoch.

Vodič má stále pocit, že jazdí na normálnom aute. Dokáže však zapnúť režim rekuperácie energie, ktorá má až dva stupne. Pri druhom stupni až tak brzdí, že reálne netreba používať brzdový pedál.  Na opačnom konci je režim plachtenia. Takéto hranie sa s režimami dokáže tiež predĺžiť dojazd. Len na to nie je stavaný každý. Preto existuje možnosť aj automatického rozpoznania situácie.

Mercedes aj pre EQC ponúkne v cene 6-ročný servis vozidla, ktorý je obmedzený 160-tisíc kilometrami. Ale na batériu je predĺžená na 8 rokov. Záruka sa vzťahuje na pokles kapacity pod 70 percent. Na Slovensku je možné kúpiť EQC u piatich dílerov, servisných stredísk je 6.

Základná cena modelu začína na 76 300 eurách.

Mercedes-Benz EQC - ovládanie sa nelíši od ostatných MercedesovZdroj: jmr

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Mercedes-Benz, Mercedes-Benz EQC

Diskusia (0 reakcií)