Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Volvo chce predávať až polovicu áut elektrických, začína s XC40 Recharge

17.10.2019, 10:00 | jmr | © 2019 News and Media Holding

Volvo postupne eliminovalo všetky motory okrem dvojlitrov so štyrmi valcami a odvodených trojvalcov. Teraz prichádza s novou ponukou, keď okrem hybridov automobilka predstavila aj elektrický crossover XC40 Recharge.

  • Tlačiť
  • 1

Nový model nie je prvým pokusom automobilky s elektrickým pohonom. Dávnejšie prebehla skúška s Volvom C30 Drive Electric. To malo dojazd 120-150 kilometrov  a výkon 88 kW (120 k). Nové XC40 Recharge ponúkne omnoho zaujímavejšie čísla.

Podľa WLTP by mal crossover vyžmýkať z batérie s kapacitou 75 kWh viac ako 400 kilometrov dojazdu. Na každej náprave má samostatný elektromotor a celkový výkon sústavy je teda až 300 kW (408 k), čo je približne toľko, koľko ponúka verzia T8, naprieč celým modelovým radom, s hybridom.

Vizuálne sa na aute takmer nič nezmenilo, iba niektoré detaily prezrádzajú, že toto auto má iný pohon. O elektrickom pohone hovorí maska chladiča. Namiesto motora vpredu je menší sekundárny batožinový priestor.

Volvo XC40 Recharge - vpredu je nový batožinový priestorZdroj: Volvo

Ani vnútri nie je veľa zmien. XC40 Recharge používa nový informačno-zábavný systém na báze Androidu. Podporuje Google Assistant, Google Maps a dokonca ponúka aj možnosť stiahnuť si aplikácie cez Google Play Store.

Volvo má s elektrickými vozidlami veľké plány. Každý rok, počas obdobia nasledujúcich piatich rokov, plánuje predstaviť nový elektromobil. Plán znie, že do roku 2025 má byť až polovica predaných vozidiel tejto značky elektrická a zvyšok majú byť hybridy.

Volvo XC40 Recharge - infotainment používa AndroidZdroj: Volvo

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Volvo, Volvo XC40