Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tesla mení stratégiu, znižuje ceny áut v Číne

22.11.2018, 22:16 | TASR

Americký výrobca elektrických áut Tesla sa rozhodol znížiť ceny svojich vozidiel na čínskom trhu. Firma tak mení pôvodnú stratégiu a väčšinu nákladov spojených s eskalujúcim obchodným sporom medzi USA a Čínou vezme na svoje plecia.

  • Tlačiť
  • 1

Spoločnosť uviedla, že ceny áut Model X a Model S zníži v Číne o 12  - 26 percent. Cieľom je urobiť tieto vozidlá na najväčšom automobilovom trhu „pre zákazníkov dostupnejšie“.

Firma všetky autá predávané v Číne dováža, takže patrí medzi spoločnosti, ktoré medzi prvými doplácajú na konflikt Washingtonu a Pekingu.

Neprehliadnite

Po zavedení dovozných ciel zo strany Pekingu, ktorý tak odpovedal na clá na čínske produkty v USA, Tesla najskôr ceny svojich áut v Číne zvýšila. Urobila tak v júli, pričom ceny vozidiel Model X a Model S išli nahor približne o 20 percent. Tento krok ale viedol k zníženiu dopytu a Tesla svoju stratégiu zmenila.

Ako uviedla v oznámení, ktoré zverejnila agentúra Reuters, „chce absorbovať veľkú časť dovozných ciel, čo by malo umožniť, aby sa autá Tesly stali pre čínskych spotrebiteľov dostupnejšie“.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Tesla Motors